Kaasarista ruiskuksi (2,6)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Kaasarista ruiskuksi (2,6)

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Kyseessä ois granadan 2,6 V6 kone. mitä täytyy koneelle tehä, kun jetronicin paikoilleen laitan. bensajutut tieten ja toi taco meinas, et nokka-akseli, mut onko muuta? ja mistäs tuohon koneeseen sais tommosen kireemmän nokan? 2,8 nokka ei taida käydä?
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

2.8 nokka-akseli käy jos otat sen vanhemmasta kuin -82 koneesta.
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Ja nokkiahan saa Suomesta mm. Rallyracelta ja ulkomailta mm. Rally Designilta (www.raldes.co.uk) ja Burtonilta (www.burtonpower.com).

Ford classicojen harrastajien kannattaa muutenkin tilata nuo ulkomaiden putiikkien kataloogit, mm. Rally Designilla on ihan järkihintaista ja mielenkiintoista tavaraa ja toimitus nopeaa.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tolla Rally Designilla ei tainnu olla siellä niiden nettisivuilla luettelon tilausmahdollisuutta? En ole kyllä käynyt siellä sivuilla aikoihin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mut Burtonilla on! Ja mulle muuten paukahti viime viikolla postiin 2005 kataloogi. On siinä taas ihmettelemistä kun sain vielä Bilteman kataloogin tällä viikolla :D On muuten Foordi miehen raamattu.

Tuolta saa muuten vaikka kannet tuohon koneeseen. Kalleimmat oli ~1500e luokkaa / pari, "tosi kireet" ja kestää lyijytöntä. Halvimmat 675e / pari, muttei kestä lyijytöntä. Ei ees pahan hintasia... jos ois rahaa.

Eipä siihen ite koneeseen muuta tarvii tehä ku tuo nokka vaihtaa. Samalla ku purat sen niin tietty kannattaa aukkoja vähän parannella, esim. pako-aukot tähän tyyliin.

Mutku sen koneen purat niin... voip olla että sitä sun tätä kannattaa vaihtaa ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juu, niin mä kans vähän luulen. onhan se tähän päivään astin kauniisti käydä hyrskytelly, mut öljyä syö luvattoman paljon v-koneeksi. jotain litran luokkaa tuhannelle kilometrille :cry:
saisin kyllä ton ruiskun mukaan koko 2.8 koneen, mut siinäkin joku vika. "röpöttää" kuulemma. ja on vähän säilytysongelmaa, kun ei tuohon yhden auton talliin paljoa ylimääräistä mahdu...
miten muuten tuo vanha mekaaninen bensapumpppu? voiko sen jättää paikalleen hyrskyttämään tyhjää, vai oisko siihen jotain "paikkoja" olemassa tai värkkäiskö ite pellistä?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Pois vaan ettei vie tehoja ;) Ja rautapalalle tukkoon, tiivistepaperi alle.

Ite möin just toisen 2.8i koneen pois, ilman apulaitteita tai ruiskua kylläkin. Jos röpöttää niin vikaahan voi olla myös ruiskuissa, esim. suuttimissa tai bensanjakajassa. Itellä tuo jakaja oli kaameen paskanen ja varmaan veti ilmaa tuosta reiästä keskellä kun O-rengaskin oli aivan surkee. Sitten suuttimien juuressa on kans O-renkaat, nekin voi olla loppu... Minkä näköset tulpat muuten?

Ota venakopat pois ja kato onko öljyä tasasesti joka paikassa. Jos on, niin se on jo hyvä merkki, eli öljy on noussut edes ylös asti :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

tulpat oli kuulemma vaihdettu, myyjä ite epäili äänen lähtevän venttiileistä. ei ollu laittanu jotain "suoja-ainetta"? saisin kyllä tuon koneen siihen samaan hintaan, kun pelkän ruiskunkin. mut mihin sen tunkee sitten, ei viitti jättää pihallekaan ruostumaan. tiedätkös ketään, joka vois pakun lainata, jos haen koko koneen torniosta?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo nämä V6 koneiden venttiilit/seetit ei kestä lyijytöntä bensaa, eli pitää käyttää sitä lisäainetta. Jos tuota on jatkunu pitempään niin kansiremppaa tiedossa. Mää pistin sulle privaviestiä...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Tääl ku vein kannen koneistettavaks ni ne sano et ei se lisäainekaan auta. Sit ne laitto uudet ne mihin se pakoventtiili tiivistyy (en nyt just muista sen nimee mut..) ja laitto myös noi venttiilien ohjurit. Hintaa noille kaikille tuli joku 2-300 euroo (siis v6 molemmat kannet)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siis just nuo venttiilinohjurit ei kestä lyijytöntä, vai mitkä ne oli, on nuo termit taas vähän hukassa :) Ja ne vaihdetaan olikohan pronssisiin (?) niin sitten pitäs kestää, vai miten se oli?

Mutta mitä ihmettä? Ei lisäaine auta? Miks sitä sitten myytäs jne.?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

seetit ei kestä, kun niitä ei oo karkastu. venttiilit uppoaa kanteen ja palavat sitten kun alkavat kantaa. Karkaistut pakoseetit sitten kestävät, mutta se, että mikä funktio sllä lyijyllä oikein on, en osaa sanoa.
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Lyijy toimii voiteluaineena pakoventiilin varressa.Nykyinen korvaava aine on kalium.jota on myynnissä ventiilin suoja-aineena.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No toimiiko se vai ei??
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Kai se kuitenki jotenki auttaa, mut ei varmaan oo yhtä hyvä ku lyijyllinen bensiini.. Mä voin nyt ajaa ilman lisäainetta? vai? ku mulla on noi uudet (karkaistut??)seetit ja ohjurit. Nii ja se riitti et laitto pakoventtiileihin ne uudet seetit (tai ainaki nii mulle sanottii)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Vastaa Viestiin