Kaasarista ruiskuksi (2,6)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kaasarista ruiskuksi (2,6)
Kyseessä ois granadan 2,6 V6 kone. mitä täytyy koneelle tehä, kun jetronicin paikoilleen laitan. bensajutut tieten ja toi taco meinas, et nokka-akseli, mut onko muuta? ja mistäs tuohon koneeseen sais tommosen kireemmän nokan? 2,8 nokka ei taida käydä?
Ja nokkiahan saa Suomesta mm. Rallyracelta ja ulkomailta mm. Rally Designilta (www.raldes.co.uk) ja Burtonilta (www.burtonpower.com).
Ford classicojen harrastajien kannattaa muutenkin tilata nuo ulkomaiden putiikkien kataloogit, mm. Rally Designilla on ihan järkihintaista ja mielenkiintoista tavaraa ja toimitus nopeaa.
Ford classicojen harrastajien kannattaa muutenkin tilata nuo ulkomaiden putiikkien kataloogit, mm. Rally Designilla on ihan järkihintaista ja mielenkiintoista tavaraa ja toimitus nopeaa.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Mut Burtonilla on! Ja mulle muuten paukahti viime viikolla postiin 2005 kataloogi. On siinä taas ihmettelemistä kun sain vielä Bilteman kataloogin tällä viikolla On muuten Foordi miehen raamattu.
Tuolta saa muuten vaikka kannet tuohon koneeseen. Kalleimmat oli ~1500e luokkaa / pari, "tosi kireet" ja kestää lyijytöntä. Halvimmat 675e / pari, muttei kestä lyijytöntä. Ei ees pahan hintasia... jos ois rahaa.
Eipä siihen ite koneeseen muuta tarvii tehä ku tuo nokka vaihtaa. Samalla ku purat sen niin tietty kannattaa aukkoja vähän parannella, esim. pako-aukot tähän tyyliin.
Mutku sen koneen purat niin... voip olla että sitä sun tätä kannattaa vaihtaa
Tuolta saa muuten vaikka kannet tuohon koneeseen. Kalleimmat oli ~1500e luokkaa / pari, "tosi kireet" ja kestää lyijytöntä. Halvimmat 675e / pari, muttei kestä lyijytöntä. Ei ees pahan hintasia... jos ois rahaa.
Eipä siihen ite koneeseen muuta tarvii tehä ku tuo nokka vaihtaa. Samalla ku purat sen niin tietty kannattaa aukkoja vähän parannella, esim. pako-aukot tähän tyyliin.
Mutku sen koneen purat niin... voip olla että sitä sun tätä kannattaa vaihtaa
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
juu, niin mä kans vähän luulen. onhan se tähän päivään astin kauniisti käydä hyrskytelly, mut öljyä syö luvattoman paljon v-koneeksi. jotain litran luokkaa tuhannelle kilometrille
saisin kyllä ton ruiskun mukaan koko 2.8 koneen, mut siinäkin joku vika. "röpöttää" kuulemma. ja on vähän säilytysongelmaa, kun ei tuohon yhden auton talliin paljoa ylimääräistä mahdu...
miten muuten tuo vanha mekaaninen bensapumpppu? voiko sen jättää paikalleen hyrskyttämään tyhjää, vai oisko siihen jotain "paikkoja" olemassa tai värkkäiskö ite pellistä?
saisin kyllä ton ruiskun mukaan koko 2.8 koneen, mut siinäkin joku vika. "röpöttää" kuulemma. ja on vähän säilytysongelmaa, kun ei tuohon yhden auton talliin paljoa ylimääräistä mahdu...
miten muuten tuo vanha mekaaninen bensapumpppu? voiko sen jättää paikalleen hyrskyttämään tyhjää, vai oisko siihen jotain "paikkoja" olemassa tai värkkäiskö ite pellistä?
Pois vaan ettei vie tehoja Ja rautapalalle tukkoon, tiivistepaperi alle.
Ite möin just toisen 2.8i koneen pois, ilman apulaitteita tai ruiskua kylläkin. Jos röpöttää niin vikaahan voi olla myös ruiskuissa, esim. suuttimissa tai bensanjakajassa. Itellä tuo jakaja oli kaameen paskanen ja varmaan veti ilmaa tuosta reiästä keskellä kun O-rengaskin oli aivan surkee. Sitten suuttimien juuressa on kans O-renkaat, nekin voi olla loppu... Minkä näköset tulpat muuten?
Ota venakopat pois ja kato onko öljyä tasasesti joka paikassa. Jos on, niin se on jo hyvä merkki, eli öljy on noussut edes ylös asti
Ite möin just toisen 2.8i koneen pois, ilman apulaitteita tai ruiskua kylläkin. Jos röpöttää niin vikaahan voi olla myös ruiskuissa, esim. suuttimissa tai bensanjakajassa. Itellä tuo jakaja oli kaameen paskanen ja varmaan veti ilmaa tuosta reiästä keskellä kun O-rengaskin oli aivan surkee. Sitten suuttimien juuressa on kans O-renkaat, nekin voi olla loppu... Minkä näköset tulpat muuten?
Ota venakopat pois ja kato onko öljyä tasasesti joka paikassa. Jos on, niin se on jo hyvä merkki, eli öljy on noussut edes ylös asti
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
tulpat oli kuulemma vaihdettu, myyjä ite epäili äänen lähtevän venttiileistä. ei ollu laittanu jotain "suoja-ainetta"? saisin kyllä tuon koneen siihen samaan hintaan, kun pelkän ruiskunkin. mut mihin sen tunkee sitten, ei viitti jättää pihallekaan ruostumaan. tiedätkös ketään, joka vois pakun lainata, jos haen koko koneen torniosta?
Tääl ku vein kannen koneistettavaks ni ne sano et ei se lisäainekaan auta. Sit ne laitto uudet ne mihin se pakoventtiili tiivistyy (en nyt just muista sen nimee mut..) ja laitto myös noi venttiilien ohjurit. Hintaa noille kaikille tuli joku 2-300 euroo (siis v6 molemmat kannet)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Siis just nuo venttiilinohjurit ei kestä lyijytöntä, vai mitkä ne oli, on nuo termit taas vähän hukassa Ja ne vaihdetaan olikohan pronssisiin (?) niin sitten pitäs kestää, vai miten se oli?
Mutta mitä ihmettä? Ei lisäaine auta? Miks sitä sitten myytäs jne.?
Mutta mitä ihmettä? Ei lisäaine auta? Miks sitä sitten myytäs jne.?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kai se kuitenki jotenki auttaa, mut ei varmaan oo yhtä hyvä ku lyijyllinen bensiini.. Mä voin nyt ajaa ilman lisäainetta? vai? ku mulla on noi uudet (karkaistut??)seetit ja ohjurit. Nii ja se riitti et laitto pakoventtiileihin ne uudet seetit (tai ainaki nii mulle sanottii)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81