Omituinen vika Taunuksessa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

FordNainen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 22:32
Paikkakunta: Pori

Omituinen vika Taunuksessa

Viesti Kirjoittaja FordNainen »

Päätti uskollinen Taunus sanoo työsopimuksen irti eli ei lähtenyt käyntiin laisinkaan , sitten hakemaan vikaa ja löytyi vika ettei kipinää tule tulpille.

Testailin virranjakajan kannen johdot ja sentään puolalle asti tuli wirtaska , no ostin uuden virranjakajankannen ja pyörijän , johan heräs tane henkiin =)

Mutta kun sammutti moottorin niin eipä enään toista kertaa käymään lähtenyt :(
eikun taas konepellin alle kummastelemaan ja irrotin virrajakajan- kannen ja laitoin takaisin niin taas lähti käymään...
Sama operaatio jokasen sammutuksen jälkeen .. :roll:

Mistähän sais sähkö kaavion tohon taneen ? Kuvia kone huoneesta ?
Kyseessä on 5D taunus farmari 2,0 ohc vm.-81
5 D Taunus STW-2.0 L vm.-81 ohc
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

jos koittais uusia sen kannen ja puolanjohdon..?ja kattoo onko konkan johdot paikoillaan?kosketushäiriöhän tuo väkisin on..kun aina käynnistyy kumminkin.on täällä topiceissa muutama kaavio,mutten muista missä..
Taunus Maximus =)
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Tarkista puolalle tulevat johdot.
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Olisiko konkka sökö, konkan ja virranjakajan rungon välinen liitos hapettunut tai konkan johto juuresta poikki? Varsinkin, jos kärkiin tulee nopeasti piikkiä, niin vika on konkassa. Lisäksi em. viat aiheuttavat sen, että moottoria saa pitkään sahata käyntiin, oli se sitten kylmä tai lämmin. Tässä tapauksessa voisi epäillä kahta viimeksimainittua vikaa. Kun virranjakajan kannen jouset napsauttaa kiinni, niin samalla heikko kontakti syntyy taas hetkeksi ja moottori käynnistyy.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tai kärjet paskaset tai kuluneet. Vetäse hiomapaperilla kärkien välistä sievästi pari kertaa.

Kun laitat virran päälle niin puolan + navalle pitäis tulla 9-12V, riippuen onko etuvastusta vai ei (jos on kärjet niin on etuvastuskin). Alkuperäinen johto on musta/keltainen (ainakin 70-75).
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
FordNainen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 22:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja FordNainen »

Yyykks pikku juttu tanee on joku riemun voitolla laittanut sieran tekniikan joten kärjetön sytytys...
puolan johdot ok ..testattu moneen kertaan .
5 D Taunus STW-2.0 L vm.-81 ohc
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

jos sinne on laitettu myös sierran puola ni sille pitäs saada 12V ohjausvirta tanarin puolalle ku tulee vaan 6V. mulla ainakin ku oli sierran järetön laitettu ni oli vaihdettu myös puola. en tiä sitä mitä se sytkä tekee jos siellä tuo tanarin oma tehottomampi on paikallaan.ku eiks tuo käretön sytkä tarttee myös tehokkaamman puolan.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

älyttömän oudon kuulonen vika, siis käyttää virranjakajan kannen auki niin lähtee käyntiin muuten ei ymmärsinkö oikein.
et siis tee mitään muuta, esim pyörijää tms käytä irti :?:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
FordNainen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 22:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja FordNainen »

Tarkoitin etta kun ottaa virranjakajan kannen irti ja asentaa takaisin
tane herää henkiin...
Sieran kone ja laatikko siihen on laitettu ennen ko oon sen itelleni hankkinut ja toiminut ko unelma 9 kuukautta ja nyt äkkiseltään tekee tollasii temppuja.

Vähän itteenikin ihmetyttää moinen ...
5 D Taunus STW-2.0 L vm.-81 ohc
FordNainen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 22:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja FordNainen »

FordNainen kirjoitti:Tarkoitin etta kun ottaa virranjakajan kannen irti ja asentaa takaisin
tane herää henkiin...
Sieran kone ja laatikko siihen on laitettu ennen ko oon sen itelleni hankkinut ja toiminut ko unelma 9 kuukautta ja nyt äkkiseltään tekee tollasii temppuja.

Vähän itteenikin ihmetyttää moinen ...
Ostin siihen virranjakajankannen ja pyörijän ja ihan sama tulos eli ei lähde käyntiin ... ellei sit irrota kantta ja asenna paikalleen .
:roll:
5 D Taunus STW-2.0 L vm.-81 ohc
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no pakkohan sen on olla puola tai sen johto..onko ne johtojen päät kunnolla,että ylettyy osumaan..kunnon kontakti??
joku ihme murtuma jossain..onko mitattu niin että vähän kääntelee niitä johtoja..tuleeko eri lukemia?
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

janzamar kirjoitti:no pakkohan sen on olla puola tai sen johto..onko ne johtojen päät kunnolla,että ylettyy osumaan..kunnon kontakti??
joku ihme murtuma jossain..onko mitattu niin että vähän kääntelee niitä johtoja..tuleeko eri lukemia?

On mitatttu puola ja johto on testattu ihan uudella mutta ei auta..
Huomenna saan lainaksi sytytys boksin ja puolan , et huomenna taas tietää enemmän ... :roll:
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mulla oli joskus ohc-sierrassa vikana että se sammui koska sitä huvitti vaikka täydestä lennosta. sit kun odotteli hetken niin taas toimi.. lopuks vika oli sytkäboksissa, sen kun vaihtoi niin alkoi pelaamaan paremmin.
Vastaa Viestiin