V6 kansipahveista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Arska
Viestit: 17
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 23:43
Paikkakunta: Lpr

V6 kansipahveista

Viesti Kirjoittaja Arska »

Käykö 2.8 kannentiivisteet 2.9 koneeseen ja jos ei niin miksei? Entä imukannen tiiviste?
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

kannentiivisteissä tulenee vesi(öljykanavavien kanssa ongelmaa..
En ole kokeilu mutta veikkaan
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Pitää verrata pahveja seuraavan kerran kun käyn tallilla.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

niin mitä ongelmia on luvassa,jos laittaa 2.3:n kannentiivisteet 2.0:n
??pari eri tyyppiä on väittänyt että kyllä se käy,normaaliajolla..
ja toisaalta on tullut väitteitä ettei se oikein käy kun??
onkos kukaan kokeillu koskaan..kun se hintaero on kumminkin niissä jonkunlainen..pitäis alkaa laittamaan pikkuhiljaa konetta kuntoon farmaria varten..jos erotuksella sais vaikka vesipumpun..?
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:niin mitä ongelmia on luvassa,jos laittaa 2.3:n kannentiivisteet 2.0:n
??pari eri tyyppiä on väittänyt että kyllä se käy,normaaliajolla..
ja toisaalta on tullut väitteitä ettei se oikein käy kun??
onkos kukaan kokeillu koskaan..kun se hintaero on kumminkin niissä jonkunlainen..pitäis alkaa laittamaan pikkuhiljaa konetta kuntoon farmaria varten..jos erotuksella sais vaikka vesipumpun..?
sylinterin poraus on ilmeisestikkin isompi 2.3 mutta uskoisin että toimii kyllä :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

1998cc V-6 71--75 vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6215 41.71 ???
1998cc V-6 71--75 oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6214 41.71 ???
2293cc V-6 71--75 vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6037 12.75 ???
2293cc V-6 71--75 oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6038 12.75 ???

2,0-2,6 V-6 72--1.79 (kiinteä tuuletin/HP=70mm). . . . . . 30-9063 34.80 ???
..että jos sitten vaikka kokeilis sitä niin...
Taunus Maximus =)
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

mulla on 2.0 v6 2.3 kannentiivisteet nyt on ajettu 7000 km ilman ongelmaa..
Ei siinä ole tiivistysongelmia ainut mitä voi tulla on, että lisääntynyt tyhjätila karstottuu ja tulee käynithäiriöitä.
Tietenkin puristukset laskee mutta tosi vähän.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vastaa Viestiin