Ryytyy

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Ryytyy

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Jaaha ja sitte taris saaha heti pientä neuvonantoa viisaammilta. Eli ostin tollasen '75 Taunuksen. Siihen on laitettu Sierran 2.0 OHC kone. Järjetön sytytys, weberin kaasari ja kireempi nokka.
Nyt on ongelmana se, että ei oikein laite jaksa kulkea. Jos kaasua painaa VETO PÄÄLLÄ hieman reippaammin sytytys katkeaa ja meinaa hyytyä. Ensin alkaa käymään vain parilla pytyllä ja sitten kokonaan loppuu toiminta. Tosi rauhallisesti kun painelee kaasua niin jaksaa kivuta ihan hyvin huippukierroksille asti.
Eli mikäs on se mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Sytytyksen ajoitus katsottiin jo, uudet tulpanjohdot on vaihdettu. Olisko siinä sytytysboksissa vikaa? :roll: Ekaa kertaa muuten nelisylinterisen kanssa puljaan prkl... :lol:
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kuulostaa vähän että polttoaineesta on pulaa. Onko pumppu kunnossa? Kaasarin puhdistus voisi tehdä terää.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Tarkistas nyt ekana , kuten mulle kävi, että ryyppy pysyy pois päältä. :!:
Sedan GT '73
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mites se sytkä on katottu?
Ajotusongelma tai tosiaan nuo edellämainitut..
ittellä konerempan jälkeinen neitsytmatka oli hitusen hankala
mutta se johtu ihan vaan tulpista joitten kärjet oli ihan läjässä :lol:
Ajattelin vaan voisko olla ajotus hampaan pielessä tms.
Jakajaa kääntelemällä vois ehkä saada jotain aikaan
mutta kannattaa muistaa se lähtöpaikka vaikka merkata
ennenkuin kääntelee hitommin.
En oikein usko että boksissa olis kun kumminkin käy.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tulppien kärkiväliä voi myös kokeilla pienentää...
Mut kyl toi minustakin vaikuttaa polttoainepulalta...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Eikös virinokka tarvi vähän oman ajotuksensa.
Lisää ennakkoa..?
Taunus Maximus =)
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Eli nyt oon vähä tutkinu ongelmaa. Johtui osaksi siitä että ajoitus oli hieman väärässä, mutta enimmäkssen siitä että latausjännite on vain 12 V. Senhän pitäisi olla 14,8V tai jotain. Uuden laturin ostin ja auttoi heti hieman, mutta ei silti noussut 14V asti. Nyt olen repinyt joitain sähköräpellyksiä irti ja tuntui hieman nostavan jännittettä, mutta sitli kun laittaa valot päälle jännite tippuu jopa alle 12V. Voisiko akku vaan yksinkertaisesti olla paskana? Ajossa laturi lataa, mutta voltit vaan tippuu ja alkaa kone pätkimään.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Taitaa vähän laturin plussajohto ahdistaa... Vedä kunnon nakki suoraan siitä laturilta akulle, mulla ainakin meni joku ihan onneton hapettunut naru laturin plussalta suoraan auton johtosarjaan (sulakerasialle?), mistä lie sitten haaroittuukaan akulle. Epäilen että vanhemmassa sitä olisi toteutettu sen järkevämmin. Mittaapa muuten paljonko siihen puolan plussalle tulee sähköä käynnissä ja valot päällä, sen pitäisi kyllä pelittää 12V jännitteellä
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

hmmm... mulla oli ´81 escossa vähän samantapainen onkelma. pienellä kaasulla pelitti, mutta kun anto monoo enemmän niin sammui. kun odotti vähän aikaa niin taas käynnisty. vaihdettiin suodatin pensatankin SISÄLTÄ ja johan rupes meno paranemaan.
TKS
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 02:47
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja TKS »

Jepjep, bensapulaltahan toi vaikuttaa, tsekkaa ny eka suodattimet, siis letkusta ja neulaventtiilistä..
Ford taunus -72 2,9i v6 sedan
Ford taunus -72 stw
Cadillac hearse -76 500cid
Chevrolet caprice -69 4d ht sport sedan 427
Mercedes benz 320E -98 3,2l v6 avantgarde
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Okei, täytyy kattella tota bensapuolta vissiin. Laitan ensin sytytyksen vielä kertaalleen kuntoon.
Lataus alkoi toimimaan hieman paremmin kun vaihdoin uuden akun. Nyt on ajossa taas 14V, mutta kun jarrua painaa laskee 12V ja alkaa kone pätkimään.
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

GRA-55 kirjoitti:Okei, täytyy kattella tota bensapuolta vissiin. Laitan ensin sytytyksen vielä kertaalleen kuntoon.
Lataus alkoi toimimaan hieman paremmin kun vaihdoin uuden akun. Nyt on ajossa taas 14V, mutta kun jarrua painaa laskee 12V ja alkaa kone pätkimään.
kone pätkii -> vähemmän kierroksia -> laturi pyörii huonommin -> vähemmän virtaa akulle...
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Joo mut miksköhän se lataus tippuu kun painat jarrua jolloin tyhjäkäynti nousee? Eli on siellä latauspuolellakin jotain häikkää.
Pystyykö laturin lähdöstä heittämään yhden hyppypiuhan suoraan akulle samalla kun se kolminapanen liitin on siellä kiinni, ilman että hajoo uus laturi?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mulla tais olla hyppypiuha siinä 4D 2.3-kutosessa mikä hetken oli
joku vuosi takaperin..ja väliaikanen ratkasu unohtu sitten tavan mukaan paikalleen.
Eli mun mielestä ei pitäs olla ongelmaa kokeilla.
Taunus Maximus =)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

GRA-55 kirjoitti:Joo mut miksköhän se lataus tippuu kun painat jarrua jolloin tyhjäkäynti nousee? Eli on siellä latauspuolellakin jotain häikkää.
Pystyykö laturin lähdöstä heittämään yhden hyppypiuhan suoraan akulle samalla kun se kolminapanen liitin on siellä kiinni, ilman että hajoo uus laturi?
Voi laittaa, suoraan akulle sen kuuluisikin mennä kuten yleensä autoissa... Itsellenikin tein moisen systeemin.
Ne kaksi isompaa johtoa menee yhteen lyhyen matkan jälkeen, siitä on hyvä paikka haaroittaa.
Voihan myös siinä akulle menevässä johdossa olla jotain kosketushäiriötä, eihän valot "värise" tyhjäkäynnillä tai tee mitään muuta omituista?
Vastaa Viestiin