Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
On tuossa pieni onkelman poikanen, kun vaihdoin uudemman tanen jarrutehostajan jossa oli paineensäädin takajarruille ja vaikka on jarrut ilmattu niin silti painuu poljin helkatin syvälle. Epäilen että tuossa paineentasaajassa on ilmaa, mutta miten sen saa ilmattua? Tuskin syynä on se että tuo tehostaja on sellaisesta jossa 9" jarrut takana ja itsellä vielä 8" jarrut?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaavaa oiretta oli tässä taannoin sierrassa. Ilmasin paineensäätimen takajarruille lähtevän putken raosta (putkea siis löysälle) ja sitten takajarruilta. Muuten ei tullut jarruja.
Tai laittaa ilmausropusta lähtevän letkun pää jarrunesteeseen
niin ei pääse hörsiin ilmaa,saa roppu olla auki ja
ei muuta kuin polkemaan.
Jossain tapauksissa hyvä keino saada koko
putkilinjasto ilmattua,kannatta vaan välillä muistaa täyttää
nestesäiliö ette pääse tyhjeneen
alipaine toiminen öljynvaihtolaite on helpoin ja paras. letku ilmausnippaan vähän auki ja säiliölle kattoon ja uutta tilalle. kun tulee puhastanestettä eikä näy ilmakuplia niin ilmanippa kiini ja seuraavalle.
Mulla on tommonen alipaine toiminen laite, joka on tarkotettu just jarrujen ilmaamiseen. Huomasin kerran sen varaosaliikkeessa ja ostin pois. Kätevä laite!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98