MIKÄ VIKANA?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

MIKÄ VIKANA?

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Juu elikkäs kyseessä -74vm 2.6 litranen coupe tuhnus... lämpimänä toimii aivan moitteettomasti mut kylmänä ei meinaa lähtee käyntiin. Ja kun lopulta lähtee käyntiin, niin ei kestä kunnolla tyhjäkännillä eikä ota kierroksia ku johonki 3000rpm sit alkaa polttaa putkessa/röpeltämään/kaasari käy aivastelemaan... 16.6. katsastettu huomautuksitta läpi :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ryyppy ei toimi ja se kone näköjään kaipaa pienet ryypyt kesälläkin :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Ei pelitä

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Ei se taida olla ryypyssä se vika. Kokeilin startata ryyppy eri asennoissa ja kyl se ryyppy tuntu toimivan, vai voiko siinä olla sellanen niksi jota en oo huomannu?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ehkä se jäätää kaasaria? Se on ainakin helppo todeta kun kokeilee kädellä kaasaria et onks se kuinka kylmä vai peräti jäässä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

no nyt on katkojankärjet säädetty, toimii vähän paremmin jo.... vieläkin kylmänä vähän nuhanen
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:no nyt on katkojankärjet säädetty, toimii vähän paremmin jo.... vieläkin kylmänä vähän nuhanen
Onko kylmänä pakko polkea? Saa sen vähemmälläkin rikki.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

eläpä kehtoo käydä saivartelemaan... taunus kestää :D
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:eläpä kehtoo käydä saivartelemaan... taunus kestää :D
Juu niin kestää, kaverillakaan ei tullu kuin yks kampi ulos lohkon kyljestä kun kylmänä lähti polkemaan :D

Vahingonilo paras ilo : :lol:

Omakaan 2.6L V6 ei kylmänä suosiolla kierrä, jos ryyppy on päällä.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

juu se on vissiin aika yleinen ilmiö tuo "kiertokanki ulos lohkosta"... ite oon kuullu saman jutun ku tutulla kävi joskus niin...
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

2.0L V6 automaattiryypyllä tahtoo myös nylkyttää ensimmäisen parin kilometrin matkalla, jos haluaa mennä kovempaa kuin 40km/h. ihan pintakaasulla toimii paremmin.

Johtuisikohan nylkytys siitä että rikas seos palaa nopeammin ja kone potkii vastaan, kun seos syttyy liian nopeasti ennen yläkuolokohtaa?
Jos näin on, niin kai se kampi voi sieltä kyljestä tullakin kurkistamaan, jos tarpeeksi polkee. :roll:
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

20m kirjoitti:2.0L V6 automaattiryypyllä tahtoo myös nylkyttää ensimmäisen parin kilometrin matkalla, jos haluaa mennä kovempaa kuin 40km/h. ihan pintakaasulla toimii paremmin.

Johtuisikohan nylkytys siitä että rikas seos palaa nopeammin ja kone potkii vastaan, kun seos syttyy liian nopeasti ennen yläkuolokohtaa?
Jos näin on, niin kai se kampi voi sieltä kyljestä tullakin kurkistamaan, jos tarpeeksi polkee. :roll:
mul on opetettu että: laiha seos palaa nopeammin ja kuumempana.

tuosta kankijutusta, yleensä johtuu laakerin kiinileikkaumisesta. ihan mahollinen ajatus, että mäntä lämpiää nopiasti ja kangenkaula ei kerkiä mukaan. mutta todennäkösempää että laakerivälyksessä tai öljynpaineessa on jo valmiiksi ongelmaa joka ilmenee sitte ääriolosuhteissa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin