v6 nokka-akselin laakerit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
v6 nokka-akselin laakerit
noniin..kun ei muuten projekti edisty niin pitää vaan suunnitella.
Monesti kuulee että v6 nokka-akselin laakerit kannattaa vaihdattaa
jossain.. osaako joku selittää että onko niissä jotain erityistä vaikeutta
ja onko ne esim jompaan kumpaan suuntaan kartiot. ?
-vk-
Monesti kuulee että v6 nokka-akselin laakerit kannattaa vaihdattaa
jossain.. osaako joku selittää että onko niissä jotain erityistä vaikeutta
ja onko ne esim jompaan kumpaan suuntaan kartiot. ?
-vk-
ei siinä mitään tarkkuus työkaluja tartteta siinä laakerissa on öljyreikä varmaan 4-5mm leveempi kuin lohkossa !
Ainut mitä siinä pitää tarkastella on että syvyys suunnassa menee oikein 1 mm tarkkuudella pärjää ja toinen juttu on, että ei lähde laakeri lähde vinoon, jolloin tulee ongelma, että nokka ei mene paikoilleen.. kokeiltu on
Mutta erikoistyökalut (joko sopiva kartiokärki tai sopivia 'holkkeja' ja malttia siihen tarttee !
Ainut mitä siinä pitää tarkastella on että syvyys suunnassa menee oikein 1 mm tarkkuudella pärjää ja toinen juttu on, että ei lähde laakeri lähde vinoon, jolloin tulee ongelma, että nokka ei mene paikoilleen.. kokeiltu on
Mutta erikoistyökalut (joko sopiva kartiokärki tai sopivia 'holkkeja' ja malttia siihen tarttee !
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
janipuum kirjoitti:kannattaako niitä alkaa ite vaihtamaan, kun koneistamo ottaa työstä n. 40 - 50 euroa??? Niillä sentään on kokemusta jo sitä ei itellä ole. Tulee helposti kalliimmaksi kun laittaa ne väärin sinne pesiinsä.. Noiden nokan laakerien vaihto on kuitenkin vähän eri juttu kuin esim. runkolaakereiden..
Siinä vaan ei opi niin paljoa( jos haluaa oppia) jos joku muu tekee.Alkuperäinen kysymys oli siksi että en näe yhtäkkiä niissä mitään ihmeellistä vaikka huhupuheita on niistä kuultu.
Keinuvipuja koskevassa keskustelusta on ilmennyt mielenkiintoisia
uusia ajatuksia ja saattaa olla että laitan nokka-akselin keskimmäisen laakerin tahallaan
hieman väärään kohtaan (pyörimissuunnassa) että keinuvivuille menevä öljykanava sulkeutuu ja mikäli se on mahdollista niin että nokka-akselin öljyntuloaukko jää auki. Tämä siksi että teen ehkä ulkokautta isommat ölykanavat ventttiilikoppien läpi keinuvipuakseliin. Pitää vielä kehittää jostain kunnon akseli keinuvivuille ja holkittaa keinut pronssihokeilla tai neulalaakereilla.
-vk-