Pakoputkenpäät ja vararengas

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

natuli
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Loka 2004, 09:09
Paikkakunta: vantaa

Pakoputkenpäät ja vararengas

Viesti Kirjoittaja natuli »

Sellanen kysymys, kaikkihan me tiedetään tuo ylifiksu ratkaisu, että kutoskoneen putket menee samalle puolelle samaan pönttöön.
Ajattelin kun tulen uusimaan pakoputket tossa jossain vaiheessa. Niin kun itellä ei ole taitoa vääntää tankkia vararenkaan paikalle ja ajattelin, että olisiko noloa jos laittaisin vaan sellasen putkenpään sinne tankin puolelle kun se olisi niin paljon paremman näköinen. Ja sit joskus kun joku muu tekisi tai itse osaisin niin voisin vaan pätkästä sen toisen putken ja laittaa sit oikeen putken tuleen ulos toiseltakin puolelta..

Ai niin se savu..huoh..kai se sit olis noloa.
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joo, kyllä se on enemmän semmosta corolla-tyningiä joka kannattaa pitää taunuksista kaukana. Se, ja valejarrulevy-pölykapselit :lol:
-71 Coupe GT
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

joo anna tulla yks putkenpää vaan.. :D nyt menee vähän ot:ksi mut onko teillä muilla kans alkuperäsesti 6koneella olevissa putken kiinnikkeet myös apparin puolella?
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

..edelleen voi aina laittaa sivuputket?
makuasia sano koira kun p..settä nuoli..
Taunus Maximus =)
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

janzamar kirjoitti:..edelleen voi aina laittaa sivuputket?
makuasia sano koira kun p..settä nuoli..
juu ja miks koira nuolee vehkeitään? no siks kun se pystyy siihen :roll:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

no elä helvetissä laita sitä putkenpätkää.
se ei sitte o kiva ku joku huomaa et toisesta putkesta ei tulekkaan savua :D :)
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Voishan takakonttiin laittaa jonkun savukoneen :D ja kyllä tulee savua putkenpäästä. Jaa ei vai? No olihan se hyvä idea..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

TaunusTomi kirjoitti:joo anna tulla yks putkenpää vaan.. :D nyt menee vähän ot:ksi mut onko teillä muilla kans alkuperäsesti 6koneella olevissa putken kiinnikkeet myös apparin puolella?
Joo, löytyy kans. Kai se on ollu yksinkertaisinta pistää kaikkiin koreihin suoraan kaikki kiinnikkeet...
-71 Coupe GT
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

yksvaihtoehto on pistää 2putkea vierekkäin kuskinpuolelta.. tai sitten haarauttaa toinen putki hiekkapellin alla apumiehenpuolelle :roll:

ite meinasin tehdä ihan yksinkertaisesti niin että yhdistän putket taka-akselin kohdalla yhdeksi ja vedän siitä loppuun.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

kannattaa yhistää aikaisemmin.
ite yhistin granadassa heti siinä askin takaosalla missä on riittävästi tilaa
ja jaoin kahdeksi taas ennen perää niin sain ne putket kulkeen vetarien
alta kun niissä on se retkuperä. taunuksessahan se toimii aivan samoin
menee ne putket vaan perän yli.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

p3 kirjoitti:kannattaa yhistää aikaisemmin.
ite yhistin granadassa heti siinä askin takaosalla missä on riittävästi tilaa
ja jaoin kahdeksi taas ennen perää niin sain ne putket kulkeen vetarien
alta kun niissä on se retkuperä. taunuksessahan se toimii aivan samoin
menee ne putket vaan perän yli.
viimeks mulla yhdisty vaihdelaatikon palkin kohdalla..

mut nyt on käyny mielessä et jos tekis hiljasen putkiston ja duunais 2putkea loppuun asti eka yhdet vaimentimet etulattian kohdalle sitten vielä takapönttö missä on 2reikää, tarpeeks pitkä ja putket 90asteenkulmilla katuun päi. :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Jos tekee "tuplaputket", niin sitten alusta loppuun saakka, eikä feikki putkenpäätä tai lopussa jaettua putkea. :P
Vieras

X-putki

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Januzki kirjoitti:Jos tekee "tuplaputket", niin sitten alusta loppuun saakka, eikä feikki putkenpäätä tai lopussa jaettua putkea. :P
X-yhdistyksellä saa tehoja lisää putkiston puolivälissä verrattuna että alusta loppuun erillisinä. Nimimerkki tehopenkissä käynyt.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

no kun ne kuitenkin kannattee yhistää mahdollisimman eessä virtausten
takia niin miksi tehdä h-putki kun näissä v6 riittää semmonen 2.5" putki
auton alla jos on kovasti viilattu niin 3".
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

p3 kirjoitti:no kun ne kuitenkin kannattee yhistää mahdollisimman eessä virtausten
takia niin miksi tehdä h-putki kun näissä v6 riittää semmonen 2.5" putki
auton alla jos on kovasti viilattu niin 3".
no varmaan 2.25 putkikin riittää, kuitenkin pakokaasut "kutistuu" loppua kohden, siks meinasin et jos pienentäis takapöntön 2X45mm kokoseks, sais hiljasemman eikä todenäkösesti vaikuta tehoon juurikaan.
matalan pudjetin kulkineet...
Vastaa Viestiin