Tekniikan vaihto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

MITENKÄHÄN TOI TAKA-AKSELI VAIKUTTAA AJOTURVALLISUUTEEN?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Anonymous kirjoitti:MITENKÄHÄN TOI TAKA-AKSELI VAIKUTTAA AJOTURVALLISUUTEEN?
lueppa tarkemmin ->
samiharju kirjoitti:Autoon pitää moottorin myötä vaihtaa ajoturvallisuuteen vaikuttavat osat, joihin esim. taka-akselistosta kuuluu vain jarrut ja mahdollisesti kallistuksenvakaaja jos sellainen on tehokkaammassakin mallissa.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

FORD

Prosenteissa ei kuitenkaan eritellä jarrujen osuutta. Ihan sama on vaihtaa koko akseli jarruineen. Tai sitten ei. Mutta sama 10% menee varmaankin.
Etujarrut on samat, niitä ei tarvi vaihtaa. Tarkalleen ottaen tohon taunukseen pitäisi pilkkuaviilaamalla vaihtaa pidemmät takajouset, 9" takajarrut sekä taka-akseli, vaihteisto (eikös V-koneessa ole ihan erilainen laatikko kuin suorassa? siis käykö 1.6:sen laatikko muka johonkin veekuutoseen?) ja tietysti kone.

Käytännössä kuitenkin homma etenisi kai näin: kone 15%, laatikko+kytkin 9% ja takajarrut 10% eli yhteensä 34%. Vois vielä etusäleikönkin vaihtaa erinäkösen.. 1%.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

eli se on ihan sama muutoskatsastuksen osalta vaihtaako joku sinne sen taka-akselin, kunhan jarrut vaihtuu.
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Anonymous kirjoitti:Prosenteissa ei kuitenkaan eritellä jarrujen osuutta. Ihan sama on vaihtaa koko akseli jarruineen. Tai sitten ei. Mutta sama 10% menee varmaankin.
Katsastusmiehellä on valta päättää paljonko jarruista otetaan prosentteja. Ei mene koko akseliston prosentteja.
Vieras

Ei ole kovin vaikeaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tein toissa kesänä omalle 1.6 taunukselle vastaavan muutoksen, eli vaihdoin sinne 2,3 l myllyn. Ilmoitin katsastussedälle vaihtaneeni takajarrut, vaihdelaatikon ja koneen sekä etujouset ja meni ihan kepeästi läpi. Olihan siinä autossa kiinni silloinkin jo 2-litrasen perä, mutta olin ruuvannut uudet pultit jarrukilpien kiinnikkeeksi ja inssi vain tokaisi että onhan ne jarrutkin näemmä vaihdettu, ja mittasi ne varuuksi. muutoksia tuli kaiken kaikkiaan 29% ja hintaa katsastukselle tuli 25 euroa. Etujarruthan onkin kaikissa taunuksissa samat, eli ei niihin leimaa varten tarvitse koskea.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tossa on muuten pari kuvaa tuosta edellisen vastauksen taunuksesta kun se vielä oli 1.6 litranen. Nykyään taunus seisoskelee pihalla odottamassa uutta tekniikkaa... Harmi, nimittäin ruostuu raukka varmasti... (klikkaa ford-linkkiä, se on ainoa joka toimii)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JuHo^
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 00:29

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

offtopikkia!! mutta mitä uskaltaa maksaa toimivasta 2.0 ohc:n koneesta?? (ilman apulaitteita)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ite maksoin männä viikolla ilman starttia ja laturia
olevasta Scorppion ajettavasta 2.0 oharista 100 ekua.
Vastaa Viestiin