Sivu 2/3

Lähetetty: 19 Syys 2014, 21:47
Kirjoittaja ardhu
Käytetäänpäs tätä aihetta. Jos löytyis äkkiä vika..

Eli kaikki toimii paitsi se että kun sytkän säätää 12' EYKK mikä on alfamerin ohjearvo niin tällöin kone alkaa käymään erittäin epätasaisesti ja ennakot pomppii miten sattuu. Kone alkaa käymään tyhjäkäyntiä hyvin kun ennakko säätää arviolta 20-25' EYKK.

Kaasuläpän "säätöruuvin" tarkotushan on vain tarkoitus stopata kaasuläppä ettei pääse haukkamaan kiinni imusarjaan(?) eli siitä ei ole tarkoitus säätää tyhjäkäyntiä vaan tyhjäkäynti piirin on tarkoitus hoitaa tämä.

Osaako kukaan heittää mitään syytä miksi tyhjäkäynti ja ennakot alkaa pomppimaan silloin kun sytkä on "kohdillaan" ja vaatii toimiakseen ennakkoa noin paljon.. kaasuttaessa auto toimii niinkuin pitää eikä rötäämisiä eikä pätkimisiä tule.

Kokeiltu jo toisella tyhjäkäynti venttiilillä mutta ei tahdo skulaavan..

Etten vain ole nyt säätänyt sytkää jotenkin väärin, mutta ohjausboksiin eikä virranjakajalle mene alipainetta jota nyppästä irti säädön ajaksi. Pitääkö mahdollisesti joku johto olla kytkemättä tms.?

Toivottavasti tästä selityksestä sai jonkun tolkun..

Lähetetty: 20 Syys 2014, 09:34
Kirjoittaja Mois
Oisko tossa sama juttu, ku mitä on ollu keskusteluu 2.9 EFI koneen sytkän saatämisessä, eli joku johto tosiaan piti säädön ajaksi pistää poikki. Se ECUhan sitä sytkää osittain säätää, joten toi kyl tuntuis luonnolliselta vaihtoehdolta :D Johdon väri/pinni varmaan selviää 2.9 keskustelusta, jota en tähän hätään löydä :D

Edit: tuolta löytyy juttua: viewtopic.php?t=12947&postdays=0&postorder=asc&start=15

Luultavasti samat väri OHC-EFIssä?

Elikkäs se oli tosiaan se #36 pinni, Sini/ punainen johto.
Pillaat sen irti sieltä liittimestä, tai askartelet vaikka pienen kytkimen siihen piuhan väliin tms.

Lähetetty: 20 Syys 2014, 11:28
Kirjoittaja ardhu
Okei, kiitos taas kovasti!

Eilen illalla sitten konsultoin jeddahia, jolla oli mielikuva että kaasuläpän asentoanturi täytys nypätä sytkän säädön ajaksi irti. Kokeilin tätä, Ja sain sen tosiaan kohdilleen!

Jos tuo vika nyt ei kumminkaan korjaannu koitan MOIS:in vinkkiä.

Lähetetty: 20 Syys 2014, 11:49
Kirjoittaja p3
Tarkista ekana että siivapyörän nolla on myös todellinen ykk.

Lähetetty: 20 Syys 2014, 11:53
Kirjoittaja Samu
joo toi asentotunnistin pitää tosiaan nypätä säätämisen ajaksi irti.

Lähetetty: 01 Loka 2014, 18:54
Kirjoittaja samimii
Täälä kans ihmetelty pari iltaa ruiskun johdotuksia.. Scorpion johtosarja tällä hetkellä kiinni ja kytketty netistä löytyneiten ohjeiden mukaisesti mutta kipinä edelleen kateissa. Vetenlänpö ja öp johdot kytkemättä mutta vaikuttaako ne edes ruiskun toimivuuteen? Niille keltasille releille (2kpl) tulee virta mutta mitään ei tapahdu.

Lähetetty: 01 Loka 2014, 20:29
Kirjoittaja Tauski
Öp ja vedenlämpö (kannen etuosassa, 1napainen)menee vain mittaristolle varaosa luovuttajassa eli ei tarvitse kytkeä.. Naksahtaako rele virrat kytkettäessä, hörähtääkö bensapumppu?

Lähetetty: 01 Loka 2014, 20:34
Kirjoittaja samimii
Ei naksahda..hyppyvirran ku laittaa niin naksahtaa ja pumpun johdolle tuloo virta.

Lähetetty: 01 Loka 2014, 20:42
Kirjoittaja Tauski
Mihin heräte virta tulee?

Lähetetty: 01 Loka 2014, 20:55
Kirjoittaja samimii
Releissä orggis liittimet. Johtosarjalle tulee virta akulta ja heräte virtalukosta. Puolalle tulevasta johdostakin vielä virta kateissa :roll:

Lähetetty: 01 Loka 2014, 21:15
Kirjoittaja Tauski
Jeps mutta mihin se heräte virran olet laittanut, 5-napaisen liittimen mustaan jotimeen?

Lähetetty: 02 Loka 2014, 17:49
Kirjoittaja samimii
Heräte virtaa oon ottanu vielä suoraan akulta..Ilman herätettä ei ecun mihinkään pinniin tule virtaa eli voisko vika olla releissä koska niihin asti virta jo tulee?

Lähetetty: 02 Loka 2014, 17:53
Kirjoittaja samimii
Mihin pinneihin virta pitäs tulla kun kääntää virrat päälle?

Lähetetty: 02 Loka 2014, 20:56
Kirjoittaja Tauski
Juu elikkäs piipparilla testailua oli tallissa ja jatkan jankkausta edelleen sen herätevirran kanssa. Toki vuosimalli- sekä automallikohtaisia eroja taitaa olla mutta oma johtosarja on 85 sierrasta. Tässä herätevirta tulee (sierra) vasemmassa etulokasuojassa olevaan 5 napaisen liittimen mustaan johtimeen. Uudempikorisissa tulee akun takaa löytyvään liittimeen. Piippari testillä selvisi että heräte on haaroitettu puolalle, TFI moduulille(sytty yksikkö) sekä tietenkin sinne pääreleelle. Eli puolalle pitäs tulla virtaa jos tulee herätettä. Päärele kytkee virrat suuttimille, eculle, tk venttiilille sekä bensapumpun releen käämille jota ecu maadoittaa. Ecun pinnijärjestystä en tähän hätään löytänyt..

Lähetetty: 02 Loka 2014, 22:01
Kirjoittaja samimii
Autona on mk2 Escort johon on tehty kaikki johdotukset uusiksi ja ruiskun johtosarja on Scorppiosta ecuna eec-iv Lähipäivinä noista ymmärtävä kaveri lupas tulla hätiin onneksi! Eli tilanne on nyt että releet ei saa herätettä.. releet tänään testattu toimiviksi ja saa hyppyjohdolla naksahtamaan samoin kun virranjakajan mutta puolalle ei tuu virtaa kirveelläkään.. puolalle nyt kytkettynä (+) se liitin mihin tulee 3 johtoa ja jatkuu yhdellä (-)rinkimittarinjohto ja maadoitus joka tulee puolan kiinnikkeeseen.