Sivu 1/3

Ruiskun jälkiasennus

Lähetetty: 08 Touko 2008, 10:17
Kirjoittaja Sumu
Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.

Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?

Re: Ruiskun jälkiasennus

Lähetetty: 08 Touko 2008, 23:33
Kirjoittaja Muurahainen
Sumu kirjoitti:Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.

Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?
iS sierran kannessa on melkoiset kolot suuttimille. En edes ole kokeillut menisikö kaasutin kanteen.

Voi olla että ainakin joudut niitä kairailemaan.

Lähetetty: 09 Touko 2008, 15:41
Kirjoittaja pietaaa
ei tuu suuttimet pihalle sieltä imusarjasta.. nii menee kyllä kaasarin kanteen. ainakin ite oon laittanu. mutta aika ankaralla kädellä on avarrettu kantta.. ja hienosti toimii.. mutta sinne ei niitä suuttimien lovia kannata tehä niinkun is:n kannessa on. menee kaasarin kansi puhki. ainakin yksi kansivelho näin meinasi

Lähetetty: 09 Touko 2008, 16:36
Kirjoittaja jeddah
Kyllä niitä kanavia on syytä kairata ja sen jälkeen imusarja sopii hienosti, tosin kannattaa miettiä hetki mitä on tekemässä, sillä sen kanavan pystyy tosiaan jyystämään puhki vesitilaan helposti kun ottaa mallin suoraan imusarjan tiivisteestä... iS:ssä ei ole muuta kuin pienet viisteet siinä reunassa, sellaiset ainakin voi tehdä mainiosti. Muita muutoksia ei koneeseen tarvitse tehdä, paitsi ehkä virranjakaja vaihdettava.

Johtojen kanssa lienee tuossa tapauksessa eniten ongelmia, sekä bensatankki on vaihdettava tai ainakin tehtävä keräyssäiliö

Lähetetty: 09 Touko 2008, 20:30
Kirjoittaja samiharju
lavasierraan laitoin ruiskukoneen kun noita ruisku scorpioita saa puoli-ilman maailmalta. johtosarja scorpiosta sellaisenaan, piti kytkeä mittaristolle johdot ja MUSTAAN ruiskun johtosarjan johtoon virtaa ja jo kävi. bensapumpun asensin konetilaan ja sille virta ruiskun johtosarjalta, toimii jopa tuo että kun kääntää virrat päälle sammuu pumput jos ei autoa muutamaan sekuntiin käynnistetä.. :-) ennen bensapumppua on litran vetoinen pystyyn asetetun putken mallinen kerääjäsäiliö jota ruokkii sähköinen kaasariauton bensapumppu. toteutus oli helppo ja luotettava.

ei siitä matalapuristekoneesta ilman ahdinta rakettia saa, vähemmällä pääsee kun laittaa korkeapuristekoneen.

Lähetetty: 10 Touko 2008, 22:01
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Kaverilla oli ruisku ohc:ssa kaasarin kansi johon ei ollut tehty "lovia" suuttimille, kun otettiin imusarja pois niin imukanavassa näkyi, kun bensaa oli valunut pisaroina, eli ei ollut kaasuuntunut kunnolla.

Lähetetty: 11 Touko 2008, 07:40
Kirjoittaja samiharju
ne lovet saa tehtyä kaasarin kanteen vingulla sitä ruiskun imusarjantiivistettä mallina käyttäen.

Lähetetty: 11 Touko 2008, 21:28
Kirjoittaja raimo
samiharju kirjoitti:ne lovet saa tehtyä kaasarin kanteen vingulla sitä ruiskun imusarjantiivistettä mallina käyttäen.
Jos sen tiivisteen mukaan tekee, menee kanava melko varmasti puhki. Lovet originaali ruiskukannessa eivät ole lähellekkään niin isot kuin imusarjassa/tiivisteessä.

Lähetetty: 13 Joulu 2013, 16:34
Kirjoittaja ardhu
Nostellaan vähän vanhaa aihetta. Mulla on nyt ruiskuun kaikki tarvittava paitsi virranjakaja. Ja nyt pulman iski että kuuluuko tähän motorcraftin jakaja vai boschilainen? Onko jotain mistä tietäisin että kumpi alun perin kuulunut? Johtosarjassa tai ohjainboksissa?

Lähetetty: 13 Joulu 2013, 22:13
Kirjoittaja Mois
ardhu kirjoitti:Nostellaan vähän vanhaa aihetta. Mulla on nyt ruiskuun kaikki tarvittava paitsi virranjakaja. Ja nyt pulman iski että kuuluuko tähän motorcraftin jakaja vai boschilainen? Onko jotain mistä tietäisin että kumpi alun perin kuulunut? Johtosarjassa tai ohjainboksissa?
Mul on ainakin noissa kahdessa EFI-sarjassa Boschin jakajat :)

Lähetetty: 13 Joulu 2013, 22:40
Kirjoittaja Samu
eihän sillä mitään seksuaalista merkitystä pitäis olla kunhan liitin sopii?

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 00:14
Kirjoittaja ardhu
jep, enpä tiedä onko samat liittimet kun ei ole mitään mitä verrata.. Mutta, sain edellisen omistajan kiinni ja sanoi olevan bossilainen jakaja alkujaan..

Nyt täytyy semmonen vaan metsästää.
Harmi vaan mulla on yks sierran 205 sähkökaasari kiulu kone mutta siinäpä on jakaja mikä toimii sen alipaineboksin kanssa, joten ei ruiskun kanssa..

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 01:01
Kirjoittaja isoatlas
Se sähkökaasari alipaineboksin jakaja joka on hall anturilla, niin se on ainakin täysin saman näköinen kuin EFI:n Bosch jakaja...en kylläkään tiedä onko se täysin sama?

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 01:07
Kirjoittaja ardhu
Okei :o Mois varmaan kurkkaa sen ruisku satsista josko jakajasta löytys jotain tunniste tietoja? :D
Näköjään moissin galleriassa onkin jo kuvia efi jakajasta. KIITOS!


Hitto, täälä voi kysyä mitä vaan ja aina joku tietää, ite lähinnä viisastelen :lol:

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 16:29
Kirjoittaja jeddah
Kyllä, se HALL-anturillinen Bosch-jakaja on sama ruiskussa ja kaasarissa.

Bosch-jakajallisessa on erillinen sytkäboksi, Motorcraft-jakajassa on se boksi itsessään ja liittimessä vähän enemmän kuin kolme sähköjohtoa.