Ruiskun jälkiasennus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Ruiskun jälkiasennus

ViestiKirjoittaja Sumu » 08 Touko 2008, 10:17

Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.

Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ruiskun jälkiasennus

ViestiKirjoittaja Muurahainen » 08 Touko 2008, 23:33

Sumu kirjoitti:Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.

Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?


iS sierran kannessa on melkoiset kolot suuttimille. En edes ole kokeillut menisikö kaasutin kanteen.

Voi olla että ainakin joudut niitä kairailemaan.
Muurahainen
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja pietaaa » 09 Touko 2008, 15:41

ei tuu suuttimet pihalle sieltä imusarjasta.. nii menee kyllä kaasarin kanteen. ainakin ite oon laittanu. mutta aika ankaralla kädellä on avarrettu kantta.. ja hienosti toimii.. mutta sinne ei niitä suuttimien lovia kannata tehä niinkun is:n kannessa on. menee kaasarin kansi puhki. ainakin yksi kansivelho näin meinasi
pietaaa
 
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:25

ViestiKirjoittaja jeddah » 09 Touko 2008, 16:36

Kyllä niitä kanavia on syytä kairata ja sen jälkeen imusarja sopii hienosti, tosin kannattaa miettiä hetki mitä on tekemässä, sillä sen kanavan pystyy tosiaan jyystämään puhki vesitilaan helposti kun ottaa mallin suoraan imusarjan tiivisteestä... iS:ssä ei ole muuta kuin pienet viisteet siinä reunassa, sellaiset ainakin voi tehdä mainiosti. Muita muutoksia ei koneeseen tarvitse tehdä, paitsi ehkä virranjakaja vaihdettava.

Johtojen kanssa lienee tuossa tapauksessa eniten ongelmia, sekä bensatankki on vaihdettava tai ainakin tehtävä keräyssäiliö
jeddah
 
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä

ViestiKirjoittaja samiharju » 09 Touko 2008, 20:30

lavasierraan laitoin ruiskukoneen kun noita ruisku scorpioita saa puoli-ilman maailmalta. johtosarja scorpiosta sellaisenaan, piti kytkeä mittaristolle johdot ja MUSTAAN ruiskun johtosarjan johtoon virtaa ja jo kävi. bensapumpun asensin konetilaan ja sille virta ruiskun johtosarjalta, toimii jopa tuo että kun kääntää virrat päälle sammuu pumput jos ei autoa muutamaan sekuntiin käynnistetä.. :-) ennen bensapumppua on litran vetoinen pystyyn asetetun putken mallinen kerääjäsäiliö jota ruokkii sähköinen kaasariauton bensapumppu. toteutus oli helppo ja luotettava.

ei siitä matalapuristekoneesta ilman ahdinta rakettia saa, vähemmällä pääsee kun laittaa korkeapuristekoneen.
Avatar
samiharju
 
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 10 Touko 2008, 22:01

Kaverilla oli ruisku ohc:ssa kaasarin kansi johon ei ollut tehty "lovia" suuttimille, kun otettiin imusarja pois niin imukanavassa näkyi, kun bensaa oli valunut pisaroina, eli ei ollut kaasuuntunut kunnolla.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja samiharju » 11 Touko 2008, 07:40

ne lovet saa tehtyä kaasarin kanteen vingulla sitä ruiskun imusarjantiivistettä mallina käyttäen.
Avatar
samiharju
 
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki

ViestiKirjoittaja raimo » 11 Touko 2008, 21:28

samiharju kirjoitti:ne lovet saa tehtyä kaasarin kanteen vingulla sitä ruiskun imusarjantiivistettä mallina käyttäen.

Jos sen tiivisteen mukaan tekee, menee kanava melko varmasti puhki. Lovet originaali ruiskukannessa eivät ole lähellekkään niin isot kuin imusarjassa/tiivisteessä.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
raimo
 
Viestit: 497
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

ViestiKirjoittaja ardhu » 13 Joulu 2013, 16:34

Nostellaan vähän vanhaa aihetta. Mulla on nyt ruiskuun kaikki tarvittava paitsi virranjakaja. Ja nyt pulman iski että kuuluuko tähän motorcraftin jakaja vai boschilainen? Onko jotain mistä tietäisin että kumpi alun perin kuulunut? Johtosarjassa tai ohjainboksissa?
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

ViestiKirjoittaja Mois » 13 Joulu 2013, 22:13

ardhu kirjoitti:Nostellaan vähän vanhaa aihetta. Mulla on nyt ruiskuun kaikki tarvittava paitsi virranjakaja. Ja nyt pulman iski että kuuluuko tähän motorcraftin jakaja vai boschilainen? Onko jotain mistä tietäisin että kumpi alun perin kuulunut? Johtosarjassa tai ohjainboksissa?


Mul on ainakin noissa kahdessa EFI-sarjassa Boschin jakajat :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Samu » 13 Joulu 2013, 22:40

eihän sillä mitään seksuaalista merkitystä pitäis olla kunhan liitin sopii?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

ViestiKirjoittaja ardhu » 14 Joulu 2013, 00:14

jep, enpä tiedä onko samat liittimet kun ei ole mitään mitä verrata.. Mutta, sain edellisen omistajan kiinni ja sanoi olevan bossilainen jakaja alkujaan..

Nyt täytyy semmonen vaan metsästää.
Harmi vaan mulla on yks sierran 205 sähkökaasari kiulu kone mutta siinäpä on jakaja mikä toimii sen alipaineboksin kanssa, joten ei ruiskun kanssa..
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

ViestiKirjoittaja isoatlas » 14 Joulu 2013, 01:01

Se sähkökaasari alipaineboksin jakaja joka on hall anturilla, niin se on ainakin täysin saman näköinen kuin EFI:n Bosch jakaja...en kylläkään tiedä onko se täysin sama?
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja ardhu » 14 Joulu 2013, 01:07

Okei :o Mois varmaan kurkkaa sen ruisku satsista josko jakajasta löytys jotain tunniste tietoja? :D
Näköjään moissin galleriassa onkin jo kuvia efi jakajasta. KIITOS!


Hitto, täälä voi kysyä mitä vaan ja aina joku tietää, ite lähinnä viisastelen :lol:
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

ViestiKirjoittaja jeddah » 14 Joulu 2013, 16:29

Kyllä, se HALL-anturillinen Bosch-jakaja on sama ruiskussa ja kaasarissa.

Bosch-jakajallisessa on erillinen sytkäboksi, Motorcraft-jakajassa on se boksi itsessään ja liittimessä vähän enemmän kuin kolme sähköjohtoa.
jeddah
 
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa