2.0 ohc sierra muutos V6 koneelle?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

vpower
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Loka 2006, 10:35
Paikkakunta: kymi

2.0 ohc sierra muutos V6 koneelle?

Viesti Kirjoittaja vpower »

ajatuksena oli hommata 2l sierra ja laittaa siihen saman ikäisestä granadasta lähtöisin oleva 2.3l moottori kun sattuu sellainen ylimääräsenä olemaan, eli olisko jollakulla TÄLLAISEN MUUTOKSEN TEHNEELLÄ vinkkejä kuinka hyvin käyvät osat keskenään?
niin ja koneessahan on vielä kiinni automaatin vetolevy ja manuaali olis mukavampi niin ei taida ohc koneesta saada edes vauhtipyörää tuohon kuutoseen?
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Mikäs vuosi mallin sierra sulla on ? meneekö päästötestit läpi sun V6 ?
ja toiseksi 2.0 ruisku sierrassa taitaa olla enempi jerkkua kuin 2.3 V6 vai onko sulla kaasari ja OHC ?
Muutenhan toi on melko suoraviivanen juttu.
OHC:stä ja automaagista ei käy juuri mikään osa manuaalin ja V6:seen
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
vpower
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Loka 2006, 10:35
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja vpower »

Tarkoitus siis hommata sellanen, vm vois olla <-86 ja kaasari. tehojen puolestahan tossa ei niin kauheesti voita mutta kuulostaisihan piristetty V6:nen kuitenkin kivemmalta kun antaa jengaa, eikö :twisted:

Tässä olevassa koneessa siis kiinni automaatin vetolevy, eli käykö ohc koneesta vauhtipuörä 2.3 litraseen että sais kutkimen kiinni (ei varmaankaan)? ...entä jos automaatti vaihteisen sierran onnistuu löytämään niin luulisi vaihteiston sopivan myös kuutoskoneeseen heittämällä?
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

huimapyörä ei sovi ohc:sta, ihan kutosen versio pitää olla. laatikko pitää niinikään olla v6 mallin tai soveltaa ohc laatikkoa. sähköissä ei mitään ihmeellistä ole ja sierralle kutosen moottorinkorvia löytynee kun on samat kun scorpiossa. 2.0 jarrut pitäis riittää kun 2.3 diesel ja 2.0i ohc teho/paino/tilavuus ei ylity yhtään, jos joku noista arvoista ylittyy vähääkään pitää hypätä seuraavaan jarrukokoon eli xr4i/ABS sierran jarrut; 260mm laikat eteen ja taakse levyt tai 10" rummut. tavallisella muutoskatsastuksella menee. jos kori on uudempi kuin 7/87 pitää väliin laittaa "katalysaattori" tai olla todistus koneen päästöistä.

Toisaalta voisin myydä sulle hyvän -88 sedan Sierran jossa 2.0 ohc+type9, irtona tulis mukaan kutosen jarrut, 2.9i moottori kaikkineen sähköineen jne, kutosen kytkinkoppa, huimapyörä ja kaikki muut oikeestaan paitsi ruiskullisen tankki uupuu ja kytkinakselin jatkoholkki... :-)
vpower
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Loka 2006, 10:35
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja vpower »

Jees kuten ajattelinkin eli automaattia rakentamaan, mikähän tuon 1.6-2.0 L4 koneen autom. vaihteiston tyyppimerkintä mahtaa olla???

Tuon 2.3 litrasen perässä on ollu C3 laatikko eli siihen koneen peräänhän pitäis kyllä käydä vaihteisto väliltä
2.0V6>4.0V6 ja kävi vaan nielessä että onko muka eri laatikot l4 ja v6 koneessa, kunhan vaan laatikon reijät saa osumaan lohkoon niin täytyyhän sen silloin toimia, pituuksissahan voi olla eroja muttei se haittaa koska kartaaneitahan saa rautakaupasta :)

Yhden V6+C3 tekniikan olen erääseen volvoon laittanu kun sattu olemaan ylimääränen tekniikka ja ylimääränen volvo ja siihen jätin manuaalin vauhtipyörän koneeseen ja hyvin toimii vieläkin kun turbiinillekkin siinä reijät oli niin mitäpä sitä muuttamaan, mutta tuo automaatin vetolevy
on sen verran hepposen oloinen niin vähän epäilyttää siihen laittaa tuota kytkinpakettia kiinni, siksi ajattelin tota limpun vaihtoa mutta kai sillä automaattillakin ajelee vaikkei se niin hauskaa olekkaan.




...kutosen huimapyörä (jos manuaalille) ja kutosen kytkin koppa jos se käy 4L koneen vaihteistoon vois kiinnostaakkin mut
koko autoa en tarvi kun pitää olla <-86vm. ja hyvä konekin mulla jo on.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kyllä C3 laatikko on samanlainen 4/6 koneissa,
mutta kun turbiinikopan kiinnitys on eri koneenpäähän.

Ja kun turbiinikoppa on laatikossa kiinteä,
ainakin näkemissäni C3:ssa,niin ei käy ei.

Tuota kyllä ihmettelen,että turbiini olisi
laitettu kiinni vauhtipyörään...
Vai onko vetolevy/vauhtipyörä termeinä sekoittunut?

Vielä,ajatus kytkimen asentamisesta VETOLEVYYN
on kyllä jo eriskummallista,kampuran
päässä ei olisi massaa enää ollenkaan. :?
vpower
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Loka 2006, 10:35
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja vpower »

eli tarkennetaas sitten vähän> turbiinin laitoin kiinni siihen starttihammastuksella olevaan pyöreään kiekkoon mikä on koneen perässa kampiakselissa kiinni jonka nimi on...?

eli tuo selvä, täytyy hommata C3 tai A4LD vaihteisto joka nimenomaan kutosen kopalla...olikohan noissa edes samat boorit eli kai siuskalujen luulisi olevan samat
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Herkko kirjoitti:Kyllä C3 laatikko on samanlainen 4/6 koneissa,
mutta kun turbiinikopan kiinnitys on eri koneenpäähän.
V6 kytkimissä on enemmän levyjä, keskipakosäätimessä ja venttiilikonestossa on eroa ja turbiini on eri.
Herkko kirjoitti:Ja kun turbiinikoppa on laatikossa kiinteä,
ainakin näkemissäni C3:ssa,niin ei käy ei.
Ootko ihan varma?? En ole vielä tavannut yhtään C3,C4 tai A4LD rasiaa jossa ei olisi koppa pulteilla kuoressa kiinni.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

vpower kirjoitti:eli tarkennetaas sitten vähän> turbiinin laitoin kiinni siihen starttihammastuksella olevaan pyöreään kiekkoon mikä on koneen perässa kampiakselissa kiinni jonka nimi on...?

eli tuo selvä, täytyy hommata C3 tai A4LD vaihteisto joka nimenomaan kutosen kopalla...olikohan noissa edes samat boorit eli kai siuskalujen luulisi olevan samat
huutonetissä tais olla jollain c3 v6 turbiini myynnissä. näköjään myös shifteri. :)

Täältä löytyy C3 kutosesta(lootaosa) mutta kuntoa ei tiedä kun ole kokeillut.

-vk-
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jari H kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Kyllä C3 laatikko on samanlainen 4/6 koneissa,
mutta kun turbiinikopan kiinnitys on eri koneenpäähän.
V6 kytkimissä on enemmän levyjä, keskipakosäätimessä ja venttiilikonestossa on eroa ja turbiini on eri.
Herkko kirjoitti:Ja kun turbiinikoppa on laatikossa kiinteä,
ainakin näkemissäni C3:ssa,niin ei käy ei.
Ootko ihan varma?? En ole vielä tavannut yhtään C3,C4 tai A4LD rasiaa jossa ei olisi koppa pulteilla kuoressa kiinni.
No niin,siis laatikot ovat kyllä vaihtokelpoisia keskenään,
jos on irrotettavalla kopalla.
Eri asia sitten on,kannattaako laittaa
nelosen laatikkoa,juurikin tämän "pienemmän"
kytkimen vuoksi.

Juu,varma olen kiinteästä kopasta kun sellaisen olen muutaman kerran
paikalleen laittanut ja sen jälkeen jopa ajanut.

C4:ssä on kyllä irtokopat.

Eikä optikkokaan ole moittinut kuin ulkonäköä.
Vastaa Viestiin