No jotain tän suuntasta mietin kans.. Niiden tukkiminen kokonaan vaan ei liene kovin terveellistä. Mutta jos kehittelis jostain sellaset matalat "scoopit" ritilöitten päälle. sillon sitä vettä ei oletettavasti niin kauheesti pääse lattialle tuleenvtormane kirjoitti:Mulla kans valuu sieltä kojelaudan alta kulmasta eli pitäs varmaan tukkia ne ilmanottoritilät
vettä apparin jaloissa,
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
'73 Taunus 2d 1600
Mistä sait nuo "scoopit" vai onko ite veistelty?ozzie kirjoitti:itellä on metrisessä lahonnu nuo ilmanotto kotelot puhki. vettä tulee sateel iha hyvi sisää, helvetinmoine homma jos meinais kunnol korjata nuo. ritilän päälle laitettu just sellaset matalat "scoopit". en tiijä pitäiskö itekki tehä sikakitti korjailua toho...
'73 Taunus 2d 1600
Jos sitä vettä pääsee sinne jalkatilaan toistuvasti, niin kohta saa ruveta lisäämään peltiä sinne lattiaan. Lattiamaton alla muhiva vesi tekee tuhojaan salakavalasti.
Tässä mielessä tänään (tai huomenna) tehty sikakittikorjaus on varmasti parempi, kuin jahkailla sen "kunnolla tekemisen" kanssa pari vuotta.
Tässä mielessä tänään (tai huomenna) tehty sikakittikorjaus on varmasti parempi, kuin jahkailla sen "kunnolla tekemisen" kanssa pari vuotta.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
mul on 2d 79 porrasperänen ja vuotoja on/oli etu ja takalasin/tiivisteen välistä,ovipahvien välistä ku puuttu muovit oven ja pahvin välistä ja takavalojen välistä.takavalot on "sian paskalla" eli semmosella bitumi nauhalla tiivistetty ja ovissa on raksamuovit roudarin teipillä.tuulilasissa on mk3 takalasin tiiviste enkä muistanu tehä reikiä alakulmiin/tiivistän jollakin kun jaksan ja takalasissa on mk2 jälkituotanto tuulilasin tiiviste modattuna sopivaks ja tarvii kans jonkun tiiviste massan.vuoti se sopivassa asennossa myös lämmityslaitteen ja "tulipellin"välistä ja siellä on solukumia nyt.
taunus is my obsession!
Hoi!
takakontin veden tulon sai estettyä aika hyvin uuden tiivisteen vaihtamalla. Luulin että lämppärin kenno tiputtelee keskikonsolin taakke ja sitä kautta jalkatiloihin. Luulin aluksi että kyseessä on lämppärin kenno mutta, tuo kun sattuu tapahtumaan aina vesisateella. Eli veikkaan että tulletusritilä on puhki jostain kohtaa. Kannattaako asiaa lähteä tutkimaan konehuoneen kautta tyhjennysaukkojen kautta vai kojelaudan purkamisella, käyttishän tuo on niin ei viitsisi turhaa purkaa..
Thänks!
takakontin veden tulon sai estettyä aika hyvin uuden tiivisteen vaihtamalla. Luulin että lämppärin kenno tiputtelee keskikonsolin taakke ja sitä kautta jalkatiloihin. Luulin aluksi että kyseessä on lämppärin kenno mutta, tuo kun sattuu tapahtumaan aina vesisateella. Eli veikkaan että tulletusritilä on puhki jostain kohtaa. Kannattaako asiaa lähteä tutkimaan konehuoneen kautta tyhjennysaukkojen kautta vai kojelaudan purkamisella, käyttishän tuo on niin ei viitsisi turhaa purkaa..
Thänks!
Muutamien sateisten päivien aikana huomasin omaan taunukseenikin pääsevän vettä sisälle jostain. Apparin puoleinen etu sekä takajalkatila lainehtii. Aivan edestä jalkatila täysin kuiva joten ilmanottoaukosta ei luulisi tulevan. Ovenpielet tsekattu eikä havaittavissa minkäänlaista noroa josta vesi voisi valua jalkatilaan. Hanttarin ovi oli tosin puolillaan täynnä vettä joten poistoreijät varmaankin tukossa, silti sitä kautta ei pitäisi päästä vettä sisälle? Mitä muita mahiksia tässä enään on? Missään ei tosiaan mitään silmin havaittavaa vuotoa ole mutta vettä kertyy suht nopeasti sisätiloihin. Kiitos!
Taunus 1.6L 77'
Puhaltinmen pömpelin takaa voi tulla jos on tiiviste hapertunut. Mulla oli varmaanki se paikka myös mistä tuli vettä sisälle. Ja ruuvien paikat samaisesta pömpelistä. Ja kun konttaa sinne apparin jalkotilaan niin siellä näkyy ne vivustot joista ohjataan ilman tulo ja määrä. Niin se on yks paikka kans.Muli kirjoitti:Muutamien sateisten päivien aikana huomasin omaan taunukseenikin pääsevän vettä sisälle jostain. Apparin puoleinen etu sekä takajalkatila lainehtii. Aivan edestä jalkatila täysin kuiva joten ilmanottoaukosta ei luulisi tulevan. Ovenpielet tsekattu eikä havaittavissa minkäänlaista noroa josta vesi voisi valua jalkatilaan. Hanttarin ovi oli tosin puolillaan täynnä vettä joten poistoreijät varmaankin tukossa, silti sitä kautta ei pitäisi päästä vettä sisälle? Mitä muita mahiksia tässä enään on? Missään ei tosiaan mitään silmin havaittavaa vuotoa ole mutta vettä kertyy suht nopeasti sisätiloihin. Kiitos!
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Taitaa olla yksinkertaisesti tämä ystävämme vesi kiertänyt jo niin pirun pitkään tässä maailmassa, että sillä taitaa olla tavallista enemmän niksejä tuohon sisään pääsyyn.. Täytys keksiä jotain eripätevää :twisted:
Mulla tuli escorttiin myöskin takavalojen tiivisteen välistä,ja valu näppärästi jäykiste vekkejä myöten etu jalkatilaan asti. Eipä ollu helppo paikantaa vuoto kohtaa.. Totesin aika päteväksi mössöksi tuubimallin butyylimassan,koska se ei kovetu koskaan kokonaan, niin liitosten ei tarvii olla lopullisia(esim.takavalot,lasin tiivisteet, yms).
Joskus muuten auttaa ihan luukkujen tiivisteiden putsaus. Meinaan,että jos on paljon paskaa välissä, ja auto seisoo pitkään, niin osaa se piru mehiä sitä paskaa myöten sen veden sinne sisälle...
Kyllä se vuoto kalenterin mukaan pitäs olla jo kurissa, vaan kun ei perkele pakastu milllläään...
Mulla tuli escorttiin myöskin takavalojen tiivisteen välistä,ja valu näppärästi jäykiste vekkejä myöten etu jalkatilaan asti. Eipä ollu helppo paikantaa vuoto kohtaa.. Totesin aika päteväksi mössöksi tuubimallin butyylimassan,koska se ei kovetu koskaan kokonaan, niin liitosten ei tarvii olla lopullisia(esim.takavalot,lasin tiivisteet, yms).
Joskus muuten auttaa ihan luukkujen tiivisteiden putsaus. Meinaan,että jos on paljon paskaa välissä, ja auto seisoo pitkään, niin osaa se piru mehiä sitä paskaa myöten sen veden sinne sisälle...
Kyllä se vuoto kalenterin mukaan pitäs olla jo kurissa, vaan kun ei perkele pakastu milllläään...
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Toi vesi on siitä vittumainen kaveri, että sillä ei oo kiire minnekään. Sillä on aikaa etsiä sitä paikkaa mistä pääisis niitä tuhoja tekemään. Yleensä ylämäkeen se ei hirveenpitkää matkaa mene mutta muuten ei taida paljon rajoja olla
Huomattu duunissakin monesti kun esim. rekan kuormakorin sisään tulee jostain vettä, vuotopaikka saattaa olla vaikka ihan edessä katolla ja vesi tulee sisään jostain alhaalla kopin takapäässä olevan profiilin alta tai niitin reijästä tms..
Huomattu duunissakin monesti kun esim. rekan kuormakorin sisään tulee jostain vettä, vuotopaikka saattaa olla vaikka ihan edessä katolla ja vesi tulee sisään jostain alhaalla kopin takapäässä olevan profiilin alta tai niitin reijästä tms..