Sivu 1/1

Mitenkä tehoa 1.6 tanariin

Lähetetty: 18 Elo 2004, 19:45
Kirjoittaja Tiku
Elikkä halpoja viritys vinkkejä jos sais :)

Lähetetty: 18 Elo 2004, 20:37
Kirjoittaja Antti
Oisko helpoin ja varmin tapa vaihtaa kuutonen nokalle.. :D

Lähetetty: 18 Elo 2004, 21:22
Kirjoittaja Jallu
A) 2.0 Ohc. Takomännät JE, Wiseco, Eagle, Cosworth tms, tai budjettina Mahle. Kiertokanget PO-metalli, Eagle, Ross, Cosworth tms tai budjettina IS-koneesta (205-lohko) "f"-veivit. Kannen porttaus, isot venttiilit, 280-310'-nokka 12-14 nostoa, VS42 jouset. 40-45 tuplakaasarit. Budjetista riippuen 150-220hv

B) 1.6 Ohc. Vakio kampura ja veivit, kuplan 88mm mahlet. Stocka-turbon pakosarja. Weber DAT kaasari paineistettuna. To3 tai vast. turbo. 2.0 nokka. Budjetista ja tekijästä riippuen 120-200hv. (Hinta/teho edullisin).

C) 1.6 Ohc. Vakio alakerta. Portattu kansi. Isot venttiilit. Jyrkkä nokka. Tuplakaasarit. Peltisarja. Tekijästä, budjetista ja säätäjästä riippuen 100-150hv.

D) 2.0, 2.3 tai 2.6 V6. +/-20% koneen alkuperäisesta tehosta budjetista riippuen


Tämä tällaisena nopeana kuoren raapaisuna.

Re: Mitenkä tehoa 1.6 tanariin

Lähetetty: 18 Elo 2004, 21:38
Kirjoittaja sami83
Tiku kirjoitti:Elikkä halpoja viritys vinkkejä jos sais :)
1.6 GT:ssä on 2 litraisen nokka-akseli, kaasari ja isot venttiilit(?) sekä lisäksi peltipakosarja, joilla on saatu 88 hv tehot. Nuo olisi aika "halpoja" viritysosia ensi alkuun.

Lähetetty: 19 Elo 2004, 15:04
Kirjoittaja Vieras
Jos 1.6 OHC laittaa nuo Kuplan 88mm Mahlet, niin miten käy puristussuhteiden? Onko kiertokankia muokattava?

Lähetetty: 19 Elo 2004, 18:20
Kirjoittaja Jallu
1.6 GT:ssä on samankokoiset venttiilit kuin vakiossa.


Mahleja löytyy eri puristuskorkeuksilla. Sopii omaan veiviin.