Mitenkä tehoa 1.6 tanariin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tiku
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2004, 18:14
Paikkakunta: Kuopio

Mitenkä tehoa 1.6 tanariin

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Elikkä halpoja viritys vinkkejä jos sais :)
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Oisko helpoin ja varmin tapa vaihtaa kuutonen nokalle.. :D
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

A) 2.0 Ohc. Takomännät JE, Wiseco, Eagle, Cosworth tms, tai budjettina Mahle. Kiertokanget PO-metalli, Eagle, Ross, Cosworth tms tai budjettina IS-koneesta (205-lohko) "f"-veivit. Kannen porttaus, isot venttiilit, 280-310'-nokka 12-14 nostoa, VS42 jouset. 40-45 tuplakaasarit. Budjetista riippuen 150-220hv

B) 1.6 Ohc. Vakio kampura ja veivit, kuplan 88mm mahlet. Stocka-turbon pakosarja. Weber DAT kaasari paineistettuna. To3 tai vast. turbo. 2.0 nokka. Budjetista ja tekijästä riippuen 120-200hv. (Hinta/teho edullisin).

C) 1.6 Ohc. Vakio alakerta. Portattu kansi. Isot venttiilit. Jyrkkä nokka. Tuplakaasarit. Peltisarja. Tekijästä, budjetista ja säätäjästä riippuen 100-150hv.

D) 2.0, 2.3 tai 2.6 V6. +/-20% koneen alkuperäisesta tehosta budjetista riippuen


Tämä tällaisena nopeana kuoren raapaisuna.
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mitenkä tehoa 1.6 tanariin

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Tiku kirjoitti:Elikkä halpoja viritys vinkkejä jos sais :)
1.6 GT:ssä on 2 litraisen nokka-akseli, kaasari ja isot venttiilit(?) sekä lisäksi peltipakosarja, joilla on saatu 88 hv tehot. Nuo olisi aika "halpoja" viritysosia ensi alkuun.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos 1.6 OHC laittaa nuo Kuplan 88mm Mahlet, niin miten käy puristussuhteiden? Onko kiertokankia muokattava?
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

1.6 GT:ssä on samankokoiset venttiilit kuin vakiossa.


Mahleja löytyy eri puristuskorkeuksilla. Sopii omaan veiviin.
Vastaa Viestiin