Antennin paikka coupessa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Antennin paikka coupessa

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Niin missä se on alunperin? Ja millainen antenni siihen kuuluu? Oliskohan jollakulla selventävää kuvaa, tai vielä parempaa, myydä orkkis antenni?

Niin ja tietääkö joku, löytääkö jostain vielä uutena sellasta erittäin epästandardinmukaista ovaalikaiutinta mitä ainakin noissa I-korisissa on siellä kojelaudan sisällä. Mitä lienevät 4*10 tumaisia tms.? Entä millaisia grammareita taunuksiin on tehtaalta tungettu?
-71 Coupe GT
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

en muista mittään,mutta myyntipalstallekohan laitoin vinkin orggismankasta kun jossain näin..ja antenni vois olla aika hyvä jos
löytäsit liikkeen joka rakentais sen tuulilasiin..sellaisen nauhan kun jenkkiautoissa monesti on..ei tarvis mitään reikiä tehdä..
kuinkahan vaikee olis ite tehdä?
Taunus Maximus =)
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Mulla on sellanen käsitys, että Fordin ensiasennusradio koko 70-luvun ajan oli Blaupunkt. Tietääkö joku tarkemmin?
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

73:n esitteessä lisävarusteradiona on Blaupunkt (sinipiste löytyy paneelista vaikka merkkiä ei siinä luekaan). 74- ja 75 -esitteissä radiovalikoima koostuu tuotteista, joissa lukee ainoastaan Ford.
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Antenni etulokasuojassa kuskin puolella.Radio on vaan radio,ei soitinta.Minulla ohje kirjassa on radionkuva.
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Antenni 0n" teleskooppiantenni"
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Kävin 90-luvun puolivälissä katsomassa 92-vuotiaan eläkevaarin autoa: Taunus 2.0 GL -76, siis kakkoskorinen (oli muuten helmi, ajettu 48000 km). Auto oli kaikin puolin täysin alkuperäinen, kojelaudassa Blaupunkt-radiokasettisoitin. Niitä lienee dealereiden toimesta asennettu Fordeihin vielä v. -74 jälkeenkin.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Miikka kirjoitti:Kävin 90-luvun puolivälissä katsomassa 92-vuotiaan eläkevaarin autoa: Taunus 2.0 GL -76, siis kakkoskorinen (oli muuten helmi, ajettu 48000 km). Auto oli kaikin puolin täysin alkuperäinen, kojelaudassa Blaupunkt-radiokasettisoitin. Niitä lienee dealereiden toimesta asennettu Fordeihin vielä v. -74 jälkeenkin.
Joo mulla oli semmonen Blaupunkt tuossa omassa -80 mk3:essa. Saapi tarjota jos tarttee...
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mulla oli sellanen mustang merkkinen nuppi mankka taunuksessa :D
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

REPA kirjoitti:Antenni etulokasuojassa kuskin puolella.Radio on vaan radio,ei soitinta.Minulla ohje kirjassa on radionkuva.
onko se siinä lokarin päällä vai sivussa? näkyisköhän se jossakin kuvassa jollakin sivulla...
-71 Coupe GT
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Lokarin päällä
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Vanhemmissa TAUNUKSISSA ei ollut mankaa radiossa.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

mun taunuksissa on ollu vaikka minkä
laisia mankojaradiolla
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

REPA kirjoitti:Lokarin päällä
Ok, pitää katsoa jos sieltä löytyis joku umpeen paklattu antennin reikä.

p.s. Mitä eroa on mankalla ja radiolla? Onko mankka semmoinen missä on kasettisoitin, vai onko se erikseen kasettimankka? Mulle mankasta tulee mieleen vaan joku toosa mistä tulee ääntä :P Ruvetaan kutsumaan niitä kaikkia ghettoblastereiksi, on helpompaa.
-71 Coupe GT
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Tarkoitin ettei ollut mankkaa,oli vaan pelkkä radio.ei yhdistetty radiokasetti soitin.Jos ruvetaan puhumaan soittimista pitää muistaa vanhat neliraita soittimetkin joissa oliv isot kasetit.Niitä oli 70 luvun alussa autoissa.Itsellä ollut 2kpl 73 taunuksia joissa antennit lokasuojassa.Ja vaihtanut yhden lokasuojan jossa reikä oli myös lokasuojassa.
Vastaa Viestiin