2.8 cologne ja iso atlas

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

2.8 cologne ja iso atlas

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Paljonko tommosesta koneesta kannattaa maksaa? On ollut ulkosalla joku vanerin pala sateensuojana. Pyörii ja on kuulemma noin vuosi sitten ollut käynnissä.

Mistä autosta semmonen perä on mikä näyttää (ja varmaan onkin) iso atlakselta, mutta siinnä on viisi pyörän pulttia? Saako sovellettua Taunukseen?

Mikä vaihdelaatikko ja kardaani sopii Taunukseen missä on 2.8 v6?
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Laatikoksi ja kardaaniksi käy esim. V6-Taunuksen moiset. 2.8:n peruslohko on täysin sama, mikä muissakin cologne-V6:ssa, eli 2.0, 2.3 ja 2.6. Vaikka minkälaisia muitakin laatikoita ovat jätkät laitelleet, esim. V6-Sierran viisilovisia tms.

"Mitä kannattaa maksaa" on aika mahdoton kysymys. Jos haluat koneen, sehän se on maksettava mitä myyjä pyytää. Jos löydät jostain halvemman, osta se. Käytetyille classic-autojen osille ei useinkaan voi määrittää edes noin-hintaa.

Onko taka-akselissa lehtijousille kannakkeet? Ainoa mikä tulee mieleen, on M-fordin perä.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

koneen säilytys tapa ja kuntoarvio huomioiden
ei siitä 100 euroa enempää kannata maksaa.
perä kaupan päälle.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En nyt muista oliko siinnä lehtijousen paikat vai ei. Jos se olis metri taunuksen perä, niin sopisko se uudempaan tanariin?

Nii'i, se koneen säilytys tapa itteäkin vähän arveluttaa :? Myyjä pyytäis jotain reilua 200e, mutta tuskin rupeen niin paljon maksamaan, kun ei sitä sitten tiedä onko se täysi susi koko möykky.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eikö sitä saa koitettua käyntiin?tukee vähän jollain,ja koittaa että miten kuullostaa käyvän..laittaa vaikka kaasariin suoraan bensaa tai jollain
vähän liruttaa
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Käytä venakopat irti ja kato onko öljyä tullu ylös asti molemmille puolille (tää on tärkeä!) ja ettei ole prikkoja ja muttereita irrallaan pyörimässä niinku itellä oli ;) Lohkot näissä kai on yleensä hyvässä kunnossa, riippuen tietysti monestakin asiasta.

Jos on kuivaa nii laakeriremppa edessä. Jos ei oo pakosarjoja niin kato pakoaukosta onko venttiilit kuin öljyssä -> vuotaako ohjurinkumit.

Jos kone on "käynti kuntoinen" ja nuo venat märät, niin ei kai 200e paha ole? Jos satut vielä tuntemaan myyjän niin voit kovistella :) Kato vielä onko kaasutin missä kunnossa, väljät akselit, vuotaako jne.

Käykös muuten tuon perän välitykset uudemman Taunuksen taka-akseliin? Muuten se ei taida käydä.

V6 koneeseen käy mikä tahansa 2.0-> laatikko + kardaani (jonka sopiminen on kiinni laatikosta), toki se välipala pitää olla V6 mallista. Automaattiin ainakin lisäksi 1.6 kardaani? Sierran 5-vaihteisessa on isompi kytkinakseli, eli ei käy <-82 (muuttuu Sierra 2.8:ssa) koneisiin suoraan, muokkaamalla kyllä. Lisäksi joutuu hieman isontamaan vaihdekepin reikää taaksepäin 1-2cm. Granadan/Caprin 5 vaihteinen menee suoraan 2.0-> kardaanilla.

Jos jotain meni väärin niin korjatkaa :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

janzamar kirjoitti:eikö sitä saa koitettua käyntiin?
Mahtaakohan saada mitään selvää ilman pakoputkea? Lisäks pitäs olla aika hyvin kiinni että erottaa miten käy... vai meinasikko että hyppää vaan päälle istumaan ja painaa kaasua alamäkeen :lol:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

joo menoks vaan..jos satula löytyy päälle niin vähän parempi :lol:
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin