Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
keravalla on kai joku liike mikä oikoo vanteita..taitaa vaan maksaa
jonkun verran?enkä valitettavasti kyllä muista sen nimee..
eikä kai siitä oo muutenkaan hyötyy jos on kauempaa..
mutta tuskin se ainoo suomessa on..?
janzamar kirjoitti:keravalla on kai joku liike mikä oikoo vanteita..taitaa vaan maksaa
jonkun verran?enkä valitettavasti kyllä muista sen nimee..
eikä kai siitä oo muutenkaan hyötyy jos on kauempaa..
mutta tuskin se ainoo suomessa on..?
amrif on firman nimi ja peltivanteista tehdään sentakia käännettyjä että ne sopis pyörimään takavetosissa vessoissa koska etuvetosien ET on ihan eriluokkaa, ... skipidiveinau.
Mites sellanen homma että prässillä painaa vanteen keskiosaa sisään päin 1-2cm? Tulee ainakin offsettiä Mut kuis käytännössä, jos sattuu meneen suoraan?
mangellssien keskiötä voi siirtää tai
kääntää helposti kun kiinnitys on pinta hitsillä.
tuo rässi homma vaikuttaa aika epävarmalt
täytys olla sopivat stannssit ja miten jännitysten
kanssa.
jostain pitäs löytää tarpeeks leveitä 13" kumeja. Ei kellään ois havaintoa halvoista 205/70/13 tms ?
tehtiin mangelsseista hieman leveämpiä: otettiin pari mankelia, rälläkällä toisesta keskiön hitsaussaumojen ulkopuolelta puolet vanteesta pois, toisesta sisäpuolelta. sitten vaan hitsataan sen toisen vanteen sisäpuoli siihen toiseen vanteeseen ulkoreunaksi. ei edes näy ulospäin, että itse olisi levitetty.
Ongelma on vaan se, että tuommoselle ~9" vanteelle on 185 rengas hieman kapeahko...
leveät 15" mangellssit on helpompi tehäkkin
ei tarvi halkaista, irroittaa vain keskiön
ja laittaa tilalle citruuna bx reiättömällä
keskiöllä olevasta vanteesta keskiön.
tämä michelinin valmistaman vanteen keskiö
sopii 15" mangelssin kehään justiin.
pitää hakata puukapulaa ja vasaraa käyttäen.
mauserilla pystyy mittaamaan keskittymisen.
sorvissa tietenkin vielä tarkemmin.
leveyksiä löytyy 6"-15"