Sivu 1/1

2.0 OHC "pikkuvika"

Lähetetty: 02 Joulu 2007, 16:08
Kirjoittaja halko
Eli kyseessä on 2.0 OHC kaasutin, toimii hienosti, käy ja kukkuu.
Kone on Sierran missä alunperin ollut Weberin sähkökaasari, kaasutin vaihdettu Weberin mekaaniseksi kun alkoi sammuilemaan sähkökaasarilla.

Normaali ajossa toimii hienosti mutta heti kun antaa hieman salvaa (runtua) niin tyhjäkäynti katoaa täysin, eteenpäin liikkumiseksi tarvii pitää kaasua pohjassa että olisi veto päällä, muuten sammuu pikkuhiljaa.

Eli pienen kaahaamisen jälkeen autosta katoaa tyhjäkäynti ja jos haluaa jonkinlaista vetoa takaisin, on ajettava kaasu pohjassa, milloin vetää hienosti.

Sammuttamisen / uudelleen starttauksen jälkeen toimii taas normaalisti, kunnes painaa kunnolla kaasua.

Auto vuosimallia -88 (Sierra) ja koneena 2.0 OHC kaasutin (sähkökaasari korvattu mekaanisella)
Kantta laskettu roimasti sekä "kuulemma joku virinokka".

Vian haussa tarkistettu / uusittu: koko yläpää, jakopää sekä sytytys.

Eli tarvisi jotain pieniä kokemuksia mistä tätä vikaa lähteä etsimään, epäilisin sähköjä tai kaasutinta, seosruuvi tuntuu jotenkin tunnottomalta, toisaalta korjattu jo yli 300e edestä että olisi mukava löytää se vika heti ensi yrittämällä, enää remppaamatta sähköt, bensansyöttö sekä alakerta.

Nm. Ei enää ikinä virikoneita.

Lähetetty: 03 Joulu 2007, 18:50
Kirjoittaja Persketti
Kuulostaa siltä että bensantulo kaasarille ois heikko. Tarkista/vaihda pensansuodatin, ja putsaa kaasarissa oleva sihti/koko kaasari samalla, toimiiko pensapumppu? Ja vaikka paineilmalla vois kokeilla puhaltaa bensaputkia puhtaaksi roskista.

Lähetetty: 03 Joulu 2007, 23:00
Kirjoittaja tanari
ettei vaan kaasutin jäätäis, kannattaa kokeilla ihan vaikka masinolia, sielä on nyt just +-0 niin jäätää pirun herkästi.

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 23:08
Kirjoittaja Herkko
tanari kirjoitti:ettei vaan kaasutin jäätäis, kannattaa kokeilla ihan vaikka masinolia, sielä on nyt just +-0 niin jäätää pirun herkästi.
Kaasarin kurkun jäätämiseen ei masinoli niinkään
auta,vaan lämpimän ilman otto pakosarjasta.

Putket tenttu kyllä sulattaa.

Lähetetty: 07 Joulu 2007, 18:27
Kirjoittaja halko
Suodatin on vaihdettu, tosin kun sen uuden suodattimen pistin niin bensan tulo suodattimeen oli vähän vaikeeta omasta mielestä, tuli heikolla tipalla eikä niinkään paineella.
Miten sen pitäisi tulla? Kovalla paineella vai heikosti?

Kaasutin huollettu täysin.

Kaasari vehkeessä pumppu kaiketi tankissa sisällä?

Entäs mimmoset sähköt pumpulle, voisiko olla jotain pientä liitin vikaa?

Edit:
Masinolia sinne voisi vielä kaataa jos on ihan vaan vettä bensassa, mutta miksi vika ilmenisi vasta isoilla kierroksilla?

Lähetetty: 08 Joulu 2007, 14:24
Kirjoittaja tauno82
onkos siinä vielä pumpun jälkeen joku sellainen "paineensäädin"sijaitsee oikeallapuolella, olikohan siinä 3 lähtöä (litteä,lautasenmuotoinen ja metallia)..itelläni oli 87 sierra sähkökaasarilla ja siinä oli samantyyppistä vikaa,ei saanu bensaa vaikka vaihdoin uuden suodattimen ja pumpunkin,muutaman kilsan ajon jälkeen saatto hyytyä..jos se on siellä niin vedät vaan pumpulta suodattimella ja siitä kaasarille..kyllä sen bensan pitäs tulla aika kovalla paineella,ainaki mulla on nuo mekaanisella pumpulla olleet työntäny aika kovasti..Bensapumppu on siinä heti jakajan alapuolella, lähtee lohkon kylestä sellanen n,10cm pitkä putki ja päässä "tötterö"missä kaksi lähtöä,eteen ja taakse päin..taitaa noissa ruiskukoneissa olla vaan tankin sisällä,tai vieressä.. ohc ruiskukoneessa takakontin pohjassa,näkee kun kurkkaa alle vaan..dohc:koneisissa tankin sisällä...

Lähetetty: 28 Joulu 2007, 18:12
Kirjoittaja halko
ei prkl.
nyppäsin sen höyrynerotin hässäkän pois ja vedin suoraan pumppu - filtteri - kaasari periaatteella mutta ei auta, vieläkin kakoo ja nyt hävis taas tyhjäkäynti. sekoo nuppi.

Ostakaa joku tuo poies, ens vuoden 8. kuuhun asti ajoaikaa ja korjakkaa tuo bensavika niin saa hyvän auton :p 500e jäätävällä persnetolla.

Lähetetty: 29 Joulu 2007, 01:58
Kirjoittaja jeddah
Toimiiko siinä tankin huohotus kunnolla...?

Lähetetty: 02 Tammi 2008, 11:09
Kirjoittaja halko
jeddah kirjoitti:Toimiiko siinä tankin huohotus kunnolla...?
Itseasiassa en ole vielä katsonut, epäilisin bensapumpussa olevan vikaa ettei muka sais soppaa kunnolla?

Lähetetty: 02 Tammi 2008, 11:17
Kirjoittaja gepardi
Olethan tarkistanut kaasuttimen puhtauden ja säädöt ihan ensitöiksesi?

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 21:27
Kirjoittaja halko
juu kaasari on säädetty :/

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 21:39
Kirjoittaja Janzamar
Voisko vuotaa kaasarin jalan alta tai imusarjan kiinnityksestä
tai mahdollisesti kiihdytyspumpun kalvo rikki tai ruuvit löysällä?
Siis sen kiihdytyspumpun ruuvit.. :lol: minusta ei tarvi puhuakkaan mitään :lol: :lol:

Lähetetty: 14 Touko 2008, 17:07
Kirjoittaja teppe
Itellä vastaava laite Weber DFTH:lla. Jos kerta bensaa tulee heikosti pumpulta on viimeinen korjausyritys pudottaa tankki, puhaltaa kaikki letkut auki ja tarkastaa pienen pieni imusihti tankin imuputkesta (itse otin sen sihdin kokonaan pois vaikka se oli sittenkin auki ja laitoin erillisen suodattimen letkun väliin helposti päästävään paikkaan) Kaiken lisäksi itellä vika oli kuitenkin sytkäpuolella mutta tulipahan massattua samalla tankki. Se kolmihaaranen tötsä on joku höyrystin murikka, ei kannata välttämättä ohittaa sitä kun voi joutua lämpimänä startuttaa enemmän. Uus bensapumppu ei oo kovin kallis investointi jos putket on auki eikä bensa juokse.

Lähetetty: 14 Touko 2008, 17:15
Kirjoittaja teppe
Niin ja en löytäny muita pumppuja kun sen mekaanisen. Pumpulta bensan pitäis tulla tasaisina sykäyksinä startatessa letku irti. Yks mahdollisuus vois olla että ohjausboksi ei toimi kunnolla jos se ei pysty haistelee kaasuläppää vaihtokaasarista.