viri viriä taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jape
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:18

viri viriä taunukseen

Viesti Kirjoittaja jape »

niin sellasta että mitä tulisi heppojA LISÄÄ 1.6 TANARIIN KUN ISKEE PELTI SARJAN JA UUDEN KIREÄN NOKAN VÄÄNTÖALUE 2500RPM-7000RPM TARKOITETULLE KIERROS ALUEELLE TOIMIIKO VIRINOKKA TANARISSA OHC :SSA HYVIN.JA AINIIN JA TULI OSTETTUA SÄÄDETTÄVÄ NOKKA PÖYRÄKIN
ONKO HELPPO ASENTAA SE NOKKA AKSELI .
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Kai se nokka taunuksessakin toimii, tai miksi ei toimisi. Kaupunkiajosta tulee kyllä ihan persettä kun täytyy kokoajan olla liki 3000 jenkaa ettei kauheesti nykisi. Mahtaako vakio ohari edes kestää 7000kierroksia?

Vakiokaasarilla voit päästä yli sadan hepan :wink: ja tuplilla ihan mukaviin lukemiin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
OC
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Elo 2007, 21:37
Paikkakunta: Polvijärvi

Viesti Kirjoittaja OC »

jo 2 litrasen nokka, 2kurkkunen weberi ja vauhtipyörästä tavaraa pois auttaa kummasti. Itse nostin koneen pois ja samalla sai vaihdettua nokan ja keventää vauhtipyörnän. Kone ottti kierroksia herkästi eikä se mahtava vääntö siinä kärsiny..
Taunus 2D/coupe GT
jape
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:18

vastaus

Viesti Kirjoittaja jape »

no nyvä että toimii on meinaan tulossa jo kun eilen tilasin nokan jouset ja säädettävän nokka pyörän kyllä oli hintansa silläkin kaupalla
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Nokka-akseli, esim 2,0 nokka tai parempi vaikka A8.
Kevyt kannen porttaus, joko ammattilaisella tai itse ohjeiden mukaan.
Isommat imuventtiilet, vaikka volvon.
Kunnon peltisarja.
Tuplakaasarit, 40mm on hyvä.

Näillä päästään säätöjen jälkeen jo mukaviin lukemiin. Tosin HUOMATTAVASTI järkevämpää on tehdä samat asiat kaksilitraiseen. Silloin liikutaan jo puolentoistasadan paremmalla puolella.
Jokkismoottoritaunus
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Jep, ja kaiken ton ahertamisen jälkeen on edelleen pellin alla ns. ikuisen viiveen kone.
Eli jos tehoa havittelee on koneen ahtaminen ainoa järkevä ratkaisu, jos pelkkä meteli riittää niin siihen sopii vapari paremmin.. :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
jounim
Viestit: 16
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 10:13
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jounim »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Mustang Mach1 429 Cobra Jet C-code -71
jape
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja jape »

nyt on kiree nokka ja säädettävä nokka pyöra ja 2 kurkkunen weber ja martelius peltisarja paikallaan eikä loppujen lopuksi lähde mihinkään mutta parani huomattAVASTI VANHAAN NÄHDEN JA KUINKA SAATANASTI TOI KAASARI VIE BENSAA .. mitä veikkaatte että on nyt hevosia pellin alla
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Ei kai se bensan kulutus kaasarista oo kiinni?

Lähinnä koko koneen perussäädöstä sen luulis olevan enemmän kiinni. Ei sen saman korin tasaseen liikuttamiseen tarvita sen enempää bensaa, syötetään sitä sitte vakiokaasarilla, virikaasarilla tai ruiskulla, jos vaan seossuhde on kaikissa sama eli säädöt kohdallaan. Kaasupolkimen asennosta se kulutus on kiinni. ON-OFF-kaasulla rata-ajossa vie enemmän ku tasasella kaasulla maantiellä.

Titetty jos sulla on nokka jolla kone ei käy alle 3000 kierroksen ni viehän se bensaa, sama mikä kaasari siinä on.

Niin ja tehoa jos haluaa, niin nyt sulla kyllä kannen ympärillä on ainakin hyvin virtaavat komponentit, mutta virtaakos sun kansi tarpeeksi? Eli työstitkö yhtään kanavia ku pulttasit nuo kiinni?

P.S. Tehoja ei tarvi veikata ku käyttää autoa dynossa, jossa osaava dynottaja laittaa samalla säädöt kohdalleen sen mukaan mitä koneelta toivot/mihin se pystyy.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
1600L-73
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 16:41

Viesti Kirjoittaja 1600L-73 »

Kevyt kannen porttaus, joko ammattilaisella tai itse ohjeiden mukaan.


mistä tällaiset ohjeet löytyy? olis kiva koittaa ite, kun on pari kantta mihin vois kokeilla...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

jape
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja jape »

ei tehty kannelle mitään .olis varmaan kannattanu
1600L-73
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 16:41

Viesti Kirjoittaja 1600L-73 »

kiitoksia nopeasta vastauksesta, nyt vaan talliin kantta kaivertamaan. :D
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

viriä

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

käytitkö heittokelloa nokan säädöissä,kerran näin tapauksen,oli kireä nokka ja o kohdalla oli merkit,eli ei ollut nokkaa säädetty,ja aika lähellä oli jo venttiilit mäntiä käynyt kurkkimassa,sillä kertaa oli ollut tuuria kun ei vahinkoja sattunut,kulutukseen auttaa,kun hakee sopivat suuttimet pieneen piiriin,mulla tippui monta litraa kulutus ihan suuttimilla,ja aika pakko myös jakajaan ne jäykemmät jouset laittaa ettei sytytys sekoa, 8)
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Jari H kirjoitti:Jep, ja kaiken ton ahertamisen jälkeen on edelleen pellin alla ns. ikuisen viiveen kone.
Eli jos tehoa havittelee on koneen ahtaminen ainoa järkevä ratkaisu, jos pelkkä meteli riittää niin siihen sopii vapari paremmin.. :)
Nothing beat cubic inches... Eli halvin tapa "virittää" on kammeta sinne pellin alle niin iso kone kuin sinne saa.
No tuossa menetelmässä ei toisaalta ole kyllä mitään hienostelua tai hitekkiä. Tosin voihan sitäkin aina virittää ... jos into ja perse kestää.
Vastaa Viestiin