viri viriä taunukseen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
viri viriä taunukseen
niin sellasta että mitä tulisi heppojA LISÄÄ 1.6 TANARIIN KUN ISKEE PELTI SARJAN JA UUDEN KIREÄN NOKAN VÄÄNTÖALUE 2500RPM-7000RPM TARKOITETULLE KIERROS ALUEELLE TOIMIIKO VIRINOKKA TANARISSA OHC :SSA HYVIN.JA AINIIN JA TULI OSTETTUA SÄÄDETTÄVÄ NOKKA PÖYRÄKIN
ONKO HELPPO ASENTAA SE NOKKA AKSELI .
ONKO HELPPO ASENTAA SE NOKKA AKSELI .
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Kai se nokka taunuksessakin toimii, tai miksi ei toimisi. Kaupunkiajosta tulee kyllä ihan persettä kun täytyy kokoajan olla liki 3000 jenkaa ettei kauheesti nykisi. Mahtaako vakio ohari edes kestää 7000kierroksia?
Vakiokaasarilla voit päästä yli sadan hepan ja tuplilla ihan mukaviin lukemiin.
Vakiokaasarilla voit päästä yli sadan hepan ja tuplilla ihan mukaviin lukemiin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Nokka-akseli, esim 2,0 nokka tai parempi vaikka A8.
Kevyt kannen porttaus, joko ammattilaisella tai itse ohjeiden mukaan.
Isommat imuventtiilet, vaikka volvon.
Kunnon peltisarja.
Tuplakaasarit, 40mm on hyvä.
Näillä päästään säätöjen jälkeen jo mukaviin lukemiin. Tosin HUOMATTAVASTI järkevämpää on tehdä samat asiat kaksilitraiseen. Silloin liikutaan jo puolentoistasadan paremmalla puolella.
Kevyt kannen porttaus, joko ammattilaisella tai itse ohjeiden mukaan.
Isommat imuventtiilet, vaikka volvon.
Kunnon peltisarja.
Tuplakaasarit, 40mm on hyvä.
Näillä päästään säätöjen jälkeen jo mukaviin lukemiin. Tosin HUOMATTAVASTI järkevämpää on tehdä samat asiat kaksilitraiseen. Silloin liikutaan jo puolentoistasadan paremmalla puolella.
Jokkismoottoritaunus
Jep, ja kaiken ton ahertamisen jälkeen on edelleen pellin alla ns. ikuisen viiveen kone.
Eli jos tehoa havittelee on koneen ahtaminen ainoa järkevä ratkaisu, jos pelkkä meteli riittää niin siihen sopii vapari paremmin..
Eli jos tehoa havittelee on koneen ahtaminen ainoa järkevä ratkaisu, jos pelkkä meteli riittää niin siihen sopii vapari paremmin..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Ei kai se bensan kulutus kaasarista oo kiinni?
Lähinnä koko koneen perussäädöstä sen luulis olevan enemmän kiinni. Ei sen saman korin tasaseen liikuttamiseen tarvita sen enempää bensaa, syötetään sitä sitte vakiokaasarilla, virikaasarilla tai ruiskulla, jos vaan seossuhde on kaikissa sama eli säädöt kohdallaan. Kaasupolkimen asennosta se kulutus on kiinni. ON-OFF-kaasulla rata-ajossa vie enemmän ku tasasella kaasulla maantiellä.
Titetty jos sulla on nokka jolla kone ei käy alle 3000 kierroksen ni viehän se bensaa, sama mikä kaasari siinä on.
Niin ja tehoa jos haluaa, niin nyt sulla kyllä kannen ympärillä on ainakin hyvin virtaavat komponentit, mutta virtaakos sun kansi tarpeeksi? Eli työstitkö yhtään kanavia ku pulttasit nuo kiinni?
P.S. Tehoja ei tarvi veikata ku käyttää autoa dynossa, jossa osaava dynottaja laittaa samalla säädöt kohdalleen sen mukaan mitä koneelta toivot/mihin se pystyy.
Lähinnä koko koneen perussäädöstä sen luulis olevan enemmän kiinni. Ei sen saman korin tasaseen liikuttamiseen tarvita sen enempää bensaa, syötetään sitä sitte vakiokaasarilla, virikaasarilla tai ruiskulla, jos vaan seossuhde on kaikissa sama eli säädöt kohdallaan. Kaasupolkimen asennosta se kulutus on kiinni. ON-OFF-kaasulla rata-ajossa vie enemmän ku tasasella kaasulla maantiellä.
Titetty jos sulla on nokka jolla kone ei käy alle 3000 kierroksen ni viehän se bensaa, sama mikä kaasari siinä on.
Niin ja tehoa jos haluaa, niin nyt sulla kyllä kannen ympärillä on ainakin hyvin virtaavat komponentit, mutta virtaakos sun kansi tarpeeksi? Eli työstitkö yhtään kanavia ku pulttasit nuo kiinni?
P.S. Tehoja ei tarvi veikata ku käyttää autoa dynossa, jossa osaava dynottaja laittaa samalla säädöt kohdalleen sen mukaan mitä koneelta toivot/mihin se pystyy.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
viriä
käytitkö heittokelloa nokan säädöissä,kerran näin tapauksen,oli kireä nokka ja o kohdalla oli merkit,eli ei ollut nokkaa säädetty,ja aika lähellä oli jo venttiilit mäntiä käynyt kurkkimassa,sillä kertaa oli ollut tuuria kun ei vahinkoja sattunut,kulutukseen auttaa,kun hakee sopivat suuttimet pieneen piiriin,mulla tippui monta litraa kulutus ihan suuttimilla,ja aika pakko myös jakajaan ne jäykemmät jouset laittaa ettei sytytys sekoa,
Nothing beat cubic inches... Eli halvin tapa "virittää" on kammeta sinne pellin alle niin iso kone kuin sinne saa.Jari H kirjoitti:Jep, ja kaiken ton ahertamisen jälkeen on edelleen pellin alla ns. ikuisen viiveen kone.
Eli jos tehoa havittelee on koneen ahtaminen ainoa järkevä ratkaisu, jos pelkkä meteli riittää niin siihen sopii vapari paremmin..
No tuossa menetelmässä ei toisaalta ole kyllä mitään hienostelua tai hitekkiä. Tosin voihan sitäkin aina virittää ... jos into ja perse kestää.