hukka kipinä puola

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

eepe89
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Loka 2007, 09:14

hukka kipinä puola

Viesti Kirjoittaja eepe89 »

saako tollasella puolalla koneesta enenmmän irti tehoja?
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

Tuskimpa vaan, taitaa syyä tuluppia vähän nopiampaa tommonen.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

tanariman kirjoitti:taitaa syyä tuluppia vähän nopiampaa tommonen.
Miks se söis nopeemmin ?
Kestäähän ne tulpat uudemmissa autoissakii pitkään.
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

henu kirjoitti:
tanariman kirjoitti:taitaa syyä tuluppia vähän nopiampaa tommonen.
Miks se söis nopeemmin ?
Kestäähän ne tulpat uudemmissa autoissakii pitkään.
Niin, no tuskimpa se ainakaan huomattavasti normaalia nopeampaa syö, ettei normi vaihtovälillä ainakan kerkeä loppua. Riippunee kuitenkin tulpista.

Tuommoista juttua olen vain kuullut, että saatta nopeampaan kulua ja hyppäähän se kipinä 2x useammin tuolla puolalla, liekö jännite kuitenkaan normi puolaa korkeampi.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

tanariman kirjoitti: Tuommoista juttua olen vain kuullut, että saatta nopeampaan kulua ja hyppäähän se kipinä 2x useammin tuolla puolalla, liekö jännite kuitenkaan normi puolaa korkeampi.
Ja jakajamallissako ei ole kuin 1 kärkiväli? :wink:
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

eilen vertailin kolmos vaihteella 60 vauhista 80 vakio puolalla ja jollain halpis kromatulla suurteho puolalla jotka oli molemmat olleet yhtä kauvan ajossa.vakio puolan paras aika 3.53s ja suurteho puolan paras aika 3.42.tulppina oli uudet bosch 1 kärkitulpat ja silikooni letkut
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jos nyt oikein jeesustellaan niin jakajan pyörimisen kitka häviää... Tosin laturilta haluaa vähän enemmän sähköä... Kipinä on toki paljon vahvempi ja päästöt pienemmät, hyöty on sitten siinä ja hänessä..

Mutta jos se vanha sytkä toimii, niin.. öö.. miksi? Kauhia vaiva kyhätä pelkästään hukkakipinä mihin tahansa moottoriin ellei kyseessä ole kakspyttynen bokseri :D

Toki jos ohjelmoitavaa ruiskua olet värkkäämässä niin mikäpäs jottei, saa ainakin säädettyä huomattavasti tarkemmin...
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

jeddah kirjoitti:Jos nyt oikein jeesustellaan niin jakajan pyörimisen kitka häviää... Tosin laturilta haluaa vähän enemmän sähköä... Kipinä on toki paljon vahvempi ja päästöt pienemmät, hyöty on sitten siinä ja hänessä..

Mutta jos se vanha sytkä toimii, niin.. öö.. miksi? Kauhia vaiva kyhätä pelkästään hukkakipinä mihin tahansa moottoriin ellei kyseessä ole kakspyttynen bokseri :D

Toki jos ohjelmoitavaa ruiskua olet värkkäämässä niin mikäpäs jottei, saa ainakin säädettyä huomattavasti tarkemmin...
siis tein tuon testin täysin vakio opel ohc moottorilla jossa on tehdas säädöissä oleva bosch motronic ruiskun/sytyksen ohjaus.ainoastaan puolaa vaihtamalla sai tuosta kiihdytyksestä joka yrityksellä vähintään 0,1s pois.0-100 matkalla varmasti enemmän.hukka kipinä puola siis ei ole mutta tähän kirjoitin kun tehokkaampi kipinä on jutun juoni joka tapauksessa
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Hukkakipinä puolasta lähtee 2 sylinterille piuhat eli lyö 2 sylinteriin yhtäaikaa vähän kuin olisi vain 2 puolaa 4 pyttysessä koneessa.
Normi jakajalla ei mitään iloa mutta tehokkaamalla puolalla voi saada pientä eroa vakioon tosin ero on aika mitätön.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

taunusti kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Jos nyt oikein jeesustellaan niin jakajan pyörimisen kitka häviää... Tosin laturilta haluaa vähän enemmän sähköä... Kipinä on toki paljon vahvempi ja päästöt pienemmät, hyöty on sitten siinä ja hänessä..

Mutta jos se vanha sytkä toimii, niin.. öö.. miksi? Kauhia vaiva kyhätä pelkästään hukkakipinä mihin tahansa moottoriin ellei kyseessä ole kakspyttynen bokseri :D

Toki jos ohjelmoitavaa ruiskua olet värkkäämässä niin mikäpäs jottei, saa ainakin säädettyä huomattavasti tarkemmin...
siis tein tuon testin täysin vakio opel ohc moottorilla jossa on tehdas säädöissä oleva bosch motronic ruiskun/sytyksen ohjaus.ainoastaan puolaa vaihtamalla sai tuosta kiihdytyksestä joka yrityksellä vähintään 0,1s pois.0-100 matkalla varmasti enemmän.hukka kipinä puola siis ei ole mutta tähän kirjoitin kun tehokkaampi kipinä on jutun juoni joka tapauksessa
millä mittasit ?
:D
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

kännykällä
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

taunusti kirjoitti:kännykällä
Ja nopeudet viisarimittarista silmämääräisesti katsomalla?
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Tinde kirjoitti:
taunusti kirjoitti:kännykällä
Ja nopeudet viisarimittarista silmämääräisesti katsomalla?
ei mitattu auton nopeus mittarista,vaan kännykällä
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

taunusti kirjoitti:
Tinde kirjoitti:
taunusti kirjoitti:kännykällä
Ja nopeudet viisarimittarista silmämääräisesti katsomalla?
ei mitattu auton nopeus mittarista,vaan kännykällä
Paljos kännykän gepsin päivitystaajuus mahtaa olla? 1Hz?
Vastaa Viestiin