V6 rullakeinuvivut

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

V6 rullakeinuvivut

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kukas ne näitä taas tekikään täällä Suomessa?
http://www.wmsbrg.com/saab/celedinas/ro ... lable.html
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eikös taunusten venttileitä kuulukkin säätää kahden viikon välein.. :lol:
mitäs tuommoisilla..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kato ne on hifisteille :D
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ei niitä säädetä, venttiileiden naputuksesta tietää, että kone on kunnossa! sitten kannattaa huolestua, kun ei naputusta enää kuulu... :D
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Ei noi linkin hilut ole hydraulinostajat vaan rullakeinut. Capri mies Iikka Luhtamäki noita aikoi valmistaa mutta muutamat ongelmat ja armeija iski väliin. Celedinaksen keinuissa oli kuulemma (Iikka on ollut yhteydessä jenkkeihin) jotain kestävyys ongelmia.

CRSC:n foorumilla kirjoittelee V6 turbo sierran omistaja (en muista nickiä) jolla on myös omatekoiset rullakeinut.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ilmankos siinä jotakin tuntu pielessä olevan ;) No, korjattu.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mä en kyllä nähnyt tossa linkissä mitään hydraulisia nostajia.
Siinä oli tehty rullalaakeroituja keinuvipuja.
Jos ymmärsin oikein, ylemmät oli tehty alkuperäisistä keinuista joihin oli tehty neulalaakeri akselille.
Alemmat olivat "billet kamaa" eli alumiiniklimpistä tehty,rullalaakeri oli myös päässä ja vipusuhde isompi.

Noita molempia voi varmaan hyödyntää myös 2,9 litrasessa V6 moottorissa joita on hydraulinostajilla.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

nopeet syö hitaat, taas kerran :D
tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Viesti Kirjoittaja tane »

http://www.sunpoint.net/~turbosierra/

Noilta sivuilta löytyy ne rullakeinut, kirjoittelee crsc-foorumissa nickillä puuhapete
Vastaa Viestiin