pikkuperästä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
No sepä se kyllä oma tattari on paljo varmempi ajaa kun hitsiliimaa pääsi rattaisiin... ei tarvii miettiä että lähteekö se suttaamaan yhdellä renkaalla ja puskee vaikko pyöriikö kumpainenki nakki kun koittaa hiekkateillä päästä kahva edellä :twisted:GRA-55 kirjoitti:Ai, että hitsilukko? Ei vittu, sellasella on moni tappanu ittensä. Tässä omassa kyläsäkin yks takaveto dexteri vetele hitsilukolla aika perkeleenmoisen källin. Siinä ei jääny autosta mitään jäljelle. Oli kuski vaan todennu, että "mahdoton hallita".
vaatiihan se tietenkin totuttelua että oppii ajelemaan hieman rauhallisemmin jossei luisu innosta
mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva
'74 väkivalta coupe.
Itseäkin hieman arveluttanut tuon pikkuperän kestävyys, vaikkei nykyisellä 1.6 OHC:lla mitään tuhoa olekaan saatu aikaiseksi, hyvin tuntuu tuon koneen olemattomiin menohaluihin riittävän. Keväällä pellin alle tulossa 5 desilitraa isompi, puhaltimella varustettu ~270hp/340Nm motti ja täytyy myöntää että kyllä sen verran heppoiselta näyttää koko taka-akselin rakenne, että hieman hirvittää.
Kemppiähän tuohon oli tarkoitus värkkäillä, mutta mistäpä vetarit? Tuskinpa noilla vakioivermeillä kovin montaa metriä mennään...
Kemppiähän tuohon oli tarkoitus värkkäillä, mutta mistäpä vetarit? Tuskinpa noilla vakioivermeillä kovin montaa metriä mennään...
Niihän se vähän tuppaa kyllä olemaan omassakin. Taitaa imusarjan tiiviste vuotaa.counus kirjoitti:mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva
Mullon vaa sytty säädetty sellai sopivasti tappiin (aikasella siis) että kiertää kuin mikäkin, mutta se tyhjäkäynti on hieman kuoleentunutGRA-55 kirjoitti:Niihän se vähän tuppaa kyllä olemaan omassakin. Taitaa imusarjan tiiviste vuotaa.counus kirjoitti:mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva
'74 väkivalta coupe.
Mulla oli atlas yhdessä tanessa ja sehän kyllä kesti mutta kuskin puolen alatukivarren etummaista puslaa meni muutama jostain syystä.
Liekö tuohon pikkuperään lukkohiluja saatavana? Coupessa on alla vieläkin 2,6 koneella hajotettu pikkuperä (auto seisoo). ykskutosella en minä ainakaan onnistunut koskaan saamaan pikkuperää hajalleen, mutta periaatehan on kyllä se että jos auto ei oikeasti kumia polta niin sillä ei sitten sitä edes yritetä. Tosin oli se vähän aikaa kakslitrasenkin peränä ja kesti siinäkin.
Liekö tuohon pikkuperään lukkohiluja saatavana? Coupessa on alla vieläkin 2,6 koneella hajotettu pikkuperä (auto seisoo). ykskutosella en minä ainakaan onnistunut koskaan saamaan pikkuperää hajalleen, mutta periaatehan on kyllä se että jos auto ei oikeasti kumia polta niin sillä ei sitten sitä edes yritetä. Tosin oli se vähän aikaa kakslitrasenkin peränä ja kesti siinäkin.
elä laita kemppiä. Hitsaa tanarin korvakot metrisen perään, niitä löytyy. Itse murikan korvakoiden hitsaus taitaa olla ongelma, kukaan tehnyt? Metrisessähän on atlas (johon saa (kallillla?) kitkalukkohilujakin). Tanarin vetarit käy siihenkin (jako) ja kestänee kun ei ne metrisen vetaritkaan niin ihmeelliseltä näytä mutta hyvin kestää kakskuutosilla ja isommillakin... Kempin lukkohan se on kyllä se pahin tilanne vetareiden kannalta, kitkalla kestää paljon paremmin. Kempillä saattaa vetarit paukkua asvaltilla tiukkaan kääntäessä vaikka auton keulilla olis 1,1...D1ablo kirjoitti:Itseäkin hieman arveluttanut tuon pikkuperän kestävyys, vaikkei nykyisellä 1.6 OHC:lla mitään tuhoa olekaan saatu aikaiseksi, hyvin tuntuu tuon koneen olemattomiin menohaluihin riittävän. Keväällä pellin alle tulossa 5 desilitraa isompi, puhaltimella varustettu ~270hp/340Nm motti ja täytyy myöntää että kyllä sen verran heppoiselta näyttää koko taka-akselin rakenne, että hieman hirvittää.
Kemppiähän tuohon oli tarkoitus värkkäillä, mutta mistäpä vetarit? Tuskinpa noilla vakioivermeillä kovin montaa metriä mennään...
Löytyy pikkuperään ainakin Quaifen "Torsen" lukkojaWSE kirjoitti:Mulla oli atlas yhdessä tanessa ja sehän kyllä kesti mutta kuskin puolen alatukivarren etummaista puslaa meni muutama jostain syystä.
Liekö tuohon pikkuperään lukkohiluja saatavana? Coupessa on alla vieläkin 2,6 koneella hajotettu pikkuperä (auto seisoo). ykskutosella en minä ainakaan onnistunut koskaan saamaan pikkuperää hajalleen, mutta periaatehan on kyllä se että jos auto ei oikeasti kumia polta niin sillä ei sitten sitä edes yritetä. Tosin oli se vähän aikaa kakslitrasenkin peränä ja kesti siinäkin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuolthan noit löytyy vähä kaikennäkösii: http://www.quaife.co.uk/FORD-ATB-DIFFERENTIALTuomas kirjoitti:Ja linkkiä niihin?
Käviskö esim. toi Pikku-Atlaskseen? http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF23Z27724.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen