polyuretaani puslat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Qtka kirjoitti:Onkos kukaan tilannu Deflexiltä elikkä siis Floflexiltä... Jotain 80puntaa koko kasa... Minkälaista lie laatu?
Meikäläinen tilas ja myin ne Sulzille ja yhelle toiselle Taunushepulle. Ei ne nyt ihan parasta laatua oo, mut kai ne asiansa ajaa, ei ainakaan oo hinnalla pilattuja.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

henu kirjoitti:Onko jollain muistissa MK3 tanen etuakselin ja korin välisien puslien mittoja ?
Pitäs rueta jossain välis sorvailemaan vaikka alumiinista tai rosterista

ite sorvautin tuosta pov tangosta noi puslat toisessa taunuksessa oli paikoillaan ja tuntu hyviltä eli ei jousta tuosta tippaakaan ja oli asentaessa sopivalla välykselä eli lekalla paikoilleen
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Oletteko törmänneet sellaiseen ongelmaan noissa pu-puslissa toiset holkit on tehty ½ tuuman pultille ja toiset M12 pulteille ? Eli jos "väärin" menee niin silloin on kyllä liikaa väljyyttä...
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-7312
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-7311
ei taida vielä edes 200 Nm riittää että holkki pysyis paikallaan, kun pinta-alaa holkin päässä ei ole kun muutama kymmenen neliömillimetriä :wink: jos pultti on holkkiin melkein 1mm väljä
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eipä oo tommost ees koskaa tullu ajateltuu :D
Mut pienet väljyydet ei haittaa kun vaan laittaa tarpeeks momenttia kiristäessä :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tuon väljyyden takiahan ne tukivarren pultit pitäski kiristää sitten vasta ku auto on renkaillaan
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

taunusstyle kirjoitti:tuon väljyyden takiahan ne tukivarren pultit pitäski kiristää sitten vasta ku auto on renkaillaan
Tästä oltiin korjaamolla semmosta mieltä, että "aina nää on nosturilla kiristetty" kun minä ehdotin tätä. Mites muut on tehneet?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ylhäällä nuo tuli kiristettyä ku ei riittäny tila ku laski alas niin tein kompromissin siinä asiassa.mut oikea oppisesti pitäs kiristää alhaalla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

taunusstyle kirjoitti:ylhäällä nuo tuli kiristettyä ku ei riittäny tila ku laski alas niin tein kompromissin siinä asiassa.mut oikea oppisesti pitäs kiristää alhaalla
Eipä taida olla ainoo asia, jota en oo tehty "oikeaoppisesti". :D
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

teroniusmonk kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:ylhäällä nuo tuli kiristettyä ku ei riittäny tila ku laski alas niin tein kompromissin siinä asiassa.mut oikea oppisesti pitäs kiristää alhaalla
Eipä taida olla ainoo asia, jota en oo tehty "oikeaoppisesti". :D
jaa mulla vai :wink:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

taunusstyle kirjoitti:
teroniusmonk kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:ylhäällä nuo tuli kiristettyä ku ei riittäny tila ku laski alas niin tein kompromissin siinä asiassa.mut oikea oppisesti pitäs kiristää alhaalla
Eipä taida olla ainoo asia, jota en oo tehty "oikeaoppisesti". :D
jaa mulla vai :wink:
Eiku mulla. :D
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

kumipuslat pitää kiristää ajokorkeuteen uretaanisilla ei oo mitää seksuaalista merkitystä, koska pusla ei jousta ns. kiertymällä niin kuin kuminen.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

No niin, asiasta rullatuoliin.. Tuli hommattua nuo kauan hankintalistalla olleet polypuslat viimeinkin. Niitä kun katselee, niin suurin piirtein tietää että mihin ne kuuluu, mutta onko jokin sivu tms mistä voisi asian varmistaa, vai voiko noita puslia edes laittaa väärin? Nämä ovat deflexin kököt.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

heka kirjoitti:kumipuslat pitää kiristää ajokorkeuteen uretaanisilla ei oo mitää seksuaalista merkitystä, koska pusla ei jousta ns. kiertymällä niin kuin kuminen.
Just näin. Kumipusla hajoaa nopeasti, jos se kiristetään jousitus korkealla. Aina jousitus normaaliasennossa, muuten puslan joustovarat ylittyy.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunusmies Jussi kirjoitti:No niin, asiasta rullatuoliin.. Tuli hommattua nuo kauan hankintalistalla olleet polypuslat viimeinkin. Niitä kun katselee, niin suurin piirtein tietää että mihin ne kuuluu, mutta onko jokin sivu tms mistä voisi asian varmistaa, vai voiko noita puslia edes laittaa väärin? Nämä ovat deflexin kököt.
Kyl ne näkee...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Mois kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:No niin, asiasta rullatuoliin.. Tuli hommattua nuo kauan hankintalistalla olleet polypuslat viimeinkin. Niitä kun katselee, niin suurin piirtein tietää että mihin ne kuuluu, mutta onko jokin sivu tms mistä voisi asian varmistaa, vai voiko noita puslia edes laittaa väärin? Nämä ovat deflexin kököt.
Kyl ne näkee...
Joo, huomasin saman kun tutkiskelin tarkemmin tukivarsien kanssa. Perk. kun puuttuu taka-alatukivarsien puslat.. :evil:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin