Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
TaunusTomi kirjoitti:Miksi otit takavakaajan pois?
Kun ei ole lukkoperää... Tartanilla kanttaillessa vetopito säilyy paljon paremmin, kun sisempi rengas ei pyri vääntymään irti tiestä. Kallistelu on tuolla jämäkämmällä alustalla muutenkin melko olematonta, laittaa sitten vaikka toisen vakaajan eteen jos alkaa häiritsemään..
Edessä suurin vaikutus lienee tosiaan apurungon puslilla, joiden vaihtaminen vaikka alumiinisiin ei luulisi vaikuttavan meteliin millään lailla. Tosin, pääasiassa meteli kuuluu ainakin mulla takaapäin. Siihenkin tietysti auttaisi jos kontissa olisi minkäänlaista verhoilua...
jeddah kirjoitti:Paitti sisämeteli on aika helvetillistä.
En tiiä johtuko kohtuu kovasta humalasta vai mistä mut ei siinä mun mielestä sisämelua ollu juurikaan normaalia enempää
Nojoo, jäällä mentiin parhaimmillaan ehkä kuuttakymppiä ja maantiellä ne kolme äijää (tai mitälie olikaan) takapenkillä luontaisine taustameteleineen auttoi huomattavasti
Kyllä se rohina ja kohina etenkin yksin ajellessa alkaa rasittaa jos yrittää vaikka radiota kuunnella samaan aikaan.
No joo...kyllä se menee yksiosasenakin varmasti paikalleen.Pulttipyssyllä kun ampuu paikalleen ja rasvaa tai saippuaa väliin ,niin menee kun vanhaan naiseen.
Yhden sarjan olin jo tekevinäni,mutta rupesinkin miettimään tota mittaa,sitten vasta hokasin,että ne onkin
2-osasen mittoja,eli toisen puolen satsi on vasta valmis..
Nojoo, siitä etupään puslasta voisi toki tehdä pidemmän yksiosaisen, mutta sanonpa että silloin sitä saa hetken mättää paikalleen, varsinkin jos siinä on moottoria ja syyläriä edessä, kuten itselläni oli... Huomattavasti helpompi noin. Rakenteesta tulee kaksiosaisella puslalla muutenkin huomattavasti tukevampi, kun se pusla on sitten oikeasti kiinni jossain. Tiedä sitten onko sillä mitään vaikutusta mihinkään, mutta ainakin voin uskotella itselleni sen jäykistävän runkoa edes hieman