SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja duster73 » 21 Maalis 2012, 12:36

no pääsuuttimet ei kyllä siihen pakokaasupäästöihin vaikuta.enempi kiinni niistä tyhjäkäyntisuuttimista ja tyhjäkäyntiruuvien säädöistä.ja kyllähän tuon ikäisessä aika kovat on ne arvot,että kyllä saa aika pielessä olla säädöt ettei läpi mene.huomaa kyllä jo käynnissä sitten.ne o-renkaat tietysti kannattaa laittaa niihin ruuveihin.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja hessu75 » 21 Maalis 2012, 12:53

OK,

Ai niin, ne tyhjäkäyntisuuttimet antaa soppaa sinne 3500rpm asti. Jostain näin luin???
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja duster73 » 21 Maalis 2012, 13:15

tyhjäkäyntisuutin toimii yleensä pintakaasulla ja pääsuutin noin 2500 alkaen.tuolla on säätöohjeita.nuo on weberin dgv-kaasariin,mutta itse säätämisperiaate sama kaikissa kaasareissa.

http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja hessu75 » 21 Maalis 2012, 14:04

Jos nyt ymmärsin oikein tuon linkin takaa löytyviä ohjeita, on se kalvo, joka liikkuu sen toisen alemman akselin toimesta, kiihdytyspumppu.
Tämä pumppu tuottaa niihin putkiin kurkkuihin sitten soppaa, kun antaa kaasua tarpeeksi?

Sen olen tsekannut, että kun antaa kaasua omassa kaasarissa, niin soppaa tulee näistä kahdesta putkesta. Joten, tämä pumppu olisi ok.

Entä se toinen kalvo, toisella puolella kaasaria, jossa se säätöruuvi?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja duster73 » 21 Maalis 2012, 14:10

kiihdytyspumppu toimii juu kaasuvivun välityksellä.helppo kokeilla,kun voi käsin käännellä kaasuvipua ja katsoo kaasarin kurkkuihin samalla,että tuleeko bensaa.jos ei tule,niin todennäköisemmin kanava tai suutin tukkeessa.mutta voi myös kalvo olla rikki.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja JeeSe » 21 Maalis 2012, 19:23

Taaskaan mitään tietoa ole, mutta luulisin sen toisen kiihdytyspumpun näkösen olevan sammumisen esto, joka kai toimii jotenkin niin, että kun alipaine meinaa hävitä kurkusta, niin se pruuttaa vähän löpöä koneeseen.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
JeeSe
 
Viestit: 562
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Sumu » 21 Maalis 2012, 23:06

JeeSe kirjoitti:Taaskaan mitään tietoa ole, mutta luulisin sen toisen kiihdytyspumpun näkösen olevan sammumisen esto, joka kai toimii jotenkin niin, että kun alipaine meinaa hävitä kurkusta, niin se pruuttaa vähän löpöä koneeseen.


Sehän se taitaa olla. Ite sellasen kanssa taistelin muinoin.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja hessu75 » 22 Maalis 2012, 10:37

Sumu kirjoitti:
JeeSe kirjoitti:Taaskaan mitään tietoa ole, mutta luulisin sen toisen kiihdytyspumpun näkösen olevan sammumisen esto, joka kai toimii jotenkin niin, että kun alipaine meinaa hävitä kurkusta, niin se pruuttaa vähän löpöä koneeseen.


Sehän se taitaa olla. Ite sellasen kanssa taistelin muinoin.


Miten se taistelu päättyi?

Onko sillekin säätöruuville joku perus-säätö arvo?

Toista asiaa aiheeseen.

askartelin eilen illalla tallilla sen rikastinpiirin takaisin ja ainakin näyttäisi se lämpöjousi jaksavan avata läpät, kuten pitää.
Siellä on kanssa sellainen ruuvi rikastin linkuston sisällä, jossa jousi. Miten se säädetään oikein?
Yritin Haynesin manuaalia tavata, mutta minulle se ei vielä auennut se selostus ja se on sitä paitsi Weber kaasarille.

Nyt kuitenkin tuli muita ongelmia, kun samalla siitä kaasarin jalasta ne kaksi molemmin puolin olevaa ilmaseosruuvia irrotin ja niiden O-renkaat uusin.
Sain ne hienosti pienellä määrällä CRC: tä sinne kaasariin takaisin ja tuli todella tiiviit, kuten pitääkin olla.

Edelleen auto miettii ja "booaa", kun antaa lämpimänä sille kaasua. Tätä se ei tehnyt, kun oli vanhat O-renkaat ilmaseosruuveissa. Sai siis ruuvien O-renkaiden kautta ilmaa???
Pitäisikö nyt avata ruuveja enemmän, kuin se tehdasarvo 5 kierrosta? Vai, mihin suuntaan? Valistakaa n00bia. Kun saa enemmän ilmaa, menee laihalle? Eikö?

Nyt on 45 tyhjäkäynti suuttimet ja ne on puhtaat. 130 pääsuuttimet takaisin kaasarissa.

En tietenkään tajunnut muita säädettäviä ruuveja avata kokonaan ja niiden O-renkaita vaihtaa vielä. Kuten esim se todella iso talttapää ruuvi siinä tulipellin puoleisessa päässä kuskin puoleisessa nurkassa.
Onkos tämä nyt se koko kaasariin vaikuttava CO seos-säätöruuvi? No #45. Räjäytyskuvassa siellä on kanssa O-rengas. Aivan varmasti sekin nyt falskaa, koska se seosruuvi pyörii aivan liian herkästi.

Nuokin alimmat ilmaseosruuvit pyöri ennen O-renkaiden vaihtoa sormin. Nyt pitää oikeasti ruuvarilla kääntää.

Sitten on molemmin puolin noin keskellä kaksi talttapää ruuvia. Mitkä ne ovat? No #25 räjäytyskuvassa? Ei saksa taivu ja Google translator ei auta, tai en vaan osaa.

Ainakin sitä kun ruuvasin auki, niin kierrokset nousi. Ei kuitenkaan vaikuttanut tuohon "booaamiseen".
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja duster73 » 22 Maalis 2012, 10:53

linkki kuvaan helpottaisi,jos sellainen jossakin on.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja hessu75 » 22 Maalis 2012, 11:30

Jeps,

Tässä:

Kuva

Myös kaasussa tuntuu olevan se, että alimmat läpät ja ne kaksi synkattua akselia, ovat jotenkin jumissa, että ne eivät palaudu aivan siihen kiinni asentoon, vaan jäävät kantamaan. Pitäisikö itse kaasuvaijerin jousi painaa palautuessaan läpät kiinni, vai pitäisikö kaasarin synkattujen linkustojen jouset se tehdä? Luulisi näin olevan, että akselien omat jouset pitäisi vetää läpät kiinni.
tämä ongelma tuli, kun lisäsin tuon rikastuspiirin kikkulat takaisin. Herkistelyä vaan...
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja duster73 » 22 Maalis 2012, 11:49

nuo numerot 16 on juuri ne,millä katsastukseen säädetään tyhjäkäyntiseokset.ja ne läpät on ihan kaasuläpät nimeltään.ne aukeaa hieman,silloin kun ryyppy on päällä.nostaa kierroksia kylmänä ja muutenkin voisi moottori tukehtua,jos läppiä ei avattaisi.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja hessu75 » 22 Maalis 2012, 13:15

OK,

Entä tuo nro #67 seosruuvi.

67 Bild A + B im Deckel Gemischregulierschraube für Zusatzgemisch

Google translate antaa vaan nimeksi seosruuvi ja lisäaineseos.

En ole muuten edes varma, että onko minun kaasarissa tuota lainkaan, kun en muista ulkoa.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Mois » 22 Maalis 2012, 14:28

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja duster73 » 22 Maalis 2012, 14:40

poimutettu letkunkiristin :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja hessu75 » 22 Maalis 2012, 15:40

Juomutettu...

Asiaan!

Entä tuo ylempi letkun paikka, mistä varmastikin olisi joku bensan paluu. Ööh, jonnekin?

Nyt siis alempi putken paikka on se, missä selvästi nuoli, josta bensa menee kaasariin bensapumpulta. Sitten se ylempi? Minne se siitä pitäisi letkun mennä? tankkin takaisin? Onko tässä minun tapauksessa edes Caprissa mitään paluuputkea olemassa. En ainakaan ole mitään tällaista nähnyt auton alla.

Kaikki nuo minun varaosa kaasarit on tukittu pienellä letkun pätkällä, missä sitten sopiva pultti letkun päässä.

Erittäin ruma ratkaisu ja muutenkin arveluttava sellainen. Onko jotain muuta tulppaus menetelmää siihen ylempään?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa