SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Löytyisikö keneltäkään esim taulukkomuodossa V6 2,0-2,6:n SOLEX 35EEIT -kaasuttimen perusäätöasetukset?
Taunus Coupé V6 2,0 GXL ´73
Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.
viewtopic.php?t=5170
Ittellä vähä samaa onkelmaa.
viewtopic.php?t=5170
Ittellä vähä samaa onkelmaa.
Kyl mul on täydelliset Suomenkieliset säätöohjeet, mut kun kone ei oikein pelaa, en oo saannu niitä scannattua.GRA-55 kirjoitti:Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.
viewtopic.php?t=5170
Ittellä vähä samaa onkelmaa.
Lupaan scannata ne heti kun/jos saan tän koneen pelittämään
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
35 EEIT
siiretäänpä tänne ku oli valmiina topic
Kaasari siis Malli 82 (muita malleja siis 77 ja 80)
veeqs:n galleriassa opuksessa erot hyvin esillä TÄÄLLÄ
Purin koko kaasain ja laitoin uudet tiivisteet.
No ajossa se on kuitenkin tällä hetkellä, automaattiryypyn(sähkö) sain melko hyvin säätöihin kylmäspraylla
ja lämmittämällä.
Paljonkos noiden tyhjäkäyntipiirin(idle mixture screw) ruuvien pitää olla auki suunnilleen?
Janzamarin mukaan 6 kierrosta, joku muu tuumas kahta kierrosta.Tyhjäkäynti vaeltaa. Seosruuveillako se tasaillaan sitten?
Opukset tyrkyttää CO-mittaukseen mutta ei nyt ihan heti kiinnostais maksaa siitä jos
on olemassa tee-se-itse-tapa.
Kaasari siis Malli 82 (muita malleja siis 77 ja 80)
veeqs:n galleriassa opuksessa erot hyvin esillä TÄÄLLÄ
Purin koko kaasain ja laitoin uudet tiivisteet.
No ajossa se on kuitenkin tällä hetkellä, automaattiryypyn(sähkö) sain melko hyvin säätöihin kylmäspraylla
ja lämmittämällä.
Paljonkos noiden tyhjäkäyntipiirin(idle mixture screw) ruuvien pitää olla auki suunnilleen?
Janzamarin mukaan 6 kierrosta, joku muu tuumas kahta kierrosta.Tyhjäkäynti vaeltaa. Seosruuveillako se tasaillaan sitten?
Opukset tyrkyttää CO-mittaukseen mutta ei nyt ihan heti kiinnostais maksaa siitä jos
on olemassa tee-se-itse-tapa.
Sedan GT '73
Laitoin Fordin omat korjaamo-ohjeet tonne Tekniikkaosioon:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_2.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_2.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jees.Mois kirjoitti:Laitoin Fordin omat korjaamo-ohjeet tonne Tekniikkaosioon:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_2.pdf
Jos yhtään osasin tulkita ohjetta , niin tuo taitaa olla Standard 77 type:n säätöohje.
Sedan GT '73
On se ny prkle
Purin kaasarin osiksi, ilmakin kiersi ilmakanavissa ja puhdasta oli, suuttimet puihtaita.
Edelleen sama ongelma että käy korkealla, 1500, hetken kunnes alkaa hiipua sammumispisteeseen asti kunnes ryntää ja alkaa sen veivaamisen kunnes sammuu sitten.
Ei ymmärrä. Tossa kaasarissa kun ei ole kuin ne 2 säätöruuvia siinä alalaipan juuressa. Ja tyhjäkäyntiruuvi erikseen.
Kai joutuu laittaan Taunuksen Solexin sinne että pääsee ripa edellä kruisailemaan.
Purin kaasarin osiksi, ilmakin kiersi ilmakanavissa ja puhdasta oli, suuttimet puihtaita.
Edelleen sama ongelma että käy korkealla, 1500, hetken kunnes alkaa hiipua sammumispisteeseen asti kunnes ryntää ja alkaa sen veivaamisen kunnes sammuu sitten.
Ei ymmärrä. Tossa kaasarissa kun ei ole kuin ne 2 säätöruuvia siinä alalaipan juuressa. Ja tyhjäkäyntiruuvi erikseen.
Kai joutuu laittaan Taunuksen Solexin sinne että pääsee ripa edellä kruisailemaan.
Sedan GT '73
Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kaasuläpän vivustossa tyhjäkäynnin säätö. Sitten kaksi ilmaruuvia molemmile kurkuille. Eipä muuta säätöä.Mois kirjoitti:Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?
Sedan GT '73
Mä kyllä veikkaisin sitä kiihdytyspumppua,mites kärkivälit..?
Samat oireet vaan on kun mullakin oli ja oli vaan hitusen säädöt pielessä sekä se kiihdytyspumppu
oli hitusen jumissa. Elikkä vivusto paino sitä pumppua aavistuksen päälle
kun olin kasannu huolimattomasti.
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia,tuskin kaikki tekee just samoja mokia kuin mä
Bensaletku tulee oikeasta paikasta sisään?
En muista oliko tuossa edes mahdollisuuksia laittaa väärin?
Ettei tulis paluupuolelta sisään tms?
Samat oireet vaan on kun mullakin oli ja oli vaan hitusen säädöt pielessä sekä se kiihdytyspumppu
oli hitusen jumissa. Elikkä vivusto paino sitä pumppua aavistuksen päälle
kun olin kasannu huolimattomasti.
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia,tuskin kaikki tekee just samoja mokia kuin mä
Bensaletku tulee oikeasta paikasta sisään?
En muista oliko tuossa edes mahdollisuuksia laittaa väärin?
Ettei tulis paluupuolelta sisään tms?
Taunus Maximus =)