Sivu 1/6

SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 17 Syys 2007, 10:23
Kirjoittaja KR
Löytyisikö keneltäkään esim taulukkomuodossa V6 2,0-2,6:n SOLEX 35EEIT -kaasuttimen perusäätöasetukset?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 15:36
Kirjoittaja TAU80
Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.

viewtopic.php?t=5170

Ittellä vähä samaa onkelmaa. :cry:

Lähetetty: 17 Syys 2007, 22:51
Kirjoittaja Mois
GRA-55 kirjoitti:Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.

viewtopic.php?t=5170

Ittellä vähä samaa onkelmaa. :cry:
Kyl mul on täydelliset Suomenkieliset säätöohjeet, mut kun kone ei oikein pelaa, en oo saannu niitä scannattua.
Lupaan scannata ne heti kun/jos saan tän koneen pelittämään :D

35 EEIT

Lähetetty: 14 Marras 2008, 19:21
Kirjoittaja Sumu
siiretäänpä tänne ku oli valmiina topic

Kaasari siis Malli 82 (muita malleja siis 77 ja 80)
veeqs:n galleriassa opuksessa erot hyvin esillä TÄÄLLÄ

Purin koko kaasain ja laitoin uudet tiivisteet.
No ajossa se on kuitenkin tällä hetkellä, automaattiryypyn(sähkö) sain melko hyvin säätöihin kylmäspraylla
ja lämmittämällä.

Paljonkos noiden tyhjäkäyntipiirin(idle mixture screw) ruuvien pitää olla auki suunnilleen?
Janzamarin mukaan 6 kierrosta, joku muu tuumas kahta kierrosta.Tyhjäkäynti vaeltaa. Seosruuveillako se tasaillaan sitten?


Opukset tyrkyttää CO-mittaukseen mutta ei nyt ihan heti kiinnostais maksaa siitä jos
on olemassa tee-se-itse-tapa.

Lähetetty: 14 Marras 2008, 21:21
Kirjoittaja p3
Tuonne tekniikka osioon säätöohjeet jokin aika sitten laitoin.
Solexin tyhjäkäyntiruuvin säätö on noin 4 kierrosta yleisesti, webruissa sun muissa se 2.

Lähetetty: 17 Marras 2008, 21:56
Kirjoittaja Sumu
Ei tunnu olevan mtn vaikutusta seosruuvien ruuvailulla. Ryypynkin otin toiminnasta poikes.

Bensa haisee vaan raakasti pakokaasujen seassa. Ehkäpä kaasari on taas purettava ja tutkittava uudelleen menikö joku tiiviste tai kalvo kuitenkin väärin.

Lähetetty: 18 Marras 2008, 23:27
Kirjoittaja Mois

Lähetetty: 19 Marras 2008, 02:06
Kirjoittaja Sumu
Mois kirjoitti:Laitoin Fordin omat korjaamo-ohjeet tonne Tekniikkaosioon:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_2.pdf
Jees.

Jos yhtään osasin tulkita ohjetta , niin tuo taitaa olla Standard 77 type:n säätöohje.

Lähetetty: 21 Marras 2008, 21:16
Kirjoittaja Sumu
On se ny prkle :evil:

Purin kaasarin osiksi, ilmakin kiersi ilmakanavissa ja puhdasta oli, suuttimet puihtaita.
Edelleen sama ongelma että käy korkealla, 1500, hetken kunnes alkaa hiipua sammumispisteeseen asti kunnes ryntää ja alkaa sen veivaamisen kunnes sammuu sitten.

Ei ymmärrä. Tossa kaasarissa kun ei ole kuin ne 2 säätöruuvia siinä alalaipan juuressa. Ja tyhjäkäyntiruuvi erikseen.

Kai joutuu laittaan Taunuksen Solexin sinne että pääsee ripa edellä kruisailemaan.

Lähetetty: 21 Marras 2008, 21:21
Kirjoittaja Janzamar
Kiihdytyspumpun vivusto väärässä asennossa?
Tai siis niinkus että olis mennyt "yli"?
Mulle kävi kertaalleen noin,käytin kaasarin irti ja takasin laittaessa
en huomannu tarkistaa että meni oikein paikalleen.

Lähetetty: 21 Marras 2008, 21:22
Kirjoittaja Mois
Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 02:52
Kirjoittaja Sumu
Mois kirjoitti:Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?
kaasuläpän vivustossa tyhjäkäynnin säätö. Sitten kaksi ilmaruuvia molemmile kurkuille. Eipä muuta säätöä.

Lähetetty: 22 Marras 2008, 11:44
Kirjoittaja p3
Siinä ei enää ole pääseos ja ohivirtaus ruuveja........

Ilimaahan se jostain saa ku kierrokset vaeltaa korkialla, miten tyhjäkäynnin seos ruuvien pyörittely vaikuttaa koneen käydessä?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 12:22
Kirjoittaja Janzamar
Mä kyllä veikkaisin sitä kiihdytyspumppua,mites kärkivälit..?
Samat oireet vaan on kun mullakin oli ja oli vaan hitusen säädöt pielessä sekä se kiihdytyspumppu
oli hitusen jumissa. Elikkä vivusto paino sitä pumppua aavistuksen päälle
kun olin kasannu huolimattomasti.
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia,tuskin kaikki tekee just samoja mokia kuin mä :lol:
Bensaletku tulee oikeasta paikasta sisään?
En muista oliko tuossa edes mahdollisuuksia laittaa väärin?
Ettei tulis paluupuolelta sisään tms?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 14:40
Kirjoittaja Sumu
Pitää nyt koittaa vielä tarkastaa tuo kiihdytyspumppu, sitä en purkanut viimeksi ollenkaan.

Ja säätää lisää.

Positiivista on että sain mielestäni sähköryypyn aika hyvin kohdilleen.