SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja KR » 17 Syys 2007, 10:23

Löytyisikö keneltäkään esim taulukkomuodossa V6 2,0-2,6:n SOLEX 35EEIT -kaasuttimen perusäätöasetukset?
Taunus Coupé V6 2,0 GXL ´73
Avatar
KR
 
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2007, 21:37
Paikkakunta: Tikkakoski

ViestiKirjoittaja TAU80 » 17 Syys 2007, 15:36

Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.

http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... php?t=5170

Ittellä vähä samaa onkelmaa. :cry:
TAU80
 
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

ViestiKirjoittaja Mois » 17 Syys 2007, 22:51

GRA-55 kirjoitti:Mois tuossa pikku keskustelussamme vihjasi, että hänellä on ainakin jotkut säätöohjeet.

http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... php?t=5170

Ittellä vähä samaa onkelmaa. :cry:

Kyl mul on täydelliset Suomenkieliset säätöohjeet, mut kun kone ei oikein pelaa, en oo saannu niitä scannattua.
Lupaan scannata ne heti kun/jos saan tän koneen pelittämään :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

35 EEIT

ViestiKirjoittaja Sumu » 14 Marras 2008, 19:21

siiretäänpä tänne ku oli valmiina topic

Kaasari siis Malli 82 (muita malleja siis 77 ja 80)
veeqs:n galleriassa opuksessa erot hyvin esillä TÄÄLLÄ

Purin koko kaasain ja laitoin uudet tiivisteet.
No ajossa se on kuitenkin tällä hetkellä, automaattiryypyn(sähkö) sain melko hyvin säätöihin kylmäspraylla
ja lämmittämällä.

Paljonkos noiden tyhjäkäyntipiirin(idle mixture screw) ruuvien pitää olla auki suunnilleen?
Janzamarin mukaan 6 kierrosta, joku muu tuumas kahta kierrosta.Tyhjäkäynti vaeltaa. Seosruuveillako se tasaillaan sitten?


Opukset tyrkyttää CO-mittaukseen mutta ei nyt ihan heti kiinnostais maksaa siitä jos
on olemassa tee-se-itse-tapa.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja p3 » 14 Marras 2008, 21:21

Tuonne tekniikka osioon säätöohjeet jokin aika sitten laitoin.
Solexin tyhjäkäyntiruuvin säätö on noin 4 kierrosta yleisesti, webruissa sun muissa se 2.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja Sumu » 17 Marras 2008, 21:56

Ei tunnu olevan mtn vaikutusta seosruuvien ruuvailulla. Ryypynkin otin toiminnasta poikes.

Bensa haisee vaan raakasti pakokaasujen seassa. Ehkäpä kaasari on taas purettava ja tutkittava uudelleen menikö joku tiiviste tai kalvo kuitenkin väärin.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Mois » 18 Marras 2008, 23:27

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Sumu » 19 Marras 2008, 02:06

Mois kirjoitti:Laitoin Fordin omat korjaamo-ohjeet tonne Tekniikkaosioon:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... olex_2.pdf


Jees.

Jos yhtään osasin tulkita ohjetta , niin tuo taitaa olla Standard 77 type:n säätöohje.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Sumu » 21 Marras 2008, 21:16

On se ny prkle :evil:

Purin kaasarin osiksi, ilmakin kiersi ilmakanavissa ja puhdasta oli, suuttimet puihtaita.
Edelleen sama ongelma että käy korkealla, 1500, hetken kunnes alkaa hiipua sammumispisteeseen asti kunnes ryntää ja alkaa sen veivaamisen kunnes sammuu sitten.

Ei ymmärrä. Tossa kaasarissa kun ei ole kuin ne 2 säätöruuvia siinä alalaipan juuressa. Ja tyhjäkäyntiruuvi erikseen.

Kai joutuu laittaan Taunuksen Solexin sinne että pääsee ripa edellä kruisailemaan.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Janzamar » 21 Marras 2008, 21:21

Kiihdytyspumpun vivusto väärässä asennossa?
Tai siis niinkus että olis mennyt "yli"?
Mulle kävi kertaalleen noin,käytin kaasarin irti ja takasin laittaessa
en huomannu tarkistaa että meni oikein paikalleen.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Mois » 21 Marras 2008, 21:22

Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Sumu » 22 Marras 2008, 02:52

Mois kirjoitti:Pitäs päästä ite säätämään, vaikeeta neuvoa ku kaasareissa aina pieniä eroja... Kokeilisin varmaan säätää kaasuläpän sillee et se on täysin kiinni ja sitte säätelisin siitä tyhjäkäynnin ilmaruuvista jos siinä ees semmosta on? Vai onks siinä tyhjäkäynnin säätö ainoastaan kaasuläpässä?


kaasuläpän vivustossa tyhjäkäynnin säätö. Sitten kaksi ilmaruuvia molemmile kurkuille. Eipä muuta säätöä.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja p3 » 22 Marras 2008, 11:44

Siinä ei enää ole pääseos ja ohivirtaus ruuveja........

Ilimaahan se jostain saa ku kierrokset vaeltaa korkialla, miten tyhjäkäynnin seos ruuvien pyörittely vaikuttaa koneen käydessä?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja Janzamar » 22 Marras 2008, 12:22

Mä kyllä veikkaisin sitä kiihdytyspumppua,mites kärkivälit..?
Samat oireet vaan on kun mullakin oli ja oli vaan hitusen säädöt pielessä sekä se kiihdytyspumppu
oli hitusen jumissa. Elikkä vivusto paino sitä pumppua aavistuksen päälle
kun olin kasannu huolimattomasti.
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia,tuskin kaikki tekee just samoja mokia kuin mä :lol:
Bensaletku tulee oikeasta paikasta sisään?
En muista oliko tuossa edes mahdollisuuksia laittaa väärin?
Ettei tulis paluupuolelta sisään tms?
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Sumu » 22 Marras 2008, 14:40

Pitää nyt koittaa vielä tarkastaa tuo kiihdytyspumppu, sitä en purkanut viimeksi ollenkaan.

Ja säätää lisää.

Positiivista on että sain mielestäni sähköryypyn aika hyvin kohdilleen.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron