scorpion kulku

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jaska paska

scorpion kulku

Viesti Kirjoittaja jaska paska »

kysymys koske siis skorppiota josta puuttuu tehoa,eli sitä on hukassa ja paljon,konehan on sama ko taunuksessa eli 2.0 ohc ja weber kaasarilla,elikkä 2 vaihteella vedettäessä 50 kympin jälkeen`veto loppuu ja kiertää nippa nappa 80, 3 vaihteella tasan 100, 4 vaihteela 140 ja 5la 130 manuaali 5v.elikkä vikaa on,muuten kone on säädoissä ja pellaa hyvin, tehon puute siis vaivana(tulpat,ohjurinkumit vaihdettu)
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

osta multa uus tekniikka :P
2.0 ruisku odottaa päästä uuteen fordiin
janzaman

Viesti Kirjoittaja janzaman »

tulpanjohdot?
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

sytkä kohdallaan?
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

en nyt tiedä..ilmavuoto..kärkiväli,tai jotain...onko kaasari ja imusarja kunnolla kiinni,löystyny?
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sytkä on kohdallaan,tulpan johot on vuoelta paavo,autoseissyt muutaman vuoden,täytyy alkaa kattoon.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Eikö ne oo kaikki neloskoneet tuommosia kulkijoita.. :twisted:
Taunus on luonnollinen asia
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kattelin tossa kaasarin toimintaa,ryyppy pelaa mainiosti,mutta aivankuin toinenpuoli kaasuttimesta ois kuollu,pensaa siittä ei oo virrannu on sen verta paskanen ja läppäkään ei aukea,se puoli pelaa mistä tippasee pensa
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eiköhän siitä sitten ala selkenemään :)
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

joo,ei autako viä lääkärii
janzaman

Viesti Kirjoittaja janzaman »

saatat selvitä halvemmalla kun etit toisen kaasarin..
ei kauaa jorma tutise kun vaihtaa..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Anonymous kirjoitti:kattelin tossa kaasarin toimintaa,ryyppy pelaa mainiosti,mutta aivankuin toinenpuoli kaasuttimesta ois kuollu,pensaa siittä ei oo virrannu on sen verta paskanen ja läppäkään ei aukea,se puoli pelaa mistä tippasee pensa
Ei sinne kyllä mitään saa tippasta, ellet kaasuläppää paina. Jos tippasee läpän päälle niin kaasari saattaa tulvia, tarkasta neulaventtiili ja putsaa se kaasutin ja varmista ettei tuu mistään paskaa bensan mukana (esim. likainen suodatin). Saattaa pitää neulaventiilin auki ja kohokammioon tulvii liikaa bensaa. Meneekö siis paljon bensaa ajossa?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

käytin auton just huollossa,viaksi todettiin että kalvo joka alipaineella imee kaasuläpän auki olisi sinkunut,jos oikein käsitin.no , neuottiin kaasutinexpertti.fi sivulle ja kyseleen kalvoa. sitten 1,5km jälkeen auto alkoi pätkiä,käy huonosti ei pääse liikkeelle.hinattiin huoltoon käytettiin auki,taas pelaa.1,5km sama homma.hinasin kämpile.epäilen pensan suodatinta,missä se on?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ota nyt ensin vaikka bensaletku irti,laita johkun pulloon vaikka,ja pyöritä vähän,katot miten letkusta tulee..kannattaa se suodatinkin tietysti vaihtaa
voi olla tankin jatkeena alla,jos ei moottoritilassa näy..lähdet seuraamaan kaasarin päästä vaan sitä letkua..niin ota kaveri siihen pitämään pulloa jos kokeilet kattoa sen ensin..se kaatuu kuitenkin.. :) jos tulee letkun täydeltä niin sitten vaan kaasarin kimppuun..ei se sitten se suodatin oo..
tai bensapumppukin voi olla menny?
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Anonymous kirjoitti:käytin auton just huollossa,viaksi todettiin että kalvo joka alipaineella imee kaasuläpän auki olisi sinkunut,jos oikein käsitin.n
Siiis, mikäs Weberi tuossa on? Siis minkä ikäinen? Eikös se aukea mekaanisesti kun toinen läppä on kokonaan auki eikä alipaineella? Vai onko tässä Scorpiossa joku uudempi kaasutin?

Bensansuodattimen paikasta Scorpiossa en osaa sanoa tarkemmin muuta kuin että se on luultavasti pumpun ja kaasuttimen välissä. Jos siinä on mekaaninen pumppu niin se on siinä virranjakajan alla. Ite pumpussakin on kai siivilä, saattaa olla sieltäkin paskanen. Ota ennen pumppua letku irti ja kato tuleeko puhdasta bensaa.

Voihan olla yksinkertaisesti että kaasuttimen tiivisteet yms. ovat vain aikansa eläneet. Siihen auttaa tiivistesarja.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin