Ruiskulle sopiva bensatankki jne. (K-Jetronic)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ruiskulle sopiva bensatankki jne. (K-Jetronic)
Mikäs tankki se menis Taunukseen ruiskulle kaikista helpoiten ilman muutoksia jne.?
Enemmän tuolla.
Enemmän tuolla.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Meikäläistäkin kiinnostais toi ruiskun tankki juttu! Joku on kuulemma rakentannu Taunuksen omaan tankkiin jonkinlaisen "patin" tankin pohjaan josta lähtee putki pumpulle? Pumppu pitäis saada mahdollisimman lähelle tankkia, mutta on vähän ahtaat tilat siinä tankin etupuolella...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tollasta tuossa luin osoitteessa http://www.geocities.com/therealpinto/blmc4.htmTero_s kirjoitti:Laita erillinen apusäiliö. Eli tankilta siirtopumpulla pieneen säiliöön josta ruiskupumppu ottaa bensan. Ruiskun paluulinja takaisin pieneen säiliöön. Valmiita on myynnissä mutta helppo tehdä itsekin.
Cars originally equipped with K-jet often has the high pressure (HP) pump mounted inside or near the fuel tank. I did not want to modify my fuel tank, mainly because welding fuel tanks is a bit scary...
A friend (Roland) and I came up with the idea to use a small "catch-tank", fed by a low pressure (LP) pump, which in turn would supply the HP pump with fuel. Later I have learned that the Capri RS2600 uses a similar setup.
I had a friend at work weld the catch-tank, and I used the old mechanical LP pump to supply fuel. The old carb return line to the big tank was rerouted to run from the catch-tank. The fuel is the taken from the catch-tank via the HP pump to the metering head, which has a return pipe to the catch-tank.
Tuli mieleen että kuinka iso tuon väliastian pitäis olla?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Ruiskutankki tai kokoojasäiliö
Seuraavassa kädestäpitäen ohjeet kokoojasäiliön tekoon ja kytkentään:
http://www.sdsefi.com/techsurge.htm
Tämän tyyppistä ratkaisua käytetään kilpa-autoissa.
Halvin ja yksinkertaisin systeemi on tehdä ruiskulle lähtö alkuperäiseen tankkiin (pohjaan tai alakulmaan) ja laittaa ruiskupumppu siihen viereen suodattimen kanssa. Paluuputkena käytetään alkuperäistä linjaa. Näin minä tekisin, jos alkuperäinen tankki ei ole mätä.
http://www.sdsefi.com/techsurge.htm
Tämän tyyppistä ratkaisua käytetään kilpa-autoissa.
Halvin ja yksinkertaisin systeemi on tehdä ruiskulle lähtö alkuperäiseen tankkiin (pohjaan tai alakulmaan) ja laittaa ruiskupumppu siihen viereen suodattimen kanssa. Paluuputkena käytetään alkuperäistä linjaa. Näin minä tekisin, jos alkuperäinen tankki ei ole mätä.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Re: Ruiskutankki tai kokoojasäiliö
tollasta on käytetty menestyksekkäästiSporttiJanne kirjoitti:Seuraavassa kädestäpitäen ohjeet kokoojasäiliön tekoon ja kytkentään:
http://www.sdsefi.com/techsurge.htm
Tämän tyyppistä ratkaisua käytetään kilpa-autoissa.
Halvin ja yksinkertaisin systeemi on tehdä ruiskulle lähtö alkuperäiseen tankkiin (pohjaan tai alakulmaan) ja laittaa ruiskupumppu siihen viereen suodattimen kanssa. Paluuputkena käytetään alkuperäistä linjaa. Näin minä tekisin, jos alkuperäinen tankki ei ole mätä.
matalan pudjetin kulkineet...