Ruiskulle sopiva bensatankki jne. (K-Jetronic)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

timppav6

kone kasteli

Viesti Kirjoittaja timppav6 »

Taco kirjoitti:Virrat oli siis päällä, pumput pyöri muttei kone... ? Voiko ne suuttimet ääntää sillonkin?
koska suuttimet suihkutti jatkuvasti,eli joku asia on muuttunut määräjakaj/ilmamäärämittari paketissa sen jälk.ku sillä on viimeksi ajettu,kierrä seos ruuvia 1kier.AUKIPÄIN (siis tarttee olla se pitkä 3mm 6kolo avain)ja kokeile,tarvittaessa kier.lisää,mutta tiedä koko ajan suunta määrä.koita tota,mietitään lisää jos ei pelitä,voit ens hätään kokeilla painaa kädellä ilmam.mit.lautasta alaspäin,silloinkin loppuu suihkutus,eli joku ns perussäätö on ketuillaan. kylmäk.suutin ? eihän liritä kokoajan ?
tasaaja ei liity tohon robleemaan MITENKÄN
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Nii siis normaalisti ku virtaset on päällä ja kun bensa virtaa ni siithän kuuluu putkistossa semmonen jonkiasteinen ovela kohina mut jos suuttimet aukee ni kuuluu viheltävä sirkutus ja saattaa siel seassa oleva ilmakin tehä lisä ääniä varsinki jos ei oo paineenvaraajaa .
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: kone kasteli

Viesti Kirjoittaja Taco »

timppav6 kirjoitti:koska suuttimet suihkutti jatkuvasti,eli joku asia on muuttunut määräjakaj/ilmamäärämittari paketissa sen jälk.ku sillä on viimeksi ajettu... tasaaja ei liity tohon robleemaan MITENKÄN
No ainakin se on muuttunut että paineet on nyt kohdallaan, tai ainakin enemmän kohdallaan. Alunperinhän se pumppu oli asennettu päin persettä edellisen omistajan toimesta. Ennen kävi pirun laihalla (tyhjäkäynti 1500 läppä kiinni) ja sillon yritettiin säätää seosta rikkaammaksi ja silleen saatiinkin se tyhjäkäynti jotenkuten kohdalleen.

Eikö tohon oo mitään perusasetuksia mistä lähtä liikkeelle? Meinaan että nyt on varmaan seokset niin pielessä kuin olla ja voi ja taitaa mennä bensaa koko ajan koneeseen, ainakin rupes tuntuun siltä :shock: Väännänkö kylmästi seosruuvia auki kierroksen ja kokeilen pumppuja käyntiin?

Paineenvaraajasta sen verran että luin jostain K-Jet manuaalista että sen pitäs hiljentää yleensäkkin noita ääniä...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: kone kasteli

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Taco kirjoitti:
timppav6 kirjoitti:koska suuttimet suihkutti jatkuvasti,eli joku asia on muuttunut määräjakaj/ilmamäärämittari paketissa sen jälk.ku sillä on viimeksi ajettu... tasaaja ei liity tohon robleemaan MITENKÄN
No ainakin se on muuttunut että paineet on nyt kohdallaan, tai ainakin enemmän kohdallaan. Alunperinhän se pumppu oli asennettu päin persettä edellisen omistajan toimesta. Ennen kävi pirun laihalla (tyhjäkäynti 1500 läppä kiinni) ja sillon yritettiin säätää seosta rikkaammaksi ja silleen saatiinkin se tyhjäkäynti jotenkuten kohdalleen.

Eikö tohon oo mitään perusasetuksia mistä lähtä liikkeelle? Meinaan että nyt on varmaan seokset niin pielessä kuin olla ja voi ja taitaa mennä bensaa koko ajan koneeseen, ainakin rupes tuntuun siltä :shock: Väännänkö kylmästi seosruuvia auki kierroksen ja kokeilen pumppuja käyntiin?

Paineenvaraajasta sen verran että luin jostain K-Jet manuaalista että sen pitäs hiljentää yleensäkkin noita ääniä...
varaaja/tasaaja-rakkaalla lapsella monta nimeä,ja tehtävää,äänet ei kuulu siihen vaan tasata paine sykäyksiäjotka tulee määräjakajalta päin,sekä sekä pitää paine yllä kuumassa koneessa ajon jälk.(muuten ei käynnisty lämpöisenä).1500 rpm on joko ilma vuoto tai lisäilmaluisti on selällään,deletoi se väliaik. ja nyt seos ruuvia niin paljon auki että se ainakaan pidä vinkunaa virrat päällä eli SYÖTAbensaa,ja tarkista että Kläppä on OIKEASTI kiinni,nimittäin kaasupolkimen ja k-jet kaasuvivuston suhde keskenään PITÄÄ muuttaa ,muuten joko kaasu makaa päällä tai ei aukee kokonaan.sitte paine pitäs mitata,yhtä vaikea arvata ku lotto ,kerro vielä mikä oli se pumpun päin persettä asennus. kaasuläpän plommattu raj.ruuvi tark. ? onko tyhjäk.ruuvi tiedossa ? on muuten vaikee yrittää neuvoo ku ei tiedä mitä jossain on tähänmennessä tehty,eli tausta tiedot on TOSI TÄRKEET ps tarkista se haitari putki,siis irti ja venyttele yai vaikka koeponnista se vuotaa monesti ja tietty sotkee sit ihan KAIKEN,jatätähävoisjatkaavaikkakokoyön.hyväyötä
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: kone kasteli

Viesti Kirjoittaja Taco »

timppa kirjoitti:1500 rpm on joko ilma vuoto tai lisäilmaluisti on selällään,deletoi se väliaik.
Luulen että jälkimmäinen vaihtoehto, noi ilmavuodot tarkastettiin. Se saatiin rauhottuun kun seoksia sääti (nyt välähti että rikkaammalle??) ja sitten tyhjäkäyntiä...
timppa kirjoitti:ja nyt seos ruuvia niin paljon auki että se ainakaan pidä vinkunaa virrat päällä eli SYÖTAbensaa,ja tarkista että Kläppä on OIKEASTI kiinni,nimittäin kaasupolkimen ja k-jet kaasuvivuston suhde keskenään PITÄÄ muuttaa ,muuten joko kaasu makaa päällä tai ei aukee kokonaan. kaasuläpän plommattu raj.ruuvi tark. ? onko tyhjäk.ruuvi tiedossa ?
Kaasuläpän asento on tarkastettu ja toi rajaus ruuvi on tiedossa ja samoin tyhjäkäyntiruuvi. Sen läpän aukeamissuhde pitää vielä tarkastaa.
timppa kirjoitti:sitte paine pitäs mitata,yhtä vaikea arvata ku lotto ,kerro vielä mikä oli se pumpun päin persettä asennus.
Joo, paine ja tuotto pitäs mitata, tarkotus ois kiikuttaa se yhteen firmaan säädettäväksi kun sais pelaan joten kuten. Pumppuja on kuitenkin parikin kpl että kokeilla voi. Ja tämä ja pari kuvaa eteenpäin oli se väärin asennus.
timppa kirjoitti:on muuten vaikee yrittää neuvoo ku ei tiedä mitä jossain on tähänmennessä tehty,eli tausta tiedot on TOSI TÄRKEET ps tarkista se haitari putki,siis irti ja venyttele yai vaikka koeponnista se vuotaa monesti ja tietty sotkee sit ihan KAIKEN,jatätähävoisjatkaavaikkakokoyön.hyväyötä
Pitää toi haitariputki vielä tarkastaa, mielestäni se oli kuitenkin ehjä. Kone toimi "paremmin" ennen kuin sai tuon bensanpumpun oikein asennettua, ei vaan kiertänyt kuin 3000-4000 mut lähti käyntiin ja kävikin suhteellisen tasasesti. Mulla on kyllä vissiin sytkäboksikin paskana... että semmosta ;)

Veikkaan että bensapumpun väärän asennuksen seurauksena säädöt on ruuvattu päin persettä ja nyt kun painetta tulee niin koko systeemi on sekasin. Millasessa lepoasennossa sen ilmamäärämittarin läpän pitäs suurinpiirtein olla?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Viime viikon saldo:

Hain sen uuden sytkäboksin, ei muuten maksannu ku 25e! Menin hallille ja jotain syystä ihan ekana otin virranjakajankannen pois. No, lähetyssaarnaajana POIKKI! Samalla huomasin että toi ruiskun haitariletkukin oli puhki. Ei muuta kuin uusia hakemaan tarvikeliikkeestä, reilu 50km ajoa. Hajottamolta löyty toi "haitariletku" BMV:stä.

Sitten uudet osat pakoilleen ja kokeilemaan. No mitä sitä turhaan, startti paskana! Startti irti, putsaus ja se yks irronnu hiili paikoilleen ;) Sit starttaamaan ja ei tuu kipinää... No sitten testaileen ja viime kesänä ostettu puolahan se oli paskana :evil:
Lisäks bensanjakajan läppää ei oltu "keskitetty", eli ei päässy ihan alas - pukkas bensaa sylintereihin.

Sit kokeilemaan ja hörähtihän se ja tuntu vielä ihan nätisti käyvän!
Nyt pitäs vielä hakata tulipeltiä hieman sisään kun peltisarjat hakkaa siihen ja vetää toinen bensalinja uusiks.

Lisäks tuo rosterista tekemämme välisäiliö "hikoilee" bensaa saumoista, joten sille pitää vielä keksiä jotain. Oisko tuohon joku tiivistemömmö olemassa??
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no onhan tökkiny sitten sielläkin vähän.. :( ..
ottaiskohan se koritina rosteriin?..tai sitten levee kuminuha ympärille saumoihin
:lol: :lol: :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

sikamössä ei liukene bensiiniin, joten sitä vaan
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eli tuota sikaa vaan samojen päälle? Meneekö hyvin pikku rakoihin jne. ja pitääkö kans? Vähän epäilyttää kun esim. yks sauma on päälle päin aivan täydellinen, tasainen ja hyvän näköinen. Silti hikoilee läpi... eli tuskin toi sika menee pienempiin "huokosiin" kuin bensa?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kyllähän sika kun puree kiinni niin ei irtoo itkemälläkään..
vähän paksummin kun laittaa niin ei pienet taskut haittaa..eikä niitä oikein voi edes olla kun vaan hikoilee..
epäilemättä p3 on kyllä oikeessa tuossa alapuolella..
ei tarvi pelätä että syttyy kun on kunnolla hitsattu.
Taunus Maximus =)
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

korjaa saumaa hitsaamalla, ainoa varma tapa.
jos ei silikoni haittaa niin eikai sillon haittaa normaali mig saumakaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Joo, hitsaushan se paras olis, mutta eikös ainakin Wurthilla ole semmosta helevetin kallista kemiallista metallia jota varmaan kannattais kokeilla.
Taunus on luonnollinen asia
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no,jos se kerran on niin kallista,niin kokeilla..?
ei vaan,niissäkin oli joku..mustaa ja valkoista tahnaa,mutten muista merkkiä.
sen muistan kyllä että oli selvästi parempaa kun plastic padding..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo tietty hitsaus ois paras. Alettiin hommaan vaan pikkasen väärin ku ekaks hitsattiin putken päät umpeen. Ois pitäny hitsata ensin pohja ulko- JA sisäpuolelta. Sitten letkuliittimet noilla rosteriputken pätkillä ulko- JA sisäpuolelta... ja sitten vasta kansi kiinni :roll:

Tuli tuossa mieleen että kuinkas koritinalla onnistuis vielä paikkailla??
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

mäntysuopa ( pala saippua ) toimii kans pitää vaan välillä vilkasta.
tinaa parempi vois olla juottaminen messingillä onnistusko, hopealla ainaki pitäs onnistua.

ainiin minkäs laisia hitsareita ku saumat vuotaa :lol:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin