Ruiskulle sopiva bensatankki jne. (K-Jetronic)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo siis niin joo heh... no ite asiassa se oli tarkotus tehäkin kuparista, ainakin jossain vaiheessa :) Hyvä kun muistutit!
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Voi tätä ilonpäivää!!

Tänään sain ajettua pikkukullanuppuni KOTIIN. Ilosesti paukutettiin moottoritietä peltisarjat hakaten tulipeltiin ;) Eli seuraava operaatio ois saada noille peltisarjoille lisää tilaa, sit tehä se toinen bensalinja uusiks ja tosiaankin, kupariputkeekin on oikein 10m sitä varten ;)

Aikaisemmin mainitsemaani väännöön häviämiseen yläkierroksilla / nykimiseenkin löytyi ihan pätevä syy. Puolalle nimittäin ei tullut tarpeeksi virtaa, eli olin tyhmyyksissäni haarottanu tuon virran myös sytytysboksille. Se on sellasta ku joutuu kiireellä eri nurkissa tekeen, tai kun talli on niin kaukana että joutuu ajatuksen voimalla remppaan :)

Tuota ei kyllä saanut millään volttimittarilla mitattua, vaan loppujen lopuksi vetäsin kunnon virtapiuhan suoraan sulakerasialta. Samalla vaihdoin tietysti isomman sulakkeen. Ja johan alko paukkuun!

Pari juttua jäi mietityttään - Bosch kärjettömällä virrat päällä puolan + ja - navalla on 0V, Motorcraftin vastaavalla ~7.5V. Kokeilin myös Rekordin kärjetöntä (joku tarvike) ja siellä oli 1.5V. Mistä moiset erot??

Kun tuossa Motorcraftissa ottaa puolalle virran taas suoraan akulta, jää puolan + ja - navan jännitteeksi 0V. Kun virta tulee esim. virtakatkaisimelta, jännitteeksi jää tuo aikaisemmin mainitseman ~7.5V.

Mittavirhe vai x-files juttuja?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:D looking good...
Taunus Maximus =)
timppa.

tässä

Viesti Kirjoittaja timppa. »

Taco kirjoitti:Voi tätä ilonpäivää!!

Tänään sain ajettua pikkukullanuppuni KOTIIN. Ilosesti paukutettiin moottoritietä peltisarjat hakaten tulipeltiin ;) Eli seuraava operaatio ois saada noille peltisarjoille lisää tilaa, sit tehä se toinen bensalinja uusiks ja tosiaankin, kupariputkeekin on oikein 10m sitä varten ;)

Aikaisemmin mainitsemaani väännöön häviämiseen yläkierroksilla / nykimiseenkin löytyi ihan pätevä syy. Puolalle nimittäin ei tullut tarpeeksi virtaa, eli olin tyhmyyksissäni haarottanu tuon virran myös sytytysboksille. Se on sellasta ku joutuu kiireellä eri nurkissa tekeen, tai kun talli on niin kaukana että joutuu ajatuksen voimalla remppaan :)

Tuota ei kyllä saanut millään volttimittarilla mitattua, vaan loppujen lopuksi vetäsin kunnon virtapiuhan suoraan sulakerasialta. Samalla vaihdoin tietysti isomman sulakkeen. Ja johan alko paukkuun!

Pari juttua jäi mietityttään - Bosch kärjettömällä virrat päällä puolan + ja - navalla on 0V, Motorcraftin vastaavalla ~7.5V. Kokeilin myös Rekordin kärjetöntä (joku tarvike) ja siellä oli 1.5V. Mistä moiset erot??

Kun tuossa Motorcraftissa ottaa puolalle virran taas suoraan akulta, jää puolan + ja - navan jännitteeksi 0V. Kun virta tulee esim. virtakatkaisimelta, jännitteeksi jää tuo aikaisemmin mainitseman ~7.5V.

Mittavirhe vai x-files juttuja?

pari mielipidettä...pakos.kolinat pitäs lopettaa koneen ja laatikon kiinnitystä parantamalla sekä sarjoja muuttamalla,ei koria muuttamalla,itelläki on peltisarjat ja tilaa on vielä,vaikka primääriputkia on 3kpl per puoli :wink:

älä välitä puolan napojen välisestä jännitteestä,vaan kun tossa tapauksessa KUNNON miinuksen ja puolan + välistä löytyy akkujännite auton käydessä,ni kaik on OK. nap.väl.jännite on riippuvainen jakajan asennosta,boxista ym. x-filestä
Vastaa Viestiin