C3/C4 automaatin erot?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
C3/C4 automaatin erot?
Eli käviskö nelilovinen laatikko ton kolmepykäläisen paikalle suoraan?
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No sitä nelilovista mä ajattelin.Herkko kirjoitti:
Edit.Ja kolmivaihteinenhan se on
tuo normi C neljäkin,jos ei sitten
ole kyse tästä uudemmasta AOD4,tai jotaki sinneppäin...
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
göö ??Herkko kirjoitti:Voi olla vaikea löytää OHC:n turbiinikoppaa joka
kävis C neloseen?
C4:ssä,ainakin itellä olleissa,on irrotettava
koppa ja kolmosessa taas kiinteä.
Edit.Ja kolmivaihteinenhan se on
tuo normi C neljäkin,jos ei sitten
ole kyse tästä uudemmasta AOD4,tai jotaki sinneppäin...
C3 on kylläkin irroitettava turpiinikoppa ja c4 on ollut isommissa Taunuksissa (m-taunukset) ihan vakiona esim. 26m joten kyllä senkin saa ainakin v6 perään.
A4LDE ei siinä sähköjä huvin vuoksi ole, veikkaan, että jos sähköt jättää pois niin vaihe päällä voi täristää vessaa jonkin verran tai sitten sammuu. Eikös siinä on sähköinen tunnistus onko liikutaanko vai ei ??
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
C4 laatikko on myös 3 vaihteinen kuten herkkko mainitsi.
A4LD lienee "paras" tai siis helpoin vaihtoehto, se kun perustuu C3 vaihteistoon. Versioita on tietenkin olemassa useita mutta jossain -89 vaiheilla tulee lisää sähköä. Vanhemmissa versiossa sähköllä on vain kickdown ja turbiinin lukko. Turbiinin lukkoa ohjataan konehuoneessa roikkuvalla alipaine kytkimellä. Kickdown kytkin on kaasuvaijerissa. A4LD on kymmenkunta senttiä pidempi kuin C3. Vaihtoon menee siis laatikon lisäksi kardaani ja palkki ja shifteri. Kickdown:n solenidi on laatikon ulkopuolella eli sen voisi luultavasti saada toimimaan vaijerillakin. Jostain OHC+A4LD sierrasta tai scorpiosta kun nappaa paketin niin kohtuullisella vaivalla vois onnistua. Noissa A4LD laatikoissa on omat murheensa, googlettamalla löytyy tarinaa. Ei se kuitenkaan huono laatikko ole jos lukee muitakin kuin suomalaisia foorumeita.
A4LD lienee "paras" tai siis helpoin vaihtoehto, se kun perustuu C3 vaihteistoon. Versioita on tietenkin olemassa useita mutta jossain -89 vaiheilla tulee lisää sähköä. Vanhemmissa versiossa sähköllä on vain kickdown ja turbiinin lukko. Turbiinin lukkoa ohjataan konehuoneessa roikkuvalla alipaine kytkimellä. Kickdown kytkin on kaasuvaijerissa. A4LD on kymmenkunta senttiä pidempi kuin C3. Vaihtoon menee siis laatikon lisäksi kardaani ja palkki ja shifteri. Kickdown:n solenidi on laatikon ulkopuolella eli sen voisi luultavasti saada toimimaan vaijerillakin. Jostain OHC+A4LD sierrasta tai scorpiosta kun nappaa paketin niin kohtuullisella vaivalla vois onnistua. Noissa A4LD laatikoissa on omat murheensa, googlettamalla löytyy tarinaa. Ei se kuitenkaan huono laatikko ole jos lukee muitakin kuin suomalaisia foorumeita.
Voorteja ne on Mercurytkin
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla oli C3 yhtäpuuta,eli kiinteällä kopalla kutoseen.cologne kirjoitti:göö ??Herkko kirjoitti:Voi olla vaikea löytää OHC:n turbiinikoppaa joka
kävis C neloseen?
C4:ssä,ainakin itellä olleissa,on irrotettava
koppa ja kolmosessa taas kiinteä.
Edit.Ja kolmivaihteinenhan se on
tuo normi C neljäkin,jos ei sitten
ole kyse tästä uudemmasta AOD4,tai jotaki sinneppäin...
C3 on kylläkin irroitettava turpiinikoppa ja c4 on ollut isommissa Taunuksissa (m-taunukset) ihan vakiona esim. 26m joten kyllä senkin saa ainakin v6 perään.
A4LDE ei siinä sähköjä huvin vuoksi ole, veikkaan, että jos sähköt jättää pois niin vaihe päällä voi täristää vessaa jonkin verran tai sitten sammuu. Eikös siinä on sähköinen tunnistus onko liikutaanko vai ei ??
Hmm mikäköhän tuo mun laatikko on? Pitää koht käyä ottaas kuva siit. Jos joku tietäs... Pitäs olla v6 tanen tomaatti mut mist noit tietää ku vaihtokaupois tulee... Ja perkele ei oo vieläkää tullu vaihteen valitsinta sun muita osii vaik luvattii toimittaa. Noin 2 vuotta menny....
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Löytyy myös mekaanisella kickdownilla...turbiinin lukosta ei osaa sanoa...Tero_s kirjoitti:C4 laatikko on myös 3 vaihteinen kuten herkkko mainitsi.
A4LD lienee "paras" tai siis helpoin vaihtoehto, se kun perustuu C3 vaihteistoon. Versioita on tietenkin olemassa useita mutta jossain -89 vaiheilla tulee lisää sähköä. Vanhemmissa versiossa sähköllä on vain kickdown ja turbiinin lukko. Turbiinin lukkoa ohjataan konehuoneessa roikkuvalla alipaine kytkimellä. Kickdown kytkin on kaasuvaijerissa. A4LD on kymmenkunta senttiä pidempi kuin C3. Vaihtoon menee siis laatikon lisäksi kardaani ja palkki ja shifteri. Kickdown:n solenidi on laatikon ulkopuolella eli sen voisi luultavasti saada toimimaan vaijerillakin. Jostain OHC+A4LD sierrasta tai scorpiosta kun nappaa paketin niin kohtuullisella vaivalla vois onnistua. Noissa A4LD laatikoissa on omat murheensa, googlettamalla löytyy tarinaa. Ei se kuitenkaan huono laatikko ole jos lukee muitakin kuin suomalaisia foorumeita.
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Mekaaninenhan toi sähkömallikin tavalaan on, se solenoidihan vetää vaijerilla laatikon kyljessä olevaa kikdown vipua. Fordin pojat on näppärästi korvanneet kickdown vaijerin rajakytkimellä ja solenoidilla. Syntyi varmaan huomattava säästö.ft79 kirjoitti:Löytyy myös mekaanisella kickdownilla...
Voorteja ne on Mercurytkin