2.0 V6 biturbo

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Sulzilla näkyy olevan selkeästi hyvä meno päällä :D .

Cobrakin on tosiaan 2.0. Pitää selvitellä tarkemmin mitä tuosta nyt saisi. Miljoonaprojektia tästä ei tule, mutta jos jollaintapaa järkevällä summalla niin... ehkä?

OT: Ensin pitää saada nykyiset projektit valmiiksi = perjantaina maalikauppaan, maalaus, stereoasennukset kesken, vanteet tilauksessa, saapuvat n.2-3vko päästä jne...
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Mitkä puristukset tässä pikku-kutosessa mahtaa olla vakiona? Senverran löysin että ehkä 9:1 paikkeilla. Pitääkö paikkansa? Ilmeisesti näistä on LC ja HC mallit olemassa, erona kaiketi männän korkeus?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tuossa hard core mallissa on tosiaanki tasalakiset männät,tuossa mun taunuksessa on juuriki tuo HC moottori
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Nykyisistä 2-litraisista moottoreista puristetaan reilusti tehoa, mutta nyt on kyseessä kuitenkin vm -79 kone. Mitä siltä uskaltaisi odottaa?
Moottori on kehitetty -63 -64, tuli markkinoille -65 mallin 20m Taunuksessa, jo silloin autolehtien testaajat moittivat heikkoa vääntöä ja tehoa :roll: silti periaatteessa sama moottori kelpasi vielä -80 luvullakin uuden Fordin pellinalle.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Heh, ei siis ihan tuorein malli :).

Miten ne puristukset? Onko tuo 9:1 oikein?

Eatoneita tuossa katselin, pitää tutustua vielä tarkemmin mitoitukseen. Vaikuttaisi jossain määrin helpommalta kuin turboahtimen mitoitus, mutta voinee mennä pieleen monessa kohtaa.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kauppaan taas, olis uus procharger olemassa, varmasti aika passeli kutosen kaveriksi :) Toki ehkä isohko 2.0 v6:seen.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Sultzi kirjoitti:Kauppaan taas, olis uus procharger olemassa, varmasti aika passeli kutosen kaveriksi :) Toki ehkä isohko 2.0 v6:seen.
Mimmonen prochargeri?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

LC on 8,0:1 ja HC on 9,0:1
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Sultzi kirjoitti:...olis uus procharger...
Voi olla tuo charger minulle hieman liian pro joka suhteessa. Näyttää nyt siltä että saattaa mennä enemmän eaton / ebay linjalle... :roll:
isoatlas kirjoitti:LC on 8,0:1 ja HC on 9,0:1
Ok, kiitos!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Näyttää nyt siltä että saattaa mennä enemmän eaton / ebay linjalle... :roll
Minin ahdin... UK:n Ebayssa ollut useampiakin kaupan ihan suht asialliseen hintaan. Eiköhän sellainen ainakin alkuun riittäisi, Mineissäkin taitaa olla lähemmäs 200 heppaa.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Muurahainen kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kauppaan taas, olis uus procharger olemassa, varmasti aika passeli kutosen kaveriksi :) Toki ehkä isohko 2.0 v6:seen.
Mimmonen prochargeri?
C-1, max tehot kai 675 ja max paine 1,6bar.
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Riku kirjoitti:Minin ahdin... ...Eiköhän sellainen ainakin alkuun riittäisi.
Juu, saksassa näkyisi olevan myös jokunen 2,3l mesen ahdin myynnissä.

Pahus kun tuntuu tökkivän nyt. -81 männistä jotka oli tarkoitus laittaa, on yhdessä männänrengas syönyt itselleen elintilaa :( . Pitää laittaa nuo -68 :shock: männät siis... Niissäkin on jotain jälkiä (nakutuksesta ?). Vielä jos on muutakin kovin heikossa hapessa, niin pitää harkita vakavasti homman mielekkyyttä. Ohari olisi helpompi :? ...
Vastaa Viestiin