2.0 V6 biturbo

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TaunusXL
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:19
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

2.0 V6 biturbo

Viesti Kirjoittaja TaunusXL »

en äkkiseltään löytänyt haulla muita kuin isompien patojen ahtamista.. ja tietääkseni tässä ns. pikkulohkossa on eri alakerta kuin noissa oikeissa moottoreissa.

miten tämä 2-litrainen kutospata kestää suhteellisen mietoa ahtopainetta (reilusti alle 0,5bar)?
tarkoituksena on tällätä 2 Scwitzer s1 -puhallinta tai jotain muuta vastaavaa pientä turboa kiinni ja tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli..

kiitän ja kumarran kaikista ehkä olemattomaltakin tuntuvista tiedonmurusista
Taunus XL 2.6 V6 -71
Hyundai i20 -18
Stockmann
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 21:06
Paikkakunta: PORI

Re: 2.0 V6 biturbo

Viesti Kirjoittaja Stockmann »

TaunusXL kirjoitti:en äkkiseltään löytänyt haulla muita kuin isompien patojen ahtamista.. ja tietääkseni tässä ns. pikkulohkossa on eri alakerta kuin noissa oikeissa moottoreissa.

miten tämä 2-litrainen kutospata kestää suhteellisen mietoa ahtopainetta (reilusti alle 0,5bar)?
tarkoituksena on tällätä 2 Scwitzer s1 -puhallinta tai jotain muuta vastaavaa pientä turboa kiinni ja tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli..

kiitän ja kumarran kaikista ehkä olemattomaltakin tuntuvista tiedonmurusista
kyllähän se nyt noi paineet kestää,(korjatkaa toki jos olen väärässä)tuskin edes eroa juuri tulee jollain alle 0.5bar.,eikä pikkupaineilla juuri edes sitä "suhahdusta" saada aikaan kunnolla :lol: ..samantien isompi lohko esim.2.8/2.9i ja ahda se. Paljon enemmän tyyliä,ääntä ja järkeä varmasti luvassa :wink: ja ei sillä äänellä mitään tee jos ei kulje,ahto äänien perusteellahan pitäs jotain liikettäkin olla :wink: tyyliin riittää pelkkä vapari v6 :) (mun mielipide)
E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
TaunusXL
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:19
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusXL »

juu ei sitä tehoa tarvita kun perä, laatikko ja kartaani toimivat joka tapauksessa murtopultteina pienemmälläkin väännöllä ennen kuin woima ajautuu takarenkaaseen.. eli tavoitteena ei todellakaan ole hirmuinen tehonlisäys (tällä kertaa) vaan lähinnä omaksi iloksi tuollaiset ajattelin sinne värkätä.
Taunus XL 2.6 V6 -71
Hyundai i20 -18
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

TaunusXL kirjoitti:juu ei sitä tehoa tarvita kun perä, laatikko ja kartaani toimivat joka tapauksessa murtopultteina pienemmälläkin väännöllä
500Nm kestää T9, +600 Nm vasta murahtaa kuoret. Että saattaa pikku kutvosella säilyä voimansiirto aika pitkään ehjänä... :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Ja tästäpä topic lainaan.

Onko ajatuksia kuinka paljon tehoa tuollaisesta 2,0 v6 koneesta voisi ahtamalla saada? Millaisia ahtoja/tehoja tuo lohko esim kestää? Parilitraisena 205 tai 200(?) lohkoinen ohc tuntuu olevan yleisempi kohde ahtamiselle, mutta onko kuutosessa jotain "vikaa" miksi kannattaisi laittaa mieluummin nelonen?
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

jos haussa on vaan ääni ja tyyli niin puhkot reijän konepeltiin ja pistät popniiteillä pulkan siihen päälle ja löysäät pakosarjoja reilusti niin kuuluu sellanen tsuh kun päästää kaasusta ja kiihdyttäessä käy kova meteli :lol:
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

taunusti kirjoitti:jos haussa on vaan ääni ja tyyli niin puhkot reijän konepeltiin ja pistät popniiteillä pulkan siihen päälle ja löysäät pakosarjoja reilusti niin kuuluu sellanen tsuh kun päästää kaasusta ja kiihdyttäessä käy kova meteli :lol:
Ei ylimääräisiä reikiä enää. Tässä kevään mittaan on tullut käytettyä paljon aikaa kaikenlaisien reikien peittämiseen. Niitä kun tulee peltiin vuosien myötä ihan itsestään :wink:.

Ajatuksena oli tosiaan voisiko tuosta pikkukuutosesta saada tehoakin ulos, vai kannattaisiko jostain syystä rakentaa ehdottomasti joku muu kone.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:
taunusti kirjoitti:jos haussa on vaan ääni ja tyyli niin puhkot reijän konepeltiin ja pistät popniiteillä pulkan siihen päälle ja löysäät pakosarjoja reilusti niin kuuluu sellanen tsuh kun päästää kaasusta ja kiihdyttäessä käy kova meteli :lol:
Ei ylimääräisiä reikiä enää. Tässä kevään mittaan on tullut käytettyä paljon aikaa kaikenlaisien reikien peittämiseen. Niitä kun tulee peltiin vuosien myötä ihan itsestään :wink:.

Ajatuksena oli tosiaan voisiko tuosta pikkukuutosesta saada tehoakin ulos, vai kannattaisiko jostain syystä rakentaa ehdottomasti joku muu kone.
"tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli.."tehoa saa varmasti jos oikeen asiaan paneutuu ahtimien kans mutta helpommalla pääsis jos turbotetun 200 sierran lohkon kans ja siihen kantta työstämään efi:stä ellei halua välttämättä kikkailla paineistettujen kaasareiden kans että saa kunnolla toimimaan..tai itse ainakin lähtisin tuollasesta liikkelle vaihtoehtosesti käy kllä oikeen hyvin 205 lohkokin jos nuin pienillä painella on tarkotus ajella mutta perus koneremontin se joka tapauksessa vaatii ennen ahtamista
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Niin, siis ketjun aloittajalla oli 5 vuotta sitten tavoitteena äänet ja tyyli. Lainasin itse vain tätä topicia koska en halunnut uutta aloittaa.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Ei nyt 2.0 oo mut kyllähän tuo nimimerkki sporttijanne on jotain saanu aikaan. http://www.sporttiauto.fi/projektit/fi_FI/cobra/

Mut mistään ei oikein saa mitään valmista osaa ja halvalla ei varmasti rakenna.
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Maukkaasti on tehoa colognessa. Jotain tuollaista ilman vesisuihkuja sekä "remmillä" olen ajatuksena pyöritellyt. Näköjään tehot rajoitettu tieliikennekäyttöön, samaa ajattelin itsekin. Lähinnä tässä on nyt "ongelmana" että 2.0 pata on tallilla telineessä. Kannattaako siitä lähteä rakentamaan, vai hankkiiko mieluummin 2.3 tai 2.6 moottorin ja ahtaa sen. Nykyisistä 2-litraisista moottoreista puristetaan reilusti tehoa, mutta nyt on kyseessä kuitenkin vm -79 kone. Mitä siltä uskaltaisi odottaa?

Halpaa ei tule olemaan rakensi mitä vain. Lisäksi tietysti vielä voimansiirto sekä jarrut...
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Sulzin cortina projekti kannattaa zekata, siinä rupee olemaan cologne mallillaan.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Nykyisistä 2-litraisista moottoreista puristetaan reilusti tehoa, mutta nyt on kyseessä kuitenkin vm -79 kone. Mitä siltä uskaltaisi odottaa?

Halpaa ei tule olemaan rakensi mitä vain. Lisäksi tietysti vielä voimansiirto sekä jarrut...
no periaattessa isoin ero on nyky 2 litrasiin se että ennen ei rautaa säästetty samalla tavalla kun nykyään.siis eihän mikään estä tekemästä 2.0 V6 koneesta turboilla tehokasta.on ne ford capritkin saatu aikanaan menemään ratakireellä 1.6 ohc koneella varttimailin alle 14s niin kait nyt yhen 2.0 V6 koneenkin saa ahdettuna kulkemaan
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Rautaa siihen on ainakin käytetty reilusti :). Liekö paino ja osien saatavuus sitten syynä oharin suosioon. Oli tuolla Sporttiauton sivuilla näköjään remmitetty 2.0. Tarkempia tietoja ei vain ollut. Täytyy lukaista tuo Sulzin projekti läpi illemmalla.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Toi nimimerkki pexi:n Cobra taitaa kans olla 2.0 V6 koneella:

"ostakaa nyt hyväkkäät pois tää mun taunus

http://www.nettiauto.com/cobra/-/3270529

eikä lopu potku kesken...

teho/hintasuhde pitäisi kyllä olla kohdallaan, rakennuttamiseen on mennyt kuitenkin yli 40t€"
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin