2.0 V6 biturbo
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.0 V6 biturbo
en äkkiseltään löytänyt haulla muita kuin isompien patojen ahtamista.. ja tietääkseni tässä ns. pikkulohkossa on eri alakerta kuin noissa oikeissa moottoreissa.
miten tämä 2-litrainen kutospata kestää suhteellisen mietoa ahtopainetta (reilusti alle 0,5bar)?
tarkoituksena on tällätä 2 Scwitzer s1 -puhallinta tai jotain muuta vastaavaa pientä turboa kiinni ja tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli..
kiitän ja kumarran kaikista ehkä olemattomaltakin tuntuvista tiedonmurusista
miten tämä 2-litrainen kutospata kestää suhteellisen mietoa ahtopainetta (reilusti alle 0,5bar)?
tarkoituksena on tällätä 2 Scwitzer s1 -puhallinta tai jotain muuta vastaavaa pientä turboa kiinni ja tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli..
kiitän ja kumarran kaikista ehkä olemattomaltakin tuntuvista tiedonmurusista
Taunus XL 2.6 V6 -71
Hyundai i20 -18
Hyundai i20 -18
Re: 2.0 V6 biturbo
kyllähän se nyt noi paineet kestää,(korjatkaa toki jos olen väärässä)tuskin edes eroa juuri tulee jollain alle 0.5bar.,eikä pikkupaineilla juuri edes sitä "suhahdusta" saada aikaan kunnolla ..samantien isompi lohko esim.2.8/2.9i ja ahda se. Paljon enemmän tyyliä,ääntä ja järkeä varmasti luvassa ja ei sillä äänellä mitään tee jos ei kulje,ahto äänien perusteellahan pitäs jotain liikettäkin olla tyyliin riittää pelkkä vapari v6 (mun mielipide)TaunusXL kirjoitti:en äkkiseltään löytänyt haulla muita kuin isompien patojen ahtamista.. ja tietääkseni tässä ns. pikkulohkossa on eri alakerta kuin noissa oikeissa moottoreissa.
miten tämä 2-litrainen kutospata kestää suhteellisen mietoa ahtopainetta (reilusti alle 0,5bar)?
tarkoituksena on tällätä 2 Scwitzer s1 -puhallinta tai jotain muuta vastaavaa pientä turboa kiinni ja tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli..
kiitän ja kumarran kaikista ehkä olemattomaltakin tuntuvista tiedonmurusista
E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
juu ei sitä tehoa tarvita kun perä, laatikko ja kartaani toimivat joka tapauksessa murtopultteina pienemmälläkin väännöllä ennen kuin woima ajautuu takarenkaaseen.. eli tavoitteena ei todellakaan ole hirmuinen tehonlisäys (tällä kertaa) vaan lähinnä omaksi iloksi tuollaiset ajattelin sinne värkätä.
Taunus XL 2.6 V6 -71
Hyundai i20 -18
Hyundai i20 -18
500Nm kestää T9, +600 Nm vasta murahtaa kuoret. Että saattaa pikku kutvosella säilyä voimansiirto aika pitkään ehjänä...TaunusXL kirjoitti:juu ei sitä tehoa tarvita kun perä, laatikko ja kartaani toimivat joka tapauksessa murtopultteina pienemmälläkin väännöllä
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Ja tästäpä topic lainaan.
Onko ajatuksia kuinka paljon tehoa tuollaisesta 2,0 v6 koneesta voisi ahtamalla saada? Millaisia ahtoja/tehoja tuo lohko esim kestää? Parilitraisena 205 tai 200(?) lohkoinen ohc tuntuu olevan yleisempi kohde ahtamiselle, mutta onko kuutosessa jotain "vikaa" miksi kannattaisi laittaa mieluummin nelonen?
Onko ajatuksia kuinka paljon tehoa tuollaisesta 2,0 v6 koneesta voisi ahtamalla saada? Millaisia ahtoja/tehoja tuo lohko esim kestää? Parilitraisena 205 tai 200(?) lohkoinen ohc tuntuu olevan yleisempi kohde ahtamiselle, mutta onko kuutosessa jotain "vikaa" miksi kannattaisi laittaa mieluummin nelonen?
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Ei ylimääräisiä reikiä enää. Tässä kevään mittaan on tullut käytettyä paljon aikaa kaikenlaisien reikien peittämiseen. Niitä kun tulee peltiin vuosien myötä ihan itsestään .taunusti kirjoitti:jos haussa on vaan ääni ja tyyli niin puhkot reijän konepeltiin ja pistät popniiteillä pulkan siihen päälle ja löysäät pakosarjoja reilusti niin kuuluu sellanen tsuh kun päästää kaasusta ja kiihdyttäessä käy kova meteli
Ajatuksena oli tosiaan voisiko tuosta pikkukuutosesta saada tehoakin ulos, vai kannattaisiko jostain syystä rakentaa ehdottomasti joku muu kone.
"tarkoitushan ei ole se äärimmäinen woima vaan ääni ja tyyli.."tehoa saa varmasti jos oikeen asiaan paneutuu ahtimien kans mutta helpommalla pääsis jos turbotetun 200 sierran lohkon kans ja siihen kantta työstämään efi:stä ellei halua välttämättä kikkailla paineistettujen kaasareiden kans että saa kunnolla toimimaan..tai itse ainakin lähtisin tuollasesta liikkelle vaihtoehtosesti käy kllä oikeen hyvin 205 lohkokin jos nuin pienillä painella on tarkotus ajella mutta perus koneremontin se joka tapauksessa vaatii ennen ahtamistaPaikallinen Harrastaja kirjoitti:Ei ylimääräisiä reikiä enää. Tässä kevään mittaan on tullut käytettyä paljon aikaa kaikenlaisien reikien peittämiseen. Niitä kun tulee peltiin vuosien myötä ihan itsestään .taunusti kirjoitti:jos haussa on vaan ääni ja tyyli niin puhkot reijän konepeltiin ja pistät popniiteillä pulkan siihen päälle ja löysäät pakosarjoja reilusti niin kuuluu sellanen tsuh kun päästää kaasusta ja kiihdyttäessä käy kova meteli
Ajatuksena oli tosiaan voisiko tuosta pikkukuutosesta saada tehoakin ulos, vai kannattaisiko jostain syystä rakentaa ehdottomasti joku muu kone.
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Maukkaasti on tehoa colognessa. Jotain tuollaista ilman vesisuihkuja sekä "remmillä" olen ajatuksena pyöritellyt. Näköjään tehot rajoitettu tieliikennekäyttöön, samaa ajattelin itsekin. Lähinnä tässä on nyt "ongelmana" että 2.0 pata on tallilla telineessä. Kannattaako siitä lähteä rakentamaan, vai hankkiiko mieluummin 2.3 tai 2.6 moottorin ja ahtaa sen. Nykyisistä 2-litraisista moottoreista puristetaan reilusti tehoa, mutta nyt on kyseessä kuitenkin vm -79 kone. Mitä siltä uskaltaisi odottaa?
Halpaa ei tule olemaan rakensi mitä vain. Lisäksi tietysti vielä voimansiirto sekä jarrut...
Halpaa ei tule olemaan rakensi mitä vain. Lisäksi tietysti vielä voimansiirto sekä jarrut...
no periaattessa isoin ero on nyky 2 litrasiin se että ennen ei rautaa säästetty samalla tavalla kun nykyään.siis eihän mikään estä tekemästä 2.0 V6 koneesta turboilla tehokasta.on ne ford capritkin saatu aikanaan menemään ratakireellä 1.6 ohc koneella varttimailin alle 14s niin kait nyt yhen 2.0 V6 koneenkin saa ahdettuna kulkemaanPaikallinen Harrastaja kirjoitti:Nykyisistä 2-litraisista moottoreista puristetaan reilusti tehoa, mutta nyt on kyseessä kuitenkin vm -79 kone. Mitä siltä uskaltaisi odottaa?
Halpaa ei tule olemaan rakensi mitä vain. Lisäksi tietysti vielä voimansiirto sekä jarrut...
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Toi nimimerkki pexi:n Cobra taitaa kans olla 2.0 V6 koneella:
"ostakaa nyt hyväkkäät pois tää mun taunus
http://www.nettiauto.com/cobra/-/3270529
eikä lopu potku kesken...
teho/hintasuhde pitäisi kyllä olla kohdallaan, rakennuttamiseen on mennyt kuitenkin yli 40t€"
"ostakaa nyt hyväkkäät pois tää mun taunus
http://www.nettiauto.com/cobra/-/3270529
eikä lopu potku kesken...
teho/hintasuhde pitäisi kyllä olla kohdallaan, rakennuttamiseen on mennyt kuitenkin yli 40t€"
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98