2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1260
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Tähtisilmä kirjoitti:
tane16 kirjoitti:noh mulleppa kävikin niin että kulutus nousi tuon kaasarin vaihdon myötä maantie ajon 8 litrasta kymppiin.. ja mielestäni alakierrosten vääntökin huononi..
No saapahan imuäänet kuulumaan, kun vaihtaa vakiofilsun vapaastivirtaavaan! Pj:n testaama teholisä kuulostaa kyllä kovalta...mikähän kone / kaasariyhdistelmä kyseessä!

moottori oli 2.8V6 kaasarilla
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

mois13 kirjoitti:
Januzki kirjoitti:No mitä pitäsit sitten hintaa sivuimulla?
Satasella jo sen kerran myin, mut kaverilla ei ollutkaan rahaa...
90 € + postikulut! Siis Solex + imusarja. Yritin laittaa sulle kuvia siitä Solexista sähköpostilla mut eihän sinne sun hotmailiin mitään mahtunnu...
Liian kallis. :( Tiedossa on Weberin 32/36 dgv 35€:lla...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Niin ja kun oon katellu GTI-Magazinesta niitä vapaavirtaussuodattimia, niin niistä luvataan kaikista malleista 3-6 hepan lisätehoa. Tiedä sitä sitten. Kyllä kai se ihan kätevä olis. :)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No se on kyllä totta että ton DGV:n (DGAV=Automaatti ryyppy) pitää olla kunnossa. Samoin kuin VV-kaasuttimen :) Yleensä suositellaan 1. ja 2. kurkkujen ilmasuuttimien paikkojen vaihtoa keskenään vakioarvoista. En muista mihin tämä perustui. Vaikuttikohan just noihin alavääntöihin?

Ja monesti ne on väljiä kaasuakselistosta, varsinkin 1. kurkusta. Sellanen on todella hankala säätää. Seosruuvista säädetään vain seokset tyhjäkäynnille, ajossa tapahtuva seosten säätö pitää tehdä suuttimia vaihtaen! Eli vähän hankalaa, mutta kun saa kohdalleen niin avot.

Mutta kyllä ite laittasin 2-kurkkuisen, ittellä kun on niitä ollut "muutamia", sekä 1.6:ssa että 2.0:ssa. Onhan se vähän sporttisempi :) Molemmille kaasutintyypeille löytyy kuitenkin kannattajansa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

hyvät on teillä keskustelut :lol: ikkuna auki ja pääpihalle ja avatkaa suu.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

tanari kirjoitti:hyvät on teillä keskustelut :lol: ikkuna auki ja pääpihalle ja avatkaa suu.
Pitäskö tehdä niin? :shock: Kokemus se sekin olis. :P
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

teekoo kirjoitti:Jatketaan OT:llä:
Fordin "juuttuvakurkkunen" on huonosta maineestaan huolimatta hyvä ja taloudellinen kaasutin käyttöautoon kun se on kunnossa.
Olen samaa mieltä. Mulla on käyttöautoina 2 x -82 1.6 GX (man ja aut) ja molempiin olen hankinnan jälkeen vaihtanut takaisin VV-kaasuttimet. Tosiasia on, että millään muulla kaasuttimella en ole 1.6 OHC:stä saanut niin hyvää alakierrosvääntöä kuin VV:llä. Jopa alle 30 km/h vauhdista voi nelosella painaa kaasua ja kone vääntää tasaisesti ja jurinoitta. Ei onnistu Ford 1V:llä eikä 32/36 DGAV:llä vaikka siinä olisi 1.6 OHC:n suuttimet.

tuohon miekin taidan pikkuhiljaa uskoa... eihän siinä dgv:ssä ole loppujen lopuksi säätöjä muuta kuin tyhjäkäynti seos mitä se ukko siellä pajalla ois ees säätänyt.. kaasutinexpertiltä kyselin aikanaan tuosta että pelaako suuttimet tuossa 1.6 ja sano että ei muuta kuin kiinni vain..mutta mutta olisikohan sittenkään kannattanu.. jos tuo vanhakin muistaakseni 8 litraan jollakin reissulla pääsi.. ohan se jo aika vähän taunuksen alitehoiselta koneelta!
Vastaa Viestiin