Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
tane16 kirjoitti:noh mulleppa kävikin niin että kulutus nousi tuon kaasarin vaihdon myötä maantie ajon 8 litrasta kymppiin.. ja mielestäni alakierrosten vääntökin huononi..
No saapahan imuäänet kuulumaan, kun vaihtaa vakiofilsun vapaastivirtaavaan! Pj:n testaama teholisä kuulostaa kyllä kovalta...mikähän kone / kaasariyhdistelmä kyseessä!
Januzki kirjoitti:No mitä pitäsit sitten hintaa sivuimulla?
Satasella jo sen kerran myin, mut kaverilla ei ollutkaan rahaa...
90 € + postikulut! Siis Solex + imusarja. Yritin laittaa sulle kuvia siitä Solexista sähköpostilla mut eihän sinne sun hotmailiin mitään mahtunnu...
Liian kallis. Tiedossa on Weberin 32/36 dgv 35€:lla...
Niin ja kun oon katellu GTI-Magazinesta niitä vapaavirtaussuodattimia, niin niistä luvataan kaikista malleista 3-6 hepan lisätehoa. Tiedä sitä sitten. Kyllä kai se ihan kätevä olis.
No se on kyllä totta että ton DGV:n (DGAV=Automaatti ryyppy) pitää olla kunnossa. Samoin kuin VV-kaasuttimen Yleensä suositellaan 1. ja 2. kurkkujen ilmasuuttimien paikkojen vaihtoa keskenään vakioarvoista. En muista mihin tämä perustui. Vaikuttikohan just noihin alavääntöihin?
Ja monesti ne on väljiä kaasuakselistosta, varsinkin 1. kurkusta. Sellanen on todella hankala säätää. Seosruuvista säädetään vain seokset tyhjäkäynnille, ajossa tapahtuva seosten säätö pitää tehdä suuttimia vaihtaen! Eli vähän hankalaa, mutta kun saa kohdalleen niin avot.
Mutta kyllä ite laittasin 2-kurkkuisen, ittellä kun on niitä ollut "muutamia", sekä 1.6:ssa että 2.0:ssa. Onhan se vähän sporttisempi Molemmille kaasutintyypeille löytyy kuitenkin kannattajansa.
Fordin "juuttuvakurkkunen" on huonosta maineestaan huolimatta hyvä ja taloudellinen kaasutin käyttöautoon kun se on kunnossa.
Olen samaa mieltä. Mulla on käyttöautoina 2 x -82 1.6 GX (man ja aut) ja molempiin olen hankinnan jälkeen vaihtanut takaisin VV-kaasuttimet. Tosiasia on, että millään muulla kaasuttimella en ole 1.6 OHC:stä saanut niin hyvää alakierrosvääntöä kuin VV:llä. Jopa alle 30 km/h vauhdista voi nelosella painaa kaasua ja kone vääntää tasaisesti ja jurinoitta. Ei onnistu Ford 1V:llä eikä 32/36 DGAV:llä vaikka siinä olisi 1.6 OHC:n suuttimet.
tuohon miekin taidan pikkuhiljaa uskoa... eihän siinä dgv:ssä ole loppujen lopuksi säätöjä muuta kuin tyhjäkäynti seos mitä se ukko siellä pajalla ois ees säätänyt.. kaasutinexpertiltä kyselin aikanaan tuosta että pelaako suuttimet tuossa 1.6 ja sano että ei muuta kuin kiinni vain..mutta mutta olisikohan sittenkään kannattanu.. jos tuo vanhakin muistaakseni 8 litraan jollakin reissulla pääsi.. ohan se jo aika vähän taunuksen alitehoiselta koneelta!