2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kaikkea pitää kokeilla..kyllä! joskus sierrasta otin muuttuvakurkkuseen putsarinkotelon niin siinä oli alkuperäinen sellanen vähän neliön mallinen pyöree putki jonka tarkotus oli vissiin mennä jäähdyttimen eteen..
niinhän tuossa veljen eskossakin on sellanen ja se on veetty siihen jäähdyttimen oikeille puolelle... kovasti ne on niitä tehtaalla joskus taunuksien jälkeen laitellut (sierra, esko) ehkä niistä sitten voi jotain hyötyäkin olla?! ainakin tuossa eskossa kylmällä ilmalla tuo kaasari jäätyi aika herkästi kun sai suoraan kylmää ilmaa eikä siinä se alipaine toiminen läppä toiminnut(jonka pitäis säätää kylmän ja kuuman väliltä) et en tiiä onko se keksintö talvella mut kesällähän se voi olla ihan toimiva ratkaisu.. kun eikös se kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sieltä kone tilasta kun jäähdyttimestäkin tulee vähän lämpö sinne koneen luo..
niinhän tuossa veljen eskossakin on sellanen ja se on veetty siihen jäähdyttimen oikeille puolelle... kovasti ne on niitä tehtaalla joskus taunuksien jälkeen laitellut (sierra, esko) ehkä niistä sitten voi jotain hyötyäkin olla?! ainakin tuossa eskossa kylmällä ilmalla tuo kaasari jäätyi aika herkästi kun sai suoraan kylmää ilmaa eikä siinä se alipaine toiminen läppä toiminnut(jonka pitäis säätää kylmän ja kuuman väliltä) et en tiiä onko se keksintö talvella mut kesällähän se voi olla ihan toimiva ratkaisu.. kun eikös se kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sieltä kone tilasta kun jäähdyttimestäkin tulee vähän lämpö sinne koneen luo..
No empä ainakaan ite oo rupeemassa tuommosia yrittämään. Kuulostaa nimittäin aika hölmöltä ratkaisulta mun mielestä. Annan varmaan olla konetilan olla vakio, tai saatan laittaa 2-kurkkusen kaasarin.tane16 kirjoitti:kaikkea pitää kokeilla..kyllä! joskus sierrasta otin muuttuvakurkkuseen putsarinkotelon niin siinä oli alkuperäinen sellanen vähän neliön mallinen pyöree putki jonka tarkotus oli vissiin mennä jäähdyttimen eteen..
niinhän tuossa veljen eskossakin on sellanen ja se on veetty siihen jäähdyttimen oikeille puolelle... kovasti ne on niitä tehtaalla joskus taunuksien jälkeen laitellut (sierra, esko) ehkä niistä sitten voi jotain hyötyäkin olla?! ainakin tuossa eskossa kylmällä ilmalla tuo kaasari jäätyi aika herkästi kun sai suoraan kylmää ilmaa eikä siinä se alipaine toiminen läppä toiminnut(jonka pitäis säätää kylmän ja kuuman väliltä) et en tiiä onko se keksintö talvella mut kesällähän se voi olla ihan toimiva ratkaisu.. kun eikös se kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sieltä kone tilasta kun jäähdyttimestäkin tulee vähän lämpö sinne koneen luo..
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Miten olis 1.6L:een 32/36 dgv kaasari? Semmosta oon katellu. Ja samaa mieltä oon käsiryypyn kanssa, paljon kätevämpi ja ei välttämättä vie niin paljon penzaa. Automaattiryyppy saattaa lähteä liian aikasin pois päältä ja muuta ei niin kivaa...Taunusmies Jussi kirjoitti:2-kurkkuisen käyttö on suotavaa, koska sillä pitäisi päästä parempaan polttoainetalouteen, saa muutaman lisähevosen ja käsiryyppy on ainakin minusta paljon toimivampi kuin automaattiryyppy.
Osta vaan semmonen kaasari, kyllä se pelittää 1.6:ssa! Niitä saa edullisesti! Ostin tommosen Weber-32/36DGAV kaasarin ja imusarjan 20 €.Januzki kirjoitti:Miten olis 1.6L:een 32/36 dgv kaasari? Semmosta oon katellu. Ja samaa mieltä oon käsiryypyn kanssa, paljon kätevämpi ja ei välttämättä vie niin paljon penzaa. Automaattiryyppy saattaa lähteä liian aikasin pois päältä ja muuta ei niin kivaa...Taunusmies Jussi kirjoitti:2-kurkkuisen käyttö on suotavaa, koska sillä pitäisi päästä parempaan polttoainetalouteen, saa muutaman lisähevosen ja käsiryyppy on ainakin minusta paljon toimivampi kuin automaattiryyppy.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No etpä oo paljoo maksanu. Myyhän mulle, vai onko sulla itellä tarvetta sille?mois13 kirjoitti:Osta vaan semmonen kaasari, kyllä se pelittää 1.6:ssa! Niitä saa edullisesti! Ostin tommosen Weber-32/36DGAV kaasarin ja imusarjan 20 €.Januzki kirjoitti:Miten olis 1.6L:een 32/36 dgv kaasari? Semmosta oon katellu. Ja samaa mieltä oon käsiryypyn kanssa, paljon kätevämpi ja ei välttämättä vie niin paljon penzaa. Automaattiryyppy saattaa lähteä liian aikasin pois päältä ja muuta ei niin kivaa...Taunusmies Jussi kirjoitti:2-kurkkuisen käyttö on suotavaa, koska sillä pitäisi päästä parempaan polttoainetalouteen, saa muutaman lisähevosen ja käsiryyppy on ainakin minusta paljon toimivampi kuin automaattiryyppy.
Tee-se-itse tyylillä voi tommosen näkösiä (melkein yhtä hienoja ) tehdä
esim hackmannin kattilan kansista ja laittamalla joku pyöree suodatin väliin.
kromiset pölykapselit on toinen aihiolähde ...
Hyvin virtaavassa ilmanotossa pitäs olla mielestäni joku muu kuin terävä kulma ilmanotossa esim kiihdytyssuppilon pätkä putsarin sisällä.
-vk- (astriel)
esim hackmannin kattilan kansista ja laittamalla joku pyöree suodatin väliin.
kromiset pölykapselit on toinen aihiolähde ...
Hyvin virtaavassa ilmanotossa pitäs olla mielestäni joku muu kuin terävä kulma ilmanotossa esim kiihdytyssuppilon pätkä putsarin sisällä.
-vk- (astriel)
Joo, noita saa halvalla noilta jotka rakentaa Jokkis autoja. Ne kun ei tee mitään tommosilla vakio kaasareilla eikä imusarjoilla.Januzki kirjoitti: No etpä oo paljoo maksanu. Myyhän mulle, vai onko sulla itellä tarvetta sille?
En nyt vielä sitä myy koska saatan vielä laittaa sen itselle kiinni! Ruiskuahan mun pitäis asentaa, mut ei tunnu energiaa siihen riittävän...
Sen 2-kurkkusen sivuimu Solexin ja imusarjan voisin kyllä myydä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No mitä pitäsit sitten hintaa sivuimulla?mois13 kirjoitti:Joo, noita saa halvalla noilta jotka rakentaa Jokkis autoja. Ne kun ei tee mitään tommosilla vakio kaasareilla eikä imusarjoilla.Januzki kirjoitti: No etpä oo paljoo maksanu. Myyhän mulle, vai onko sulla itellä tarvetta sille?
En nyt vielä sitä myy koska saatan vielä laittaa sen itselle kiinni! Ruiskuahan mun pitäis asentaa, mut ei tunnu energiaa siihen riittävän...
Sen 2-kurkkusen sivuimu Solexin ja imusarjan voisin kyllä myydä!
Satasella jo sen kerran myin, mut kaverilla ei ollutkaan rahaa...Januzki kirjoitti:No mitä pitäsit sitten hintaa sivuimulla?
90 € + postikulut! Siis Solex + imusarja. Yritin laittaa sulle kuvia siitä Solexista sähköpostilla mut eihän sinne sun hotmailiin mitään mahtunnu...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Muistit oikein....., 6 hv tuli lisää putsarinkotelon irroituksella. Mittaus tehtiin Harisen penkissä Valkeakoskella.Miikka kirjoitti:Onkos Pj paikalla?? Muistan hänen kerran kertoneen jutun, miten hän autoaan penkittäessään irrotti (vakio)ilmanputsarin kokonaan ja hepoja tuli heti useampi lisää!!
Kyllä sillä kotelolla on väliä, nimenomaan sillä, mikä on kotelon sisään virtaavan ilman virtausaukon pinta-ala.
noh mulleppa kävikin niin että kulutus nousi tuon kaasarin vaihdon myötä maantie ajon 8 litrasta kymppiin.. ja mielestäni alakierrosten vääntökin huononi.. en tiiä onko mulla joku sit menny vikaan?! kaasarin purkasin, putsasin ja seokset on säädätetty firmassa... suuttimetkin pitäisi olla vakio 2.0L
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
No saapahan imuäänet kuulumaan, kun vaihtaa vakiofilsun vapaastivirtaavaan! Pj:n testaama teholisä kuulostaa kyllä kovalta...mikähän kone / kaasariyhdistelmä kyseessä!tane16 kirjoitti:noh mulleppa kävikin niin että kulutus nousi tuon kaasarin vaihdon myötä maantie ajon 8 litrasta kymppiin.. ja mielestäni alakierrosten vääntökin huononi..
Sitten OT:a!
Fordin "juuttuvakurkkunen" on huonosta maineestaan huolimatta hyvä ja taloudellinen kaasutin käyttöautoon kun se on kunnossa. Ainakin itsellä on siitä vain hyviä kokemuksia yli 140tkm edestä. Jos matkanopeus n. 80-90km/h niin kulutus n. 7.5l / 100km eikä sillä jalkoihin jää!!
Lähes poikkeuksetta kaksikurkkuset vie enemmän. Esim. suosittu korvauskaasari Weber 32/36 Dgav on kyllä vaikea säätää. Lisäksi ko. kaasarit on yleensä käytettyinä ensiöpuolelta väljiä paskoja joita ei saa korjaamatta säätöihin vaikka korjaussatsit ja neulaventtiilin uusiikin.
Jatketaan OT:llä:
Olen samaa mieltä. Mulla on käyttöautoina 2 x -82 1.6 GX (man ja aut) ja molempiin olen hankinnan jälkeen vaihtanut takaisin VV-kaasuttimet. Tosiasia on, että millään muulla kaasuttimella en ole 1.6 OHC:stä saanut niin hyvää alakierrosvääntöä kuin VV:llä. Jopa alle 30 km/h vauhdista voi nelosella painaa kaasua ja kone vääntää tasaisesti ja jurinoitta. Ei onnistu Ford 1V:llä eikä 32/36 DGAV:llä vaikka siinä olisi 1.6 OHC:n suuttimet.Fordin "juuttuvakurkkunen" on huonosta maineestaan huolimatta hyvä ja taloudellinen kaasutin käyttöautoon kun se on kunnossa.