taunukseen ruisku...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Girder
Viestit: 36
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Girder »

Nyt on aika paha flunssa... Tänään en hirveesti pystynyt tehdä mitään tallissa, mutta toivottavasti menee nopeesti ohi niin jos vaikka viikonloppuna pääsisi ajelemaan jos vain katsastusmies sen sallii :)
-75 Taunus 2D 2.0iS
Girder
Viestit: 36
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Girder »

Juu eli tämä viikko meni sairastellessa, mutta nyt on jo parempi olo.
Elikkä nyt olisi tarkoituksena päästä lähipäivinä konttorille.
-75 Taunus 2D 2.0iS
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

no, tää on kyllä "kaverinjuttuja" mutta on kuitenkin rakentanut tuo ko. henkilö useamman turbonissanin. elikkä alle -85 rekisteröityihin autoihin voi turbon laittaa suoraan, mutta vaaditaan joku virallinen selvitys ko. koneen tehosta. eli dynolappua metsästämään nollapaineilla. Jostain muistan kuulleeni jotta joutus katin laittamaan, mutta en vanno.
Tosin se onkin sitten eri asia mistä saa semmosen "virallisen" dynolapun, jotta koneessa on tarpeeksi vähän kaakkia, jotta se kelpaisi katsastusasemalle.
Uudemmissa autoissa ei onnistukkaan ilman lupia, ellei mallisarjassa ole yhtään turbovekotinta...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sellasen leimalle kelpaavan dynolapun saa joka ukolta, joka niitä dynotuksia tekee.
Ei vähäpäästöisen virittämisessä ei ole hankaluuksia, mutta jos rek.otteessa on ko. maininta niin sitten pitää olla VTT:n pakokauhu lappu ja se on pirun kallis.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Girder kirjoitti:Nyt on aika paha flunssa... Tänään en hirveesti pystynyt tehdä mitään tallissa, mutta toivottavasti menee nopeesti ohi niin jos vaikka viikonloppuna pääsisi ajelemaan jos vain katsastusmies sen sallii :)
no jokos oot ruiskun saanu toimii? mites noitten sähköjen osalta,onko paha laittaa?
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

joo, no itsellänihän on nyt tuommonen jälkiruiskutettu coupe.
ei edes mitään ihmeellisyyksiä (keräystankkeja ym) mitä täällä porukka värkkäilee....
ompahan vaan ruisku teljetty kiinni, pumppu alkuperäseen bensalinjaan ja paluu tankin täyttöön.....

Toimii todellakin ripeämmin kun kaasarilla!

mitään muuta ei ole laitettu.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ootko pitkäänkin ajellu? Miten käyttäytyy mutkissa, sillon periaatteessa pitäs imasta ilmaa väliin ilmaa (ellei sitten oo tankki koko ajan täynnä) - sammuu tai jos ei sammu niin tekee pumpulle hallaa. Ja vissiin oli elektroninen ruisku? Millanen pumppu tuossa on, lähinnä paineet ja tuotto?

Kyllä mullakin mekaaninen toimi tuolleen asennettuna, yläkierroksilla vaan loppu ilmeisesti bensa. MUTTA empä oo siitäkään 100% varma, kun esim. puola oli mulla loppujen lopuksi paskana. Joka tapauksessa noin asennettuna ruiskupumppu piti välillä mielenkiintosta työstöääntä, nyt keräilysäiliöstä imiessään kehrää tasaisesti kuin kissa uuninpankolla :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin