V6 moottorin irroitus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

V6 moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja tanari »

miten ootte ottanu pois ton tuolta keulalta? taunuksessahan on näköjään erillinen etukelkka, lähteekö parhaiten alakautta koko kelkka vaihteistoineen tiputtamalla alas vai nostanko pelkän moottorin yläkautta?

yläkautta nosto olisi helppo tavallaan koska konepelti vain pois, pakosarjat irti, lootasta irti ja nesteet pois ja kone ylös..

alakautta laskeminen olis taas siinämielessä hyvä että samalla vois uusia kelkan puslat + sais uuden lootan ja koneen yhtenä kokonaisuutena pistettyä paikalleen, jäis se kytkinakselin renkkaus ahtaassa konehuoneessa pois :roll:

mutta miten ootte ite tehny?
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

yläkautta.. on sitten tilaa ottaa apurunkokin irti..
Taunus Maximus =)
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Yläkautta minäkin olen ottanu.
Taunus on luonnollinen asia
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

okei, no sitten pitää virittää tallinkattoo järeetä lankkuu :lol: pitää sit kikkailla auton alla lootaa ja no sit se selvii :wink: pitänee ottaa kuvia kans.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Yläkautta, mutta ihan turhaan irrotella laatikkoa, tai erityisesti pakosarjoja! Pakosarjoista se kone on mitä kätevin nostaa!

Tossa kuva siitä miten se koko kone+paketti -yhdistelmä muljahtaa konehuoneeseen. (p.s. auto ei ole nykyään naamasta noin ruma :oops: )

http://www.hut.fi/~jhassi/sisaan.jpg
-71 Coupe GT
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo yläkautta, vaihdelaatikon kanssakin tulee, mut ei juurikaan väliä onko laatikko mukana vai ei. Laatikon kans ahtaampaa, ilman ahtaampaa irrottaa ja kiinnittää pultit. Suhteellista... :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Kyllä ne voi alakauttakin tiputtaa pois, kätevää jos purkaa auton kokonaan. Laskee vain akselit maahan jättäen tunkit korin alle. Sitten etupalkin ruuvit ym. irti ja nostaa koria tunkeilla vähän että kaikki liitokset ovat irti. Tyhjän korin jaksaakin sitten jo kääntää pois tieltä ja kerätä tekniikan talteen. Tuli purettua entinen '76 noin kun täytyi hävittää se äkkiä pihalta, sierran kanssa ei ollut yhtä helppoa.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Jukkis kirjoitti:Yläkautta, mutta ihan turhaan irrotella laatikkoa, tai erityisesti pakosarjoja! Pakosarjoista se kone on mitä kätevin nostaa!

Tossa kuva siitä miten se koko kone+paketti -yhdistelmä muljahtaa konehuoneeseen. (p.s. auto ei ole nykyään naamasta noin ruma :oops: )

http://www.hut.fi/~jhassi/sisaan.jpg
no mulla on peltisarjat mitkä jatkuu pitkälle auton alle :lol:
mutta toihan näyttää mainiosti tulevan(onkohan auton etupää hiukan ylhäällä kun laatikon häntä ei osu maahan?), sierraan oli vaikee saada ängettyä kone + loota yläkautta, melkeen piti loota pistää eka ja sitten alkaa konetta pistämään :shock:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

aika nätisti se tulee laatikonkin kanssa, ite oon aina purkanu niinpäin, jotta kone irti latikosta, sitten laatikko erikseen pihalle, ja pakettina paikalleen. koneen kun ottaa pois ensin (8 pulttia) niin on helpompi irrottaa vaijerit, kardaani ja kiinnityspultit (no, suhteellista taaskin)
Sen verta useasti on tullut otettua tuota konetta pois, jotta kesällä kokeilin huvikseen kellottaa konen irrottamista. 20min siitä, kun auton ajoin talliin, oli mylly jo pihalla ja purkaantumassa :Pi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:no mulla on peltisarjat mitkä jatkuu pitkälle auton alle :lol:
mutta toihan näyttää mainiosti tulevan(onkohan auton etupää hiukan ylhäällä kun laatikon häntä ei osu maahan?), sierraan oli vaikee saada ängettyä kone + loota yläkautta, melkeen piti loota pistää eka ja sitten alkaa konetta pistämään :shock:
Onhan se keula ylhäällä, kun sieltä on otettu tollasen malmimöykyn paino pois :P . Laatikon häntä mulla oli muistaakseni semmosen renkailla varustetun tunkin päällä, niin se liuku siististi taaksepäin sitä mukaa kun konetta laski (ja toisinpäin pois otettaessa). Sun pitää hankkia valurautaset "asennuspakosarjat" :lol: .
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Ja asennusolutta.. :wink:
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Antti kirjoitti:Ja asennusolutta.. :wink:
joo, tottakai tärkein... jossain vaiheessa vaan meinaa se autonlaitto unohtua siinä sivussa, tai sitten saa seuraavana päivänä purkaa koneen irti ja kääntää sen oikein päin konehuoneeseen...
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Vaan sehän se on homman suola. Ja sitä toista päivää varten uudet asennusoluet... :lol:
Taunus on luonnollinen asia
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viipo kirjoitti:
Antti kirjoitti:Ja asennusolutta.. :wink:
joo, tottakai tärkein... jossain vaiheessa vaan meinaa se autonlaitto unohtua siinä sivussa, tai sitten saa seuraavana päivänä purkaa koneen irti ja kääntää sen oikein päin konehuoneeseen...
jep...

Nimimerkillä " takaiskarit paksupää alaspäin"

-vk- (astriel)
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Ei se mitään, "upside down" -iskarit on ollut sporttiprätkissä kova juttu jo pitkän aikaa :lol:
-71 Coupe GT
Vastaa Viestiin