V6 moottorin irroitus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
V6 moottorin irroitus
miten ootte ottanu pois ton tuolta keulalta? taunuksessahan on näköjään erillinen etukelkka, lähteekö parhaiten alakautta koko kelkka vaihteistoineen tiputtamalla alas vai nostanko pelkän moottorin yläkautta?
yläkautta nosto olisi helppo tavallaan koska konepelti vain pois, pakosarjat irti, lootasta irti ja nesteet pois ja kone ylös..
alakautta laskeminen olis taas siinämielessä hyvä että samalla vois uusia kelkan puslat + sais uuden lootan ja koneen yhtenä kokonaisuutena pistettyä paikalleen, jäis se kytkinakselin renkkaus ahtaassa konehuoneessa pois
mutta miten ootte ite tehny?
yläkautta nosto olisi helppo tavallaan koska konepelti vain pois, pakosarjat irti, lootasta irti ja nesteet pois ja kone ylös..
alakautta laskeminen olis taas siinämielessä hyvä että samalla vois uusia kelkan puslat + sais uuden lootan ja koneen yhtenä kokonaisuutena pistettyä paikalleen, jäis se kytkinakselin renkkaus ahtaassa konehuoneessa pois
mutta miten ootte ite tehny?
matalan pudjetin kulkineet...
Yläkautta, mutta ihan turhaan irrotella laatikkoa, tai erityisesti pakosarjoja! Pakosarjoista se kone on mitä kätevin nostaa!
Tossa kuva siitä miten se koko kone+paketti -yhdistelmä muljahtaa konehuoneeseen. (p.s. auto ei ole nykyään naamasta noin ruma )
http://www.hut.fi/~jhassi/sisaan.jpg
Tossa kuva siitä miten se koko kone+paketti -yhdistelmä muljahtaa konehuoneeseen. (p.s. auto ei ole nykyään naamasta noin ruma )
http://www.hut.fi/~jhassi/sisaan.jpg
-71 Coupe GT
Kyllä ne voi alakauttakin tiputtaa pois, kätevää jos purkaa auton kokonaan. Laskee vain akselit maahan jättäen tunkit korin alle. Sitten etupalkin ruuvit ym. irti ja nostaa koria tunkeilla vähän että kaikki liitokset ovat irti. Tyhjän korin jaksaakin sitten jo kääntää pois tieltä ja kerätä tekniikan talteen. Tuli purettua entinen '76 noin kun täytyi hävittää se äkkiä pihalta, sierran kanssa ei ollut yhtä helppoa.
no mulla on peltisarjat mitkä jatkuu pitkälle auton alleJukkis kirjoitti:Yläkautta, mutta ihan turhaan irrotella laatikkoa, tai erityisesti pakosarjoja! Pakosarjoista se kone on mitä kätevin nostaa!
Tossa kuva siitä miten se koko kone+paketti -yhdistelmä muljahtaa konehuoneeseen. (p.s. auto ei ole nykyään naamasta noin ruma )
http://www.hut.fi/~jhassi/sisaan.jpg
mutta toihan näyttää mainiosti tulevan(onkohan auton etupää hiukan ylhäällä kun laatikon häntä ei osu maahan?), sierraan oli vaikee saada ängettyä kone + loota yläkautta, melkeen piti loota pistää eka ja sitten alkaa konetta pistämään
matalan pudjetin kulkineet...
aika nätisti se tulee laatikonkin kanssa, ite oon aina purkanu niinpäin, jotta kone irti latikosta, sitten laatikko erikseen pihalle, ja pakettina paikalleen. koneen kun ottaa pois ensin (8 pulttia) niin on helpompi irrottaa vaijerit, kardaani ja kiinnityspultit (no, suhteellista taaskin)
Sen verta useasti on tullut otettua tuota konetta pois, jotta kesällä kokeilin huvikseen kellottaa konen irrottamista. 20min siitä, kun auton ajoin talliin, oli mylly jo pihalla ja purkaantumassa :Pi
Sen verta useasti on tullut otettua tuota konetta pois, jotta kesällä kokeilin huvikseen kellottaa konen irrottamista. 20min siitä, kun auton ajoin talliin, oli mylly jo pihalla ja purkaantumassa :Pi
Onhan se keula ylhäällä, kun sieltä on otettu tollasen malmimöykyn paino pois . Laatikon häntä mulla oli muistaakseni semmosen renkailla varustetun tunkin päällä, niin se liuku siististi taaksepäin sitä mukaa kun konetta laski (ja toisinpäin pois otettaessa). Sun pitää hankkia valurautaset "asennuspakosarjat" .tanari kirjoitti:no mulla on peltisarjat mitkä jatkuu pitkälle auton alle
mutta toihan näyttää mainiosti tulevan(onkohan auton etupää hiukan ylhäällä kun laatikon häntä ei osu maahan?), sierraan oli vaikee saada ängettyä kone + loota yläkautta, melkeen piti loota pistää eka ja sitten alkaa konetta pistämään
jep...Viipo kirjoitti:joo, tottakai tärkein... jossain vaiheessa vaan meinaa se autonlaitto unohtua siinä sivussa, tai sitten saa seuraavana päivänä purkaa koneen irti ja kääntää sen oikein päin konehuoneeseen...Antti kirjoitti:Ja asennusolutta..
Nimimerkillä " takaiskarit paksupää alaspäin"
-vk- (astriel)