Sivu 1/2

Jarrutehostin

Lähetetty: 14 Touko 2007, 19:27
Kirjoittaja TAU80
Nyt suoraan sanottuna v..tuttaa niin perkeleesti, että tekis mieli pistää koko auto paskaks. Just kun viimeinkin sain ajan varatuksi hitsarille niin nyt tietenkin huomasin, että jarrutehostimen pönttö on ruostunut puhki ja vuotaa kaikki jarrunesteet pihalle. Mutta eihän niiden kuuluis kai edes päästä sinne, mikäs tiivisterengas sieltä on mennyt? Kannataako korjata vaiko ostaa uus koko paska?
VOI PRKL! :evil:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lähetetty: 14 Touko 2007, 19:43
Kirjoittaja gepardi
Pääsylinterin takatiivisteet on finaalissa, ja voi olla että itse sylinteri on ruostunut sopivasti, jotta vuotaa nesteet takapäästä pihalle.

Lähetetty: 14 Touko 2007, 19:53
Kirjoittaja TAU80
Saakos noita mistä? En ainakaan motonetin luettelossa nähny.

Lähetetty: 14 Touko 2007, 20:19
Kirjoittaja Janzamar
Tivareitten uusimista vailla oleva löytyy,ei sentään oo puhkiruostunut.
Mutta esim. valoissa seistessä jarrupoljin painuu hiljalleen pohjaan.

Lähetetty: 14 Touko 2007, 20:24
Kirjoittaja TAU80
On läpimätä. Ja nesteet melkein sukkana pihalle.

Lähetetty: 14 Touko 2007, 21:04
Kirjoittaja Janzamar
Niin siis että mulla on joutava,mitä lie pk:t tekevät sitten,kympin luokkaa varmaan.
Uusihan olis kyllä uusi,mutta en tiedä mistä sellasta..
http://www.oldcars.de/ ?Ehkä.

Lähetetty: 26 Touko 2007, 17:27
Kirjoittaja TAU80
Jaaha. Ostin uuden tämmösen tehostajan yhen kaverin peltoauto Taunuksesta ja siihen motonetistä uudet tiivisteet.
Mutta nyt on semmonen ongelma, että kuinka ne saadaan sieltä pois ne vanhat? Millään ei lähde pois tavarat sieltä sylinterin sisältä vaikka muissa autoissa no pomppaa silmille sieltä jousen avulla. Mitenkäs Taunuksessa, onko siinä joku jippo? Ja tehostajahan on ATE.

Lähetetty: 26 Touko 2007, 17:32
Kirjoittaja Sultzi
Olisko etummaisessa jarrunestesäiliön kolosessa jokin ruuvi tai tappi lukitsemassa? Fiestan sylkyssä ainakin oli jomassakummassa säiliön kolosessa lukitsin.

Lähetetty: 26 Touko 2007, 21:45
Kirjoittaja taunusstyle
ATE:n sylinterissä on yleensä ruuvi neste säiliön alla neste liitoksien välissä

Lähetetty: 27 Touko 2007, 09:55
Kirjoittaja TAU80
En löytäny mitään tuollasta sieltä. Ei ole ruuvia tai prikkaa joka pitäis sitä paikallaan. Mikähän siinä sitten vois olla.

Lähetetty: 27 Touko 2007, 14:00
Kirjoittaja taunusstyle
sitten siellä on se tappi etummaisen nestesäiliön liitoksen sisällä.äsken vilkasin tota korjaus opasta niin siinä oli erinlainen sylinteri ku mulla on paikallaan :roll:

Lähetetty: 27 Touko 2007, 15:05
Kirjoittaja TAU80
Täytyy vielä tarkastaa oikein kunnolla.
Tossa kuvat siitä:

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-5127

Lähetetty: 27 Touko 2007, 16:37
Kirjoittaja TAU80
Perhana! Ei ollut sielläkään mitään. Missään ei näy mitään ruuvia, prikkaa tai tappia mikä pitelis sitä paikallaan. Ainoo paikka missä voi olla niin on sen sisällä. Otin varaosa-bemarista irti pääsylinterin joka on myös sama ATE, mutta ei ollu siinäkään mitään. :shock: :evil:

Lähetetty: 01 Huhti 2014, 19:24
Kirjoittaja gt2000
Autona cortina mk3 ja jarrutehostin ei toimi millään lailla. Saa polokia pettaalia ihan miehekkäästi.. Onko tuo jarrutehostin purettavissa ja voiko sinne vaihtaa jotain ''kalvoja'' vai pitääkö alkaa kattelen uutta käytettyä tehsotinta joka toimii?

Lähetetty: 01 Huhti 2014, 22:05
Kirjoittaja Mois
gt2000 kirjoitti:Autona cortina mk3 ja jarrutehostin ei toimi millään lailla. Saa polokia pettaalia ihan miehekkäästi.. Onko tuo jarrutehostin purettavissa ja voiko sinne vaihtaa jotain ''kalvoja'' vai pitääkö alkaa kattelen uutta käytettyä tehsotinta joka toimii?
Saahan sen väkivalloin purettua, mut uutta kalvoa ei varmaan oo myytävänä, joten ei muuta ku ostat ehjän käytetyn :)

Pääsylinterin ja tehostajan välissä pitäs olla kumirengas tiivisteenä, sekin saattaa puuttua tai olla rikki, mut luulisin et pelais edes vähän vaikka se tiiviste vähän vuotaisikin...