Colognen virittely

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Käytin vakiokannet (xr4i:n kannet) ja jotkut kannet joita oli hieman kanavistaan muotoiltu (imupuolella todella vähän eroa, oikeastaan vain ohjurin muotoilu erona) virtausmittauksessa. Virtauseroa oli reilu 10hv noiden kansien imukanavien välillä ja pakokanava on peltosen mukaan hyvän muotoinen ja avara jo vakionakin, kyseessä siis oli siiamilaiskanava.

Edit: Ja mittauksessa nostona käytettiin v6t3:sen venttiilinostoa, eli 11,2mm.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nyt kun tuntuu taas suunnitelmat lähtevän käsistä tuon Cortinan suhteen, niin kysellään vähän taustatietoa.

Mikä on 2,8l v6 huonompaa kuin 2,9l v6? Miten 2,9l saa leimattua mk3 cortinaan/mk1 tanariin? Jos et tähän kehtaa laittaa, laittele privaan neuvoa :P

Onko jompaan kumpaan saatavilla jotain "parempia" kansitivareita kuin vakiot?

Edit: ainakin burtonpowerilta saa felpron tiivisteitä 2,8l.
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

2.8:een saa felprot rallyracestakin.
Vastaa Viestiin