VV-kaasuttimesta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
A.N
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Loka 2004, 11:30
Paikkakunta: Lahti

VV-kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja A.N »

Onko kenelläkään tietoa VV-kaasuttimen kiihdytyspumpun kuulan ja tapin paikasta sekä järjestyksestä? Räjäytyskuvassa ei näy kuulaa ja tappia näy ollenkaan. Pääsuuttimen rungossa reikiä on useampi.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: VV-kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Mois »

A.N kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa VV-kaasuttimen kiihdytyspumpun kuulan ja tapin paikasta sekä järjestyksestä? Räjäytyskuvassa ei näy kuulaa ja tappia näy ollenkaan. Pääsuuttimen rungossa reikiä on useampi.
Tossa kuvassa näkyy joku tappi ja kuula, kuula pohjalla ja tappi sen päällä: http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/VV_kaasutin1.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Joo,noin päin.
Eikä muistaakseni ollu kuin yksi kolo mihin se kuula edes sopii.
Taunus Maximus =)
Avatar
A.N
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Loka 2004, 11:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja A.N »

Kiitän!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Tuota,kyseessä olis dgv.
Kuormittamatta ottaa hyvin kierroksia mutta ajossa
hyytyy jossain 3500 kohdilla ja alkaa vähän viheltää..
tuossahan ei kai ollut muita säätöjä kuin seos?
Ja loput suuttimia vaihtamalla sitten,mistäkös lie niitä saa?
Ajotusta mietin mutta en saanu jakajaa kääntelemällä sen paremmaksi,
ja tuo on ollut kyllä 2-litrasessa ennen kuin mulle tuli..
Tuli heitettyä paikalleen tuossa kun laitettiin peltisatsi ja loppukin putki
uusiksi tänään,hitto mikä homma siitäkin tuli kun 2 kpl pinnapultteja
katkes lohkon sisään... :twisted: mutta tuleekos kelle mitään mieleen tuosta kaasarista?
Suutimien kokoa en edes tiedä,ja itte ajoin autoa jossa tuo aikasemmin oli,toimi ihan hyvin.
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Häh,kaikilla Solex tai ruisku vai?? :lol:
Vaihdoin pienemmän kaasarin aamusella takasin kun ei ollu
aikaa jäädä ihmettelemään ja säätämään,mutta sitten kun on paremmin aikaa
niin pitää ihmetellä tuota taas,jotain on pielessä kun ei kierrä
ja jos polkee niin alkaa tosiaan viheltämään,ihan tasasesti ettei mitään
Säkkijärven polkkaa kumminkaan :) .
Pitänee viedä Pärnäsen korjaamolle molle mollelle. Lellelle.
Ja silleen.. :roll: :lol:
Taunus Maximus =)
veeqs
Viestit: 443
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Omaan dgv:n suuttimia olen tilannut --> www.freetechnics.fi ja tuoltakin taitaa löytyä --> www.kaasutinexpertti.fi

Ohjeet dgv säätämiseen --> www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm

Mites virranjakajan pohja, onko jumissa, eikä ennakon säätö toimi ?
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Eipä oo mikään jumissa,ja tuolla pienemmällä 28/28 yhtäaikaa aukeavilla kurkuilla
olevalla pikku-webrulla tuo auto toimii oikein hyvin.
Pitää perehtyä,en oo ehtiny tutkimaan tuota kaasaria oikeastaan ollenkaan..
putsasin vaan päällisin puolin. Ja sen verran tietysti näkyvillä että
melkein kaikki kannen ruuvit on vaihdettu johonkin laatikosta löytyneisiin sinnepäin oleviin :roll:
Mutta toimii tosiaan ihan hyvin 3500 asti ja sitten alkaa vinkumaan jostain.
Taunus Maximus =)
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Kannattaa ainakin tarkistaa ettei ole ilmavuotoja missään... mulla joskus vinkui kun oli weberi huonosti kiinni imusarjassa. Jos kaasarin ja imusarjan välissä ei ole sellasta bakeliittilevyä, voi olla hankala saada kiinnitystä tiiviiksi. Ja se kaasarin kannen tiiviste kannattaa myös tarkistaa jos sitä on sorkittu joskus. Tuollasiin vikoihin toi vinkuna mun mielestä ainakin viittaa...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kaipa tuo olis läpikäytävä..vois olla tietysti isompikin kaasari
mutta kai tuo on hyvä laittaa kuntoon joka tapauksessa
ettei kaikki webrut muutu varaosiksi :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: VV-kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mois kirjoitti:Tossa kuvassa näkyy joku tappi ja kuula, kuula pohjalla ja tappi sen päällä: http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/VV_kaasutin1.jpg
Voisit laitella noita tiedostoja tonne gallerian TEKNIIKKA TIEDOSTOT osiollekin...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: VV-kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Mois »

:lol:
Taco kirjoitti:
Mois kirjoitti:Tossa kuvassa näkyy joku tappi ja kuula, kuula pohjalla ja tappi sen päällä: http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/VV_kaasutin1.jpg
Voisit laitella noita tiedostoja tonne gallerian TEKNIIKKA TIEDOSTOT osiollekin...
Senkus laitat :D
Meikäläisellä on nykysin niin kiire, et ei ehi :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin