Sähköflekti
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Sähköflekti
Minkälaisia patentteja olette tehneet jäähdytyksen osalle, laitettiin Sierran 205 EFI:n kiinni Taneen, mutta Sierran viskoflekti sekä taunuksen syyläri eivät mahdu samanaikaisesti olemaan paikallaan. Tarkoitus olisi siis jättää viskoflekti pois ja laittaa sähköflekti syylärin etupuolelle. Mistä ohjaus? Entä toteutuksia, omia kokemuksia jne.
Yames
Ford Taunus STW EFI -72
Yames
Ford Taunus STW EFI -72
Ei sinulta sattuisi löytymään kuvia asennuksestasi? Jos on, niin laita postia.
Yames
jani.lievonen@gmail.com
Yames
jani.lievonen@gmail.com
itse anturi kytki maadoitusta.
eli akun + releelle, sulake väliin. releestä +johto flektille, flektin miinus maihin.
sitten anturin toinen nasta maihin ja toinen releelle. sitten yks heräte virta virtalukolta.
86napa maadotus anturin kautta
87napa flektille +
30napa +12v sulakkeen kautta akulta
85napa +12v virtalukonkautta
noin se tais itellä olla
kokeile irrallaan ensin tota kytkentää, koska en tosiaan ihan nyt tarkkaan muista
eli akun + releelle, sulake väliin. releestä +johto flektille, flektin miinus maihin.
sitten anturin toinen nasta maihin ja toinen releelle. sitten yks heräte virta virtalukolta.
86napa maadotus anturin kautta
87napa flektille +
30napa +12v sulakkeen kautta akulta
85napa +12v virtalukonkautta
noin se tais itellä olla
kokeile irrallaan ensin tota kytkentää, koska en tosiaan ihan nyt tarkkaan muista
matalan pudjetin kulkineet...
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
ittellä ylävesi letkussa anturi 92c lähtee pyöriin ja 87c sammuu...ohjaa releen maata.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=56&pos=8
ja motonetista flekti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=56&pos=8
ja motonetista flekti.
Mulla on tulossa Subarun 2-nopeuksinen, muttei mahtunut sellaisenaan eteen eikä taakse. Taakse olis tarkoitus vaan ei... hieman peltisaksia, peltiä ja hitsiä niin saa etupuolelle. Toista karvaa ohjaa termari ja toista megasquirt: saa eri lämmöissä päälle ja stopatessa huuhtoo jonkin aikaa konehuonetta kun laittaa ennen virtalukkoa. Kolmijalassahan noi moottorit on kiinni joten helppoahan se on laittaa
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet..
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet..
Mulla Fiat Regatan flekti syylärin edessä. Lämpöanturi alavesiletkussa (V6:ssahan tuo nestekierto vähän eri zydeemillä kun OHCssa, termari alavesiletkun juuressa), anturin virtajohto suoraan akun +lta. Toinen napa maihin. Mahdollisimman yksinkertainen kytkentä siis. Flekti höröttelee anturin ohjaamana virta-avaimen asennosta riippumatta.
Mulla flektin termari on syylärin pohjassa, flekti syylärin etupuolella ja pyörii virta-avaimen asennosta riippumatta!Miikka kirjoitti:Mulla Fiat Regatan flekti syylärin edessä. Lämpöanturi alavesiletkussa (V6:ssahan tuo nestekierto vähän eri zydeemillä kun OHCssa, termari alavesiletkun juuressa), anturin virtajohto suoraan akun +lta. Toinen napa maihin. Mahdollisimman yksinkertainen kytkentä siis. Flekti höröttelee anturin ohjaamana virta-avaimen asennosta riippumatta.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Kaivetaan taas vanhoja aiheita esiin. Alkaa tuntumaan typerälle tuo flektin pyöriminen jatkuvasti näin -20 asteen keleillä.. Mitäs sähköflektejä ootta asentaneet syylärin takapuolelle? Ja kuinka helposti asennus onnistunut?
Flekti pitäisi saada syylärin takapuolella, kun etupuolella on erinomaisen hienosti toimiva kaihdin..
Flekti pitäisi saada syylärin takapuolella, kun etupuolella on erinomaisen hienosti toimiva kaihdin..
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
fonzie kirjoitti:Kaivetaan taas vanhoja aiheita esiin. Alkaa tuntumaan typerälle tuo flektin pyöriminen jatkuvasti näin -20 asteen keleillä.. Mitäs sähköflektejä ootta asentaneet syylärin takapuolelle? Ja kuinka helposti asennus onnistunut?
Flekti pitäisi saada syylärin takapuolella, kun etupuolella on erinomaisen hienosti toimiva kaihdin..
japanilaisista löytyy peltikotelolla olevia flektejä josta on helppo muokata sopiva, tuppaavat
noi japski mallit olemaan yleensä aika ohkasia.. täysin bolt-on osaa ei varmaankaan ole
ihan helposti saatavilla..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..