Sähköflekti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Yames
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Syys 2006, 09:29
Paikkakunta: Orimattila

Sähköflekti

Viesti Kirjoittaja Yames »

Minkälaisia patentteja olette tehneet jäähdytyksen osalle, laitettiin Sierran 205 EFI:n kiinni Taneen, mutta Sierran viskoflekti sekä taunuksen syyläri eivät mahdu samanaikaisesti olemaan paikallaan. Tarkoitus olisi siis jättää viskoflekti pois ja laittaa sähköflekti syylärin etupuolelle. Mistä ohjaus? Entä toteutuksia, omia kokemuksia jne.

Yames
Ford Taunus STW EFI -72
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kannattaa käyttää sitä lämpöanturia sierran syyläristä ja sitä kautta relettää se ohjaus, osta vaikka motonetistä siihen syylärin etupuolelle sähköflekti makso jotain 70euroa kun itse ostin tuossa viimevuonna. :wink:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Yames
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Syys 2006, 09:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Yames »

Ei sinulta sattuisi löytymään kuvia asennuksestasi? Jos on, niin laita postia.

Yames
jani.lievonen@gmail.com
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

itse anturi kytki maadoitusta.

eli akun + releelle, sulake väliin. releestä +johto flektille, flektin miinus maihin.
sitten anturin toinen nasta maihin ja toinen releelle. sitten yks heräte virta virtalukolta.

86napa maadotus anturin kautta
87napa flektille +
30napa +12v sulakkeen kautta akulta
85napa +12v virtalukonkautta

noin se tais itellä olla :lol:

kokeile irrallaan ensin tota kytkentää, koska en tosiaan ihan nyt tarkkaan muista :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä sähköflekti megasquirtin kautta, kun sellainen on. Ensin kokeilin perus anturi ja rele systeemiä, muttei toiminut halutusti, joten tein megaan muutokset ja sillä on nyt ohjaus. 33cm flekti motonetistä, jotain 70e luokkaa.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Cherryn flekti menee suoraan syylärin eteen ku vaan runnoo, ei tarvii edes kiinnikkeitä tehdä ;) Vaan vanhoja kun ovat niin eivät kovin tehokkaita...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

ittellä ylävesi letkussa anturi 92c lähtee pyöriin ja 87c sammuu...ohjaa releen maata.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=56&pos=8
ja motonetista flekti.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kuvien linkittämisestä -
viewtopic.php?t=4228
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

Mulla on tulossa Subarun 2-nopeuksinen, muttei mahtunut sellaisenaan eteen eikä taakse. Taakse olis tarkoitus vaan ei... hieman peltisaksia, peltiä ja hitsiä niin saa etupuolelle. Toista karvaa ohjaa termari ja toista megasquirt: saa eri lämmöissä päälle ja stopatessa huuhtoo jonkin aikaa konehuonetta kun laittaa ennen virtalukkoa. Kolmijalassahan noi moottorit on kiinni joten helppoahan se on laittaa :roll: :wink:
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Mulla Fiat Regatan flekti syylärin edessä. Lämpöanturi alavesiletkussa (V6:ssahan tuo nestekierto vähän eri zydeemillä kun OHCssa, termari alavesiletkun juuressa), anturin virtajohto suoraan akun +lta. Toinen napa maihin. Mahdollisimman yksinkertainen kytkentä siis. Flekti höröttelee anturin ohjaamana virta-avaimen asennosta riippumatta.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Miikka kirjoitti:Mulla Fiat Regatan flekti syylärin edessä. Lämpöanturi alavesiletkussa (V6:ssahan tuo nestekierto vähän eri zydeemillä kun OHCssa, termari alavesiletkun juuressa), anturin virtajohto suoraan akun +lta. Toinen napa maihin. Mahdollisimman yksinkertainen kytkentä siis. Flekti höröttelee anturin ohjaamana virta-avaimen asennosta riippumatta.
Mulla flektin termari on syylärin pohjassa, flekti syylärin etupuolella ja pyörii virta-avaimen asennosta riippumatta!
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Kaivetaan taas vanhoja aiheita esiin. Alkaa tuntumaan typerälle tuo flektin pyöriminen jatkuvasti näin -20 asteen keleillä.. Mitäs sähköflektejä ootta asentaneet syylärin takapuolelle? Ja kuinka helposti asennus onnistunut?
Flekti pitäisi saada syylärin takapuolella, kun etupuolella on erinomaisen hienosti toimiva kaihdin..
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

fonzie kirjoitti:Kaivetaan taas vanhoja aiheita esiin. Alkaa tuntumaan typerälle tuo flektin pyöriminen jatkuvasti näin -20 asteen keleillä.. Mitäs sähköflektejä ootta asentaneet syylärin takapuolelle? Ja kuinka helposti asennus onnistunut?
Flekti pitäisi saada syylärin takapuolella, kun etupuolella on erinomaisen hienosti toimiva kaihdin..

japanilaisista löytyy peltikotelolla olevia flektejä josta on helppo muokata sopiva, tuppaavat
noi japski mallit olemaan yleensä aika ohkasia.. täysin bolt-on osaa ei varmaankaan ole
ihan helposti saatavilla..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin