Lukkomurikka maksaa jotain tonnin paikkeilla, uusi välitys Burtonilla n. 400e ja vetareita saa uusia n.700e/pari. Toki myös kaikki huolto-osat ovat saatavilla, ainakin UK:sta. Taunus-mallin kuoret taitaa olla ainoa osa mitä ei uutena saa. Eli jos on laittaa akseliin rahaa, niin kuoria vaille uuden saa kyllä tehtyä, tosin halpaa se ei ole.Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Tässä lueskelin näitä perämurikkajuttuja läpi, niin heräsi kysymys osien saatavuudesta. Kokonaiset ja ehjät iso-atlakset ovat ilmeisesti hieman "kiven alla". Onko järkevää hankkia pikkuviallista tai jopa täysin rikkoontunutta perää ja korjata sitä? Lähinnä nyt osien saatavuuden kannalta. Diffejä ilmeisesti saa isolla rahalla uusiakin?
Iso- ja Pikku-Atlas
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Jees. Eli periaatteessa voisin alkaa etsimään iso-atlasta kunhan vain kuoret olisivat kunnossa ja muutenkin jotakuinkin toimii.
Tässä on tilanne nyt se että pikku-a on muutaman vuoden ajan antanut jonkinlaisia merkkejä huollon tarpeesta, ja takajarrut, vaikka pitävätkin vielä ihan hyvin, tarvitsisivat suht perusteellista laittoa. Käytännössä tämä sama raha ja työ kannattaisi laittaa iso-atlakseen, kun sellainen olisi kuitenkin hankittava.
Tässä on tilanne nyt se että pikku-a on muutaman vuoden ajan antanut jonkinlaisia merkkejä huollon tarpeesta, ja takajarrut, vaikka pitävätkin vielä ihan hyvin, tarvitsisivat suht perusteellista laittoa. Käytännössä tämä sama raha ja työ kannattaisi laittaa iso-atlakseen, kun sellainen olisi kuitenkin hankittava.
Ois yks mk1 granda tiedossa, 2.6 v6 ja automaattivaihteistolla, siinähän on varmaan iso-atlas. Käykö se suoraan mk3 taunukseen vai pitääkö jotain muokata. Minkälaisissa hinnoissa muuten tuo automaattilaatikot nykyään liikkuu?
Taunus coupe '75 2.8 V6
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Joo ei Granadan perä käy Taunukseen.
C3 laatikoiden hinnat yleensä 0-100€...joku täysin remontoitu voi olla paljon kalliimpikin.
:arrow: Granadan perä.
C3 laatikoiden hinnat yleensä 0-100€...joku täysin remontoitu voi olla paljon kalliimpikin.
:arrow: Granadan perä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Olipa mikä tahansa perä jossa ei ole lukkoa, niin tasauspyörästö hajoaa...esim. ne pikkurattaat leikkaavat kiinni siihen tappiin ja sitten se irtoaa tai jopa katkeaa...tai ne rattaat voi hajota palasiksikin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Mulla jäi tappi virheettömäksi mutta rattaat muuttuivat murusiksi. Taisi tosin mennä ihan aavistuksen lisääntyneen väännönkin takia kun räjähti kakkosvaihteella neljän-viidenkympin vauhdissa... Ja joo ei liiku auto enää metriäkään omin voimin sen jälkeen, huonolla säkällä hinaaminenkin on hankalaa. Eikä se sitten varottele etukäteen..
Mertie pub & 3D
Vetarit joutuu koville sillä Kempin lukolla, mut kestää varmaan hyvinkin, jos ajaa vaan esim. pellolla ja hiekkateillä ym.A.P kirjoitti:Minkälainen ois kempin lukko? Tai saako taunukseen käypästä perää jostain muusta autosta, mikä kestäskin? Tai saako nuita atlaksia vahvistettua mitenkään?
Sukulaismiehen Välikoppa Escortist katkes toinen vetari, ku ajo kempin lukolla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kyllä se hitsattu perä kestää todenäkösesti sitten autoniän, jos on hyvin hitsattu, mutta kaikki muu siitä ympäriltä alkaa pettämään..
Talvikäytössä mitä mainioin viritys, mutta ei niinkään kesäkeleillä asvaltilla. Toki helposti saa runtattua molemmat pyörät katuun ja pyöriteltyä vaikka paikallaan
Talvikäytössä mitä mainioin viritys, mutta ei niinkään kesäkeleillä asvaltilla. Toki helposti saa runtattua molemmat pyörät katuun ja pyöriteltyä vaikka paikallaan
-Pori Connection-