Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Viipo kirjoitti:ja jaahas, granadaan saapi laittaa koneen, jossa on "vakiona" 180 heppaa... eli tuommonen alle '84 granu, siihen sitten joku 3-litranen kutonen, ahdin perään ja sitten dynolle nollapaineilla... -> sen jälkeen kelataa paineet baarin paremmalle puolelle kuhan on kilvet kotterossa...
Jossain luki et granadan kori kestää n. 350 hv:n tehot???
Älkää lapset lukeko mitä kori kestää ottakaa järki käteen ja miettikää mitä sanotte.
T:20V
Taunusksia rakentanut
astriel kirjoitti:Onkos noi caprin perävälitykset laitettavissa taunuksen isoon atlakseen?
Jossain tekniikka tiedostossa taisi olla 3.22 ja 3.09 välitys.
Capria tuntematta voisin vielä kysyä että onko taka-akseli yhtään sama
vai täysin eri. ?
-vk- (astriel)
Sisuskaluiltaan samanlaisia eli noi 3.22 ja 3.09 välitykset käyvät Taunuksien periin, siis tietenkin niihin isoihin atlaksiin. Muuten taka-akselin ("kuoret") ovat erillaiset.
tanari kirjoitti:sitten vielä listaa missä on alkuperäisenä ollut isoa-atlasta?
varmaankin kaikki V6 mallit, onkohan 2.0 ohc malleissa ollut isoa-atlasta vai onko ollu sakuperällä?
V6 malleissa on ollut isoa atlasta, mutta viimeisissä 2.0 OHC malleissa on ollut pikkuperää isoilla jarruilla, kaikki ovat sakemanniperiä...
Kaikki mk3 80-> 2.0 mallit mitä olen nähnyt, ovat olleet isolla-atlaksella.
tanari kirjoitti:sitten vielä listaa missä on alkuperäisenä ollut isoa-atlasta?
varmaankin kaikki V6 mallit, onkohan 2.0 ohc malleissa ollut isoa-atlasta vai onko ollu sakuperällä?
V6 malleissa on ollut isoa atlasta, mutta viimeisissä 2.0 OHC malleissa on ollut pikkuperää isoilla jarruilla, kaikki ovat sakemanniperiä...
Kaikki mk3 80-> 2.0 mallit mitä olen nähnyt, ovat olleet isolla-atlaksella.
omastani -82 2.0 OHC:stä löytyy alkuperäinen pikkuperä isoilla jarruilla 3.45 välityksellä. Muissakin -82 mitä olen nähnyt on ollut samanmoisia...tietenkin muunlaisiakin on....
astriel kirjoitti:Onkos noi caprin perävälitykset laitettavissa taunuksen isoon atlakseen?
Jossain tekniikka tiedostossa taisi olla 3.22 ja 3.09 välitys.
Capria tuntematta voisin vielä kysyä että onko taka-akseli yhtään sama
vai täysin eri. ?
-vk- (astriel)
Sopiikos nuo 3.09 välitykset Granadan(Consulin) perään?
Granadan perän sisuskalut ei käy isoon Atlakseen, mutta kaveri teki
isoon atlakseen uuden välityksen entisen rikkoontuneen tilalle Metri taunuksen välityksistä. En muista mitkä osat kävi mutta kun nään
häntä kylillä niin kysäsen ja kerron siitä teille.
M-taunuksien perät on käytännössä aivan samoja periä kuin mitä näissä "normaalimmissa" =) taunuksissa, ite kasasin oman Iso-Atlakseni ottamalla romutetusta II-koppasesta taunuksesta rikkinäisen perän (tasauspyörästön pienet rattaat tuhannen päreinä) ja vaihtamalla siihen sisuskalut M-Taunuksen perästä, jossa välitys tais olla tasan 3.7:1 jos en väärin muista... Ainoona erona perillä siis kiinnityskohdat, uudemmassa on murikassa korvakkeet tukivarsille ja jousien paikat kierrejousille, kun taas vanhemmassa korvakkeet puuttuu ja jouset on lehtijouset...
Oma projekti odottaa hammaskosketuksen säätöä... Vinkkejä miten sen saisi tehtyä niin, että perällä vois kuvitella ajavansakin, vai pitäiskö suosiolla antaa ammattimiehen tehdä ja jos niin mistä sellaisen löydän ja mikä mahtais olla kustannusarvio?
jep kyllä mun kaikissa metrisissä on iso-atlas ja kaikissa on 3.7 välitys.
Täällä mäntsälässä on paja joka noita periä tekee n.35v kokemuksella.
haluutko yhteystiedot?
sekö äijä millä on paja jossain risteyksen tuntumassa..
en nyt muista mihin pikkukylään se tie meni..mutta oli taunus ajossa itelläänkin,ja angliaa sun muita pihassa..omakotitalon tontilla se halli?
epäili palaneita venttiileitä,oli kyllä vaan tulpanjohdoissa vika..
mutta vaikutti noin muuten pätevältä.oon harkinnu itekkin käydä sen juttusilla jossain välissä..liekö sama?