Sivu 2/3

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 10:07
Kirjoittaja Sumu
No mihin kokoon 2.3 lohko siis tulee 4.0l kampuralla? Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan? Männät? Veivit? muuta?

edittiä


iskunpituudet ja halkaisja 2.3 60,14, 90.03 ja 2.6 66.8, 90.03
4.0l
Iskunpituus on 84mm.
Aika paljon siis isku pitenisi tuolla kampuralla. Onnistuisikohan?

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 11:25
Kirjoittaja Hessu
2.3 lohkoon jos laittaa 4.0 kampuran niin sen pitäisi ensinnäkin mahtua pyörimään veivien kanssa. En osaa sanoa tarkalleen, mutta arvaan sen olevan vaikeaa/mahdotonta. Iskunpituus kasvaa 24mm joten männän puristuskorkeus pitäisi olla 12mm matalampi, sillä kiertokankia ei nyt ainakaan lyhentämään parane mennä.

Tietääkö joku, minkä mittaisia nämä V-koneiden kiertokanget ovat? Ajattelin vaan, että eikö suunnilleen 2x iskunpituus olisi tavoitteena.

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 13:41
Kirjoittaja Mois

Lähetetty: 23 Joulu 2004, 00:04
Kirjoittaja Larppa
eikös homma onnistu jos laskee iskunpituuksien erotuksen ja teettää kiertokanget sen mukaan?

2.8 koneesta tulis ~3.4 litranen vakioporauksella.

Lähetetty: 23 Joulu 2004, 11:26
Kirjoittaja jouni
Ei kai tuohon enää ainakaan 2.8:n vakiokankia lyhempiä (n.130mm) kannata teettää, kun niilläkin kampikulma alkaa mennä huonoksi. Eli jos 4.0:ssa 85mm isku ---> kanki 170mm. Eli matalia mäntiä etsimään (esim. Wiseco tai Ross mittatilausmännät n.900e/6kpl).

Pistää miettimään josko sama raha kannattaisi sijoittaa esim. vakiomotin ahtamiseen 0,5-0,7bar ahdoilla. Vääntöä ja tehoa samalla rahalla pirun paljon enemmän.

Lähetetty: 23 Joulu 2004, 14:54
Kirjoittaja Vieras
Täytyy laittaa tilaukseen tommonen 4 litranen V6:n Jenkeistä ja heittää se pellin alle :wink:

Lähetetty: 07 Helmi 2005, 08:34
Kirjoittaja metritaunus
Mää voisin ostaa tommosen 4.0 kampuran eli jos jollain on ni tarjotkaa...

Lähetetty: 07 Helmi 2005, 08:53
Kirjoittaja jouni
Kyseleppäs kampuraa numerosta 02-5387091. Firman nimeä en muista, mutta tuo osia jenkeistä.

Re:

Lähetetty: 01 Joulu 2018, 10:42
Kirjoittaja Sumu
Sumu kirjoitti:No mihin kokoon 2.3 lohko siis tulee 4.0l kampuralla? Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan? Männät? Veivit? muuta?

edittiä


iskunpituudet ja halkaisja 2.3 60,14, 90.03 ja 2.6 66.8, 90.03
4.0l
Iskunpituus on 84mm.

Aika paljon siis isku pitenisi tuolla kampuralla. Onnistuisikohan?
Ajatus on itänyt vuosia, nyt olisi 4.0v6 peräkärryllä.
Toki vettäkin virrannut Kyrönjoessa sen verran että
laillisestikin saisi tuollaisen koneen Taunuksen nokalle.
Muttamutta... jotain kivaa tuosta pitää koittaa rakentaa.

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 01 Joulu 2018, 15:34
Kirjoittaja Vermilion
Joops muista vaan että tossa hajoaa kampiakseli.... tiedän 3kpl tapauksia joissa 4.0 V6 cologne on hajonnu ihan silpuksi kun kerrosluvun rajoittaja on ollu 5800-7200rpm alueella. Syy on ollu kampiakselin katkeaminen.

Esim. Puuhapete on CRSC foorumilla siitä malliesimerkki.

Ruotsissa pojat sai toimivaan ainakin useammaksi vuodeksi pelaamaan 4.0 V6 colognen ahdettuna niillä oli miedot ahdot mieto nokka ja moottorin maksimikierrokset oli rajattu 5200rpm. Vääntöä oli kyl!

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 03 Helmi 2019, 16:05
Kirjoittaja Leketeam
V6 2.6 lohko tuli koneistamolta ja on porattu nyt 91.3mm mitkä männät tähän kannattas laittaa vakio kampuralla? Jostain luin että ohc männät sais aika kivuttomasti menemään. Mistä ootte tilanneet?

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 03 Helmi 2019, 19:16
Kirjoittaja isoatlas
Normaalisti kyllä männät hankitaan ensin ja koneistamo poraan sylinterit sen männän mittojen mukaan oikealle välykselle. :roll:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 03 Helmi 2019, 19:28
Kirjoittaja Leketeam
Nyt onkin epänormaali tilanne :) kakslitrasen ohc mäntä sinne suunniteltiin ja se vois mennä kun sorvaa männän päältä jonku verran pois.

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 04 Helmi 2019, 21:58
Kirjoittaja isoatlas
Eihän siinä sitten kun vaan laitat siihen semmoiset.

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 20:13
Kirjoittaja Mois
Leketeam kirjoitti:Nyt onkin epänormaali tilanne :) kakslitrasen ohc mäntä sinne suunniteltiin ja se vois mennä kun sorvaa männän päältä jonku verran pois.
Ei oo sitte vakiopuristuskorkeudella ne OHC:n männät, koska vakiolla menee jopa 2.8 kampiakselilla ilman sorvausta. Eli porattu 0.50mm ylikoko OHC männille.

http://janicolracing.fi/tuote/mahle-man ... rd-ohc-912

https://www.hemimotors.fi/p398-manta-oh ... mm-fi.html