Sivu 1/3

2.8 cologne

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 22:35
Kirjoittaja Vieras
Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu :wink:

Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:21
Kirjoittaja Mois
Anonymous kirjoitti:Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu :wink:

Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
2.6:sta tulee muistaakseni lähelle 2.8 litranen kun käyttää 2.8:n kampiakselia ja niitä "Kuplan" takomäntiä! Helppohan tuo on laskea jos tietää iskunpituuden ja sylinterin halkaisijan!

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:23
Kirjoittaja veeqs
2 l saa 2.1 poraamalla eikä juuri muuta.
2.3--- >2.6:n 2.6 kampiakselilla --> 2.8:n akselilla tulee n 2.7 l
2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla

Ja katsastuksesta ei ole tietoa. Riippuu vissiin asemasta miten ne tulkitsee.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 10:03
Kirjoittaja cologne
notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää :lol:
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 15:15
Kirjoittaja Mois
cologne kirjoitti:notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää :lol:
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Joo, muistaakseni pitää ottaa lohkosta pois noin 0,5 mm jos käyttää noita "Kuplan" mäntiä ja 2.8:n kampiakselia. Noita mäntiä tais kyllä olla saatavana useita eri puristuskorkeuksia...

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 16:09
Kirjoittaja Sumu
veeqs kirjoitti: 2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla
Mitenkäs tuo 3,7-4.0l tekeminen onnistuu?

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 16:31
Kirjoittaja Coupe 2.8
näistä lötyy juttua kyseisistä stroukkauksista

http://www.ecott.org.uk/

http://home.bellsouth.net/p/s/community ... 117777&ck=

itelläni on jo jenkeistä tilattu 4.0 kampiakseli odottamassa sovittamista 2.8 lohkoon.

Mikko

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 17:05
Kirjoittaja Larppa
paljos tollasesta 4 litrasen kampurasta joutuu maksamaan?

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 20:46
Kirjoittaja Sumu
Onnistuukos 2.3 lohkoon laittaa tollasta monsterikampuraa?

Lähetetty: 19 Joulu 2004, 12:44
Kirjoittaja Coupe 2.8
No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.

Lähetetty: 19 Joulu 2004, 13:45
Kirjoittaja Vieras
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Sopii sopii!

Lähetetty: 19 Joulu 2004, 18:19
Kirjoittaja Larppa
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
no ei tuo kyllä paha hinta ole.
paljos tossa on iskunpituus ja onko siinä kovaki homma sovittaa näihin "eurolohkoihin"?

Lähetetty: 20 Joulu 2004, 15:46
Kirjoittaja Hessu
Iskunpituus on 84mm. Tuommoinen stroker voisi olla aika "paha" vaikkapa Cossun 24V-koneeseen toteutettuna. Taunukseen ei vaan saa mokomaa leimattua...

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 01:09
Kirjoittaja Antti
Kuinkahan isoksi tuon 2.6:n vois stroukata? :twisted:

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 09:57
Kirjoittaja Hessu
Täällä puhuttiin niin lämpimään sävyyn strokereista, että tilasin sitten itsekin 4.0 kampuran. En mää sillä mitään tee kun ei ole edes V-konetta mutta varmuuden vuoksi :D